2021-05-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför har Sverige ingen vaccineffekt?
Sverige har nog snarare Europas mest tydliga vaccinationseffekt.
Citera
2021-05-03, 11:42
Medlem
Hoppas att ökningen på IVA inte är en hållbar trend. Vi har ju sett hur smittan har gått upp i Norrland men inte i Stockholm. Det kan ju vara något nytt med viruset som bara dykt upp senaste dagarna. 😟
Citera
2021-05-03, 11:43
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du prata strunt som vanligt! Motståndet existerar inte men det kan vara en del bokningskrångel avstånd etc.

Vaccinationer tills nu i takt med tillgången på vacciner:
90+ 89%
80-89 91%
70-79 83%
60-69 49%
50-59 12%

. . som vanligt är Vaccinfanatikers världsbild en skev bild av verkligheten.

Det är bra att de som är i riskgruppen med ca 90% avlidna "multisjuka, 0,7% av alla 70 plussare, medelålder på 81-83år" vaccinera sig... Däremot de som är under 70 för att inte tala om 50åringarna måsta vara ordentligt manipulerade och uppskrämda/fogliga för att ställa sig i vaccinationskön

Fakta är er största fiende!

.. men för all del.. fortsätt ni med er våta dröm där ni hoppas på att alla ska vaccinera sig.. 50% är min gissning.

Vaccineringarna framöver kommer att vara som seg kola.
Citera
2021-05-03, 11:44
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det finns säkert folk här som kan tänka sig att ta Astravaccinet. Jag kan också leva med det, men innan så sa Bolund att man skulle skänka, sen dementerade Hallengren och nu skänker man alltså. Snacka om motsägelsefulla signaler mitt i en pandemi. Hela strategin har ju varit full av motsägelser.

Det brinner i huvudet på de ansvariga ivriga att säga något bra men så blir det fel och fel igen. Man får intrycket av något mycket kaosartat med många turer i olika riktning.

Astra till hågade patienter oavsett ålder ingen tidsbokning. Tänk vad snabbt de hade sålt ut hela lagret.
De kunde även ha lagersaldot på nätet så man inte åkt dit helt i onödan.
Citera
2021-05-03, 11:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Sverige har nog snarare Europas mest tydliga vaccinationseffekt.

Jaså? Jag tycker att det ser ut som förra året, när det toppade andra halvan av april.
Citera
2021-05-03, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Känner likadant. Faktum är väl att det inte längre finns någon avsättning för Astras vaccin i Sverige. 65+ är färdigvaccinerade (de som vill). Astras vaccin behövs inte längre i Sverige (om det någonsin gjordes det). Viktigt nu är istället att säkerställa leveranser av Pfizer och Modernas vaccin.

Faktum är att Rickard Bergström sade igår från Schweiz att vi skulle få ett enormt överskott på flera miljoner doser.
Som ingen vill ha.
Det sista sade han naturligtvis inte rätt ut.
Citera
2021-05-03, 11:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det brinner i huvudet på de ansvariga ivriga att säga något bra men så blir det fel och fel igen. Man får intrycket av något mycket kaosartat med många turer i olika riktning.

Astra till hågade patienter oavsett ålder ingen tidsbokning. Tänk vad snabbt de hade sålt ut hela lagret.
De kunde även ha lagersaldot på nätet så man inte åkt dit helt i onödan.

Ja det hade varit en möjlig lösning.
Citera
2021-05-03, 11:53
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
. . som vanligt är Vaccinfanatikers världsbild en skev bild av verkligheten.

Det är bra att de som är i riskgruppen med ca 90% avlidna "multisjuka, 0,7% av alla 70 plussare, medelålder på 81-83år" vaccinera sig... Däremot de som är under 70 för att inte tala om 50åringarna måsta vara ordentligt manipulerade och uppskrämda/fogliga för att ställa sig i vaccinationskön
Fakta är er största fiende!
.. men för all del.. fortsätt ni med er våta dröm där ni hoppas på att alla ska vaccinera sig.. 50% är min gissning.

Vaccineringarna framöver kommer att vara som seg kola.

Jag tror det blir många till slut över 90% för alla över 50 år sedan kan det sjunka något och särskilt bland invandrare dom är ju bevisat vaccinskeptiska. Västerländsk trolldom, kristen eller judisk konspiration tror dom. Vad tror du?

Hoppas det gör jag inte alls!! Jag skiter i om du och invandrarna muslimer vaccar er eller inte. Du får för dig en massa saker bara för att du är så seg i kolan. Bota det så kommer du att tänka annorlunda.
Citera
2021-05-03, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jaså? Jag tycker att det ser ut som förra året, när det toppade andra halvan av april.
Med den lilla skillnaden att folk inte avlider med Covid i blodet längre. Men kring smittspridningen har du rätt, betänk dock att denna variant sprids snabbare.
Citera
2021-05-03, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
MYCKET svalt.. och med all rätt.
Folk är inte dumma i huvudet även om somliga politiker/PrivataMediahus/Lobyister tycks tro det.

Hetsen fungerade bra i början på pandemin... nu talar fakta sitt tydliga språk.
Ju mer de försöker vrida och tänja på sanning desto större blir motståndet.

.. och det är val inom kort.

Jo, vi som är ute i verkligheten om dagarna ser ju inga lik på trottoaren. Jag själv och många i bekantskapskretsen har haft lindrig Covid, så ingen är ju uppskrämd längre direkt. Min ena bror åkte på lite värre och segare symptom, men är ok nu. Jag och andra brorsan hade väldigt milt ett par dygn bara. Så ser det kanske ut för många, så nej, ingen hets tror jag...
Citera
2021-05-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Ehh va?

Antalet döda var i fredags 2 stycken. Knappt 10 döda om dagen i snitt eller något.

Antalet nya fall har minskat 3 eller 4 veckor i rad.

Antalet nyinlagda på såväl IVA som sjukhus minskar stabilt.

Så naturligtvis är det en effekt av väder + vaccinationerna.
Samma som förra året då
Citera
2021-05-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror ni pandemin är över till hösten i Sverige?

När man pratar med folk verkar nästan alla ta det för givet. Att vi har ett "normalläge" efter sommaren. Det pratas om "post-corona" i alla möjliga sammanhang. I debattprogram i TV osv.

Kommer vaccinationerna att innebära att viruset "utrotas"?

Finns det en risk för att de mutationer som nu sprids lite överallt i världen kanske går förbi de vaccin som nu används? Vad kan det leda till för konsekvenser?
Kommer de restriktioner, pandemilagar osv som vi nu lever under att vara upphävda 1 september?

Tyckte jag hörde nå uttalande från fhm att 2024 ish skulle vi väl kanske kunna slappna av?..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in