2021-05-02, 21:18
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Det är flera komiker med i dagen debatt än vad parlamentet har med. Ska inte glömma psykopaten Annie också. Endast Jimmie, Ebba som känns seriösa, tyvärr så känns Ulf som han pratar till fyraåringar så fort han öppnar munnen, MP helt världsfrånvänd. VP förstår inte vilket ämne som det pratas om då han bara yrar om annat

Enda gången jag kan acceptera att Uffe pratar till 4åringar, är när han tilltalar vår käre statsminister.
Citera
2021-05-02, 21:19
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Enda gången jag kan acceptera att Uffe pratar till 4åringar, är när han tilltalar vår käre statsminister.

Tror inte Löven förstår trots dagis språket
Citera
2021-05-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Stefan gör sig bäst när han är tyst och inte i bild

Så sant, men 25% kommer ändå att tycka att han var bäst i debatten.
Citera
2021-05-02, 21:20
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Är det bara jag eller har Löven åldrats rätt rejält senaste två åren?

Nästan alla statsministrar och presidenter runt om i västvärlden tycks åldras minst dubbelt så fort som normalt. Kanske är något som kommer med jobbet.
Citera
2021-05-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Är det bara jag eller har Löven åldrats rätt rejält senaste två åren?
Måste Kristersson alltid använda sin dagisfrökenröst hela tiden

Bara när han pratar med najas eller löfven
Citera
2021-05-02, 21:22
Moderator
Tinuviels avatar
Tror vi kommer höra mycket om "bristande ledarskap" från Kristersson fram till valet - det är onekligen Löfvens svaga punkt.
Citera
Medlem
Sänkt skatt kan ju fortfarande ge bättre välfärd på sikt. Är det en omöjlig ekvation för sosse-Sverige att få ihop?
Citera
Medlem
Märta Stenevi utstrålar ren ondska.
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Nästan alla statsministrar och presidenter runt om i västvärlden tycks åldras minst dubbelt så fort som normalt. Kanske är något som kommer med jobbet.
Stress tenderar att ha den effekten, ja. Dessa pandemiår har dessutom varit mångdubbelt mer stressiga.
Citera
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
Instämmer verkligen!

Jag som tänkte rösta på M och så hör jag nu att de är För kärnkraftverk. Vilken besvikelse. ”Så har vi alltid gjort...,” nämnde Uffe. Ja du, det är många korkade traditioner som vi haft genom historien men växt ifrån..
Förklara nu för oss på vilket sätt modern kärnkraft är korkad?

Har fler dött genom ko-tramp i Sverige eller genom kärnkraftshaverier? Du och andra känslostyrda varelser borde inte få rösta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld

Min mor, i slutet på hennes Alzheimer, var mer lättförståelig än den s.k statsministern, märkligt!
Citera
2021-05-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nej, jag tänker på att vara verbal, retorisk och hela tiden kunna erbjuda ett lugnt svar, att rama in frågor istället för att svamla, att ge exempel vad hon vill konkret och inte kasta floskler.
Sen håller jag inte med henne särskilt mycket, men att hon är en skicklig politiker kan man inte ta ifrån henne. De som inte inser det, kan inte skilja på person och sak.
Valhänt försök att göra henne omöjlig att kritisera, men testa det på någon annan.

En skicklig politiker är för mig någon som framstår som genuin. Det är en förmåga som Lööf märkligt nog saknar helt. Jag säger märkligt därför att hon på papperet har de rätta förutsättningarna; hon är en äkta bonnläpp som kunde ha känts lika rejäl som Fälldin på sin tid. Men istället känns hon bara genomfalsk. En plastig, mediatränad produkt med samma skådespelartalang som en porrskådis. Mediatränade är förvisso alla politiker, men en skicklig politiker är grym på att dölja det, precis som en magiker inte avslöjar sina tricks. Det grejar inte Lööf, man genomskådar henne hela tiden - det sticker ut kort och näsdukar ur ärmarna, man ser trådarna, man ser hemliga luckan i golvet... inget av det andas skicklighet. När hon gjorde sitt övertaggade, föga spontana utfall mot Åkesson sa jag faktiskt högt till TV:n "Oh my GOD, du är så jävla dålig".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in