Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag är så förbannat trött på det här nu. Kan inte bara alla regioner, som haft ett överflöd av lediga tider de senaste dagarna, öppna upp för nästa åldersgrupp nu? Typ 50-59-åringarna. De äldre har ju haft sin chans och har den fortfarande ändå... vem vinner på den här oginheten mot grupper, som fortfarande har en betydande risk för svår sjukdom och död om de blir smittade (särskilt männen)?
Ja, fast just i det här fallet skulle man även kunna argumentera för, att de skänker bort ett vaccin som kan orsaka hemska biverkningar, för att skydda vår egen befolkning och ge oss något säkrare. Så jag kan leva med det här, känner jag.
Att det finns så mycket lediga tider är troligen en mediabubbla. Har förekommit i region Stockholm på de organiserade massvaccinationsställena. Typ Älvsjömässan men det är inte samma ställen utan de byter lokaler kanske när det visar sig att inte många kommer. En annan stor stötesten är att det krävs Mobilt Bank-ID och appen alltid öppet för att boka.
Vårdcentralerna har säkert fullt hela tiden där bokar man dessutom på för äldre på mer invant sätt, per telefon.
Har skrivit flera gånger i dag att de ska skänka 1 miljon Astra doser de ska inte heller leverera några Astradoser under vecka 19. Kan var slut då möjligen.