2021-05-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Man kanske skulle ta sig ett glas eller fem. Så att man däckar eller i alla fall lugnar nerverna lite.
Provade. Dyngrak kört vlcd i fem dagar😳så gick det med det...
2021-05-03, 19:57
Medlem
Ghandis avatar
Jaha då s simon att aranxsa hade benvärmare på armarna...
O tar upp det med att madde har stylat BB....

Varför är han inte ute ur huset redan....
2021-05-03, 19:58
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Ni som gillar Lill Vickan, hur tycker ni hon ser ut?😀

hon ser ok ut
2021-05-03, 19:58
Medlem
Ska du inte använda en till parfym Adrian? Du har ju sprayat 20 gånger nu
2021-05-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Drog en nu (750). Har en 375 kvar. 😳

Haha, scrollat tillbaka fem gånger....

Unnar dig det i vilken måttenhet du än använder, MEN varför i helvete säger du inte en HEL och en HALV?
2021-05-03, 20:00
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buschock
Tanja och Madde är människor som ser vänligt på alla sina medmänniskor. Dom är såna där som möter människor med hjärtat i famnen.

Men, det var så hemskt här om dagen när tjejgruppen satt och planerade en tävling där det kändes som om syftet var att Simon skulle att få ett aggresionsutbrott. Det var en slags hämd för det beteende han visat tidigare. Ondsint tyckte jag. Det är som att lägga fram ett skriftligt prov till en blind. Resultatet blir att misslyckande. Det var motsatsen till att "bära upp en medmänniska". Jag vill egentligen inte ens gräva i och försöka förstå varför man gör så. Alla i gruppen var mer eller mindre aktivt och jag vill inte peka ut någon speciell. Jag förväntade mig dock att Judit skulle sätta stopp eftersom hon är den som oftast och tydligast proklamerat för kärlek och gemenskap. Så var det inte.

Ja de vet ju att vissa uppgifter kan vara svåra att förstå, instruktioner och kanske logiskt tänkande som är "en" av svårigheterna och när de vet att Simon får denna känsla av just såna här tävlingsmoment så är det verkligen inte att ta hänsyn. Nej man vill inte tro att det kan finnas dolda motiv såklart men ändå att de sen blir chockade över Simons reaktion efter! Ja naturligt kommer den önskan om att Judith som annars verkar vara en rättskaffens kvinna ska gå in och stoppa men nej!

Nu såg jag inte hela händelsen tyvärr men skulle kunna tänka mig att det påminde lite om den gången alla satt och frågade ut Nardos i soffan för att visste att hon inte kunde så mycket? Detta var dock en tävling för alla va?

Vi kan ta ett exempel. Vi är på väg på ett mission att bestiga Kebnekaise, målet är att nå flaggan på toppen. Vi är flera med olika utgångspunkter men vi har alla samma mål, det kommer bli jobbigt men jobbigare för vissa. Efter ett tags klättrande hör jag bakom mig ett skrik och det är min tävlingskamrat som stukat foten, gruppen vill nå toppen men en har ramlat och har svårt att ta sig vidare. Vad gör vi?

Vänder vi tillbaka till vår vän och använder vår gemensamma styrka till att bära denne svaga upp till nästa anhalt för vila, pepptalk omplåstring och värme?

Eller fortsätter vi bara till nästa anhalt utan att ge vår vän en chans att också få nå toppen genom att varken lämna nödraketer eller förbandslåda?

Nu var detta bara en liknelse.

Det jag vill säga med detta är det är vägen dit som visar vilka vi är och det betyder inte att man ska ge bort sin chans att vinna till någon annan . Även om jag inte vinner miljonen så har jag iaf vunnit i att visa mig vara en medmänniska och har man tur kanske man kan vinna båda.

Ja och det var väl just Madde och Tanja som brydde sig om Jaqie också.
2021-05-03, 20:01
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Jaha då s simon att aranxsa hade benvärmare på armarna...
O tar upp det med att madde har stylat BB....

Varför är han inte ute ur huset redan....
Förstår du inte ironi?😀
2021-05-03, 20:01
Medlem
Ghandis avatar
Kommer hon att ta bort benvärmarna till sändning eller tog hon inte åt sig....intressant att se sen ikväll...
2021-05-03, 20:03
Medlem
Drömscenario:
Emelie & Adrian till annexet, Emelie åker.

Möjligt drömscenario:
Emelie & Adrian till annexet, Adrian åker.

Mest troligt scenario:
Emelie & Dompa till annexet, Dompa åker.
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
hon ser ok ut
Jaja, smaken är som baken.😀👍😀👍
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
En fråga, är det bara jag som tycker att Judith börjat med en annan jargong mot Simon? Tur att han inte tar åt sig för hon kan vara riktigt dryg och sarkastisk vissa stunder. Skulle hon hålla på så mot Pedram, nja jag tror inte det va!

Har också märkt det, och till slut kommer han säkert ta åt sig då hon ju ska föreställa hans närmaste i huset.

Går inte lita på ett rovdjur, galen av brunst!
Senast redigerad av Hydraulslangen 2021-05-03 kl. 20:42.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Provade. Dyngrak kört vlcd i fem dagar😳så gick det med det...
Fy fan vad ful man blir om man ätit väldigt lite ett tag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in