2021-05-03, 12:04
Medlem
YP4XQs avatar
Så klart läkemedelsindustrin inte vill döda någon. De vill att folk ska lida och ta deras vaccin och tabletter.

Som i krig.. Där vill man skada så många som möjligt då en skadad upptar 2-3 man ur fiende manskapet längre tid medans 1 död inte upptar några resurser.
Citera
2021-05-03, 12:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag tog Moderna-vaccinet i förra veckan och hade en obrukbar vänster arm och ont i närliggande muskler och leder i nästan 6 dagar. I övrigt känns det okej.

Jag tog sprutan för att det just var Moderna, det bolaget har jag respekt för. Samma vaccin har getts till höga politiker, vd-ar etc i Europa.

Jag gjorde det trots att jag varit emot både AZ och Pfizer. Jag gjorde det för att jag vill kunna träffa de äldsta och de yngsta i släkten utan att känna rädsla för att smittas eller smitta.

Det känns ändå bra att göra rätt för sig, med vaccinet. Spruta två tas om en månad. I övrigt jobbar jag hemifrån och undviker kollektivtrafiken och köpcenter.

Jag tror inte att de döda kropparna kommer samlas på gatorna pga vaccinet. Däremot såg vi att viruset orsakade detta i Kina. Många gamla har fått sina båda sprutor i mars. Det har inte observerats något.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-05-03 kl. 12:12.
Citera
2021-05-03, 13:00
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
AMERIKANSK MILITÄRKIRURG: MRNA VACCINET DET “PERFEKTA BINÄRA VAPNET”

https://blueshift.nu/amerikansk-militarkirurg-mrna-vaccinet-det-perfekta-binara-vapnet/?fbclid=IwAR0LJHGAQY3itnKk6G7c5Q4j4JUV9tqYi0eWjKe9 u7POhW4sEDRxuD3iPSA

Fördröjd effekt kan komma precis som i djurtester påstår hon. Kommer bli fasansfullt för dom som tagit vaccinet i så fall.
Kollade länken. En hundraprocentig dödlighet hade vi redan innan Wuhan-viruset

Sedan kan man ju undra, om nu alla vaccinerade får för sig att "kila runt hörnet" i förtid, vilka ska då göra jobbet åt dom "ansvariga" för konspirationen? Låter som en rätt kass plan i mina öron
Citera
2021-05-03, 13:21
Medlem
Enligt en bekant har det inkommit relativt många fall som har plötsligt svimmat av pfizers vaccin.. denne jobbar på akutmottagning. Detta är tydligen en längre period efter vaccinering.. det är ovanligt många sådana fall tydligen!
Citera
2021-05-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jag förstår inte hur det kan få dig att inte ta vaccinet. Jag ser inte logiken, precis som jag inte ser logiken i att Sverige inte arbetat aktivt med smittspårning eller tydliga och konsekventa begränsningar i samhället. Hade man smittspårat och använt smittskyddslagen och satt alla smittade och de som träffat smittade i karantän från början hade utveckling i Sverige sett helt annorlunda ut (ta t.ex. Sydkorea som arbetade med massiva smittspårningsinsatser och med att sätta alla som kommit kontakt med smittade i karantän i 14 dagar, men utan stora nedstängningar i samhället, och de har klarat sig mycket bra).

Om vi säger såhär istället för att klargöra. När msm kör ren propaganda för att ta vaccinet och därigenom få opinionen med sig samt maximera vinsterna hos big-tech ringer det ingen varningsklocka då heller?
Citera
2021-05-03, 13:46
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Om vi säger såhär istället för att klargöra. När msm kör ren propaganda för att ta vaccinet och därigenom få opinionen med sig samt maximera vinsterna hos big-tech ringer det ingen varningsklocka då heller?
Maximera vinsterna hos big-tech? Ja, jovisst, men det är vinstdrivande företag och gör inte mycket utav sitt goda hjärta (om det ens finns). Undantaget är väl Astra Zeneca som sålt sitt vaccin till självkostnadspris och fortsätter göra det, men de har ju å andra sidan ett vaccin många är rädda för (vilket iofs inte var fallet från början).

Att vinstdrivande företag vill tjäna pengar under en pandemi är inte konstigare än att du inte kan köpa iPhone eller Samsung till självkostnadspriser (en iPhone kostar förmodligen inte mer än ett par-tre tusen att tillverka, men säljs för femton). Ingen gråter över det.
Citera
2021-05-03, 13:55
Medlem
ankademikers avatar
.
Citera
2021-05-03, 13:57
Medlem
Citat:
Maximera vinsterna hos big-tech? Ja, jovisst, men det är vinstdrivande företag och gör inte mycket utav sitt goda hjärta (om det ens finns). Undantaget är väl Astra Zeneca som sålt sitt vaccin till självkostnadspris och fortsätter göra det, men de har ju å andra sidan ett vaccin många är rädda för (vilket iofs inte var fallet från början).

Att vinstdrivande företag vill tjäna pengar under en pandemi är inte konstigare än att du inte kan köpa iPhone eller Samsung till självkostnadspriser (en iPhone kostar förmodligen inte mer än ett par-tre tusen att tillverka, men säljs för femton). Ingen gråter över det.

Men moraliskt förkastligt att tjäna pengar på folks rädslor pådrivna av media. Men detta är väl ok med vissa..inte vet jag.
Citera
2021-05-03, 14:14
Medlem
Citat:
Men moraliskt förkastligt att tjäna pengar på folks rädslor pådrivna av media. Men detta är väl ok med vissa..inte vet jag.

Det är grundreceptet. Media gör dig rädd. Psykopaterna i maktposition kommer med "räddningen"
Citera
2021-05-03, 14:34
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Jag tycker ju att Astra Zeneca visade stort ansvar och sålde till självkostnadspris (mycket mer kan man ju inte begära), övriga säljer nog med sina vanliga marginaler och tjänar bra på situationen.

Man kan ju tycka att alla vårdåtgärder skulle ske utan vinstintresse, men så ser ju inte verkligheten ut.
Citera
2021-05-03, 16:25
Medlem
Citat:
Jag tycker ju att Astra Zeneca visade stort ansvar och sålde till självkostnadspris (mycket mer kan man ju inte begära), övriga säljer nog med sina vanliga marginaler och tjänar bra på situationen.

Man kan ju tycka att alla vårdåtgärder skulle ske utan vinstintresse, men så ser ju inte verkligheten ut.

Jo. där kan jag hålla med dig. AZ verkar tjäna minst eller tom förlora på detta men publicitet lär dem få.
Citera
2021-05-03, 16:27
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Att inte göra någon vinst då går man ekonomisk baklänges. Det förstår inte sådana som du som är ideologiskt förblindade. Skriv övervinster om det är det du menar.

Regioner är skattefinansierade de behöver ingen vinst de tar bara lite av skatten och gör investeringar typ nya ventilatorer och annan utrustning. Men eftersom vi inte har staten som ända ägare utan bolag så måste det också finnas vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in