Citat:
Ursprungligen postat av
Virgo1
När Adrian och Madde pratade i gymmet förut (lördags) så körde han ju sitt vanliga snack, men så fort hon sa "men då blir det väl inget mellan oss" så sa han "man ska aldrig säga aldrig". Han vill uppenbarligen inte ha henne, men samtidigt hålla henne kvar. Han vill alltså ha henne efter sig enbart. Antingen pga taktik eller för att han njuter av bekräftelsen. Han verkar även njuta av att få folk att göra saker för honom, att använda dem som medel för att uppnå egen vinning. Eftersom det kan vara småsaker det handlar om så verkar det vara motivet.
Han står och tjuvlyssnar på andras samtal, triggar folk att göra saker som han själv vill göra och har en sadistisk ådra.. som t.e.x när han blev sur över något han trodde Nardos gjort mot honom och sedan valde att slänga alla tårtor på henne.. hårt. Han vet att Madde blir ledsen pga honom men låtsas vara helt ovetande och går runt och frågar vad det handlar om när hon går ut och gråter, bara för att få en egoboost av att hon är ledsen pga honom. Han frågar ut deltagarna för att få ut så mycket info som möjligt som han sedan kan använda emot dem, men vägrar svara på frågor om sig själv så att de inte kan göra samma sak mot honom.
Jag tycker att Adrian är en av dem mest intressanta att skåda där inne. Det händer inte ofta att man får observera en sådan typ av person (grovt manipulativ) på så nära håll. Jag tror att det annars oftast är Adrian som observerar folk. Alla människor kan vara mer eller mindre manipulativa i vissa situationer. I Adrians fall verkar det prägla hela hans person vilket är anmärkningsvärt.
Dennis spelar svin men är egentligen en toffel. Adrian spelar snäll men är egentligen ett svin. Att måla ut sig själv som känslomänniska är en del av den typen av människors spel. Om sanningen om deras mörka inre kommer ut så kan de inte använda människor på det sättet de gör längre, och det är det deras liv går ut på.
Håller helt med! Men vill ändå ha ut honom, räcker med observationstid tycker jag.
Undrar om han är kapabel att känna känslor? Förutom kärlek till sig själv då.