Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Nej, jag tänker på att vara verbal, retorisk och hela tiden kunna erbjuda ett lugnt svar, att rama in frågor istället för att svamla, att ge exempel vad hon vill konkret och inte kasta floskler.
Sen håller jag inte med henne särskilt mycket, men att hon är en skicklig politiker kan man inte ta ifrån henne. De som inte inser det, kan inte skilja på person och sak.
Valhänt försök att göra henne omöjlig att kritisera, men testa det på någon annan.
En skicklig politiker är för mig någon som framstår som genuin. Det är en förmåga som Lööf märkligt nog saknar helt. Jag säger märkligt därför att hon på papperet har de rätta förutsättningarna; hon är en äkta bonnläpp som kunde ha känts lika rejäl som Fälldin på sin tid. Men istället känns hon bara genomfalsk. En plastig, mediatränad produkt med samma skådespelartalang som en porrskådis. Mediatränade är förvisso alla politiker, men en skicklig politiker är grym på att dölja det, precis som en magiker inte avslöjar sina tricks. Det grejar inte Lööf, man genomskådar henne hela tiden - det sticker ut kort och näsdukar ur ärmarna, man ser trådarna, man ser hemliga luckan i golvet... inget av det andas skicklighet. När hon gjorde sitt övertaggade, föga spontana utfall mot Åkesson sa jag faktiskt högt till TV:n "Oh my GOD, du är så jävla dålig".