2021-05-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Problemet är ju inte att en olycka inträffar. Problemet är att R struntade i att ringa ambulans och lät sin dotter dö en lång och plågsam död för att sedan linda in henne i plast och slänga henne under sängen. Allt detta under drogpåverkan. Hade samma sak skett hos familjehemmet så hade reaktionen varit densamma.

Vet vi att R verkligen styrde med allt detta? Kan det inte varit P som tog hand om flickan och kanske inte vågade säga hur allvarligt läget var? Och när saken väl var ett faktum och allt försent så dröjde det inte många timmar förrän polisen grep dom? Vet vi ens till vilken grad mamman var varse hur allvarligt läget var? Eller om hon gick i chock i tidigt skede?

Vet vi att P förstod hur allvarligt läget var? Finns flera exempel på hjärnskakning som vid sängläge visat sig vara en hjärnblödning ist och personer har dött pga feltolkning/okunskap, kan ha varit nåt sånt i detta fall?

Vad vi däremot vet är att mamman inte lindat in sitt barn och lagt det under någon säng.

Vi vet att hon hade preparat i kroppen men vet vi att den mängden var normal dagsdos eller ett desperat grepp att hälla i sig allt pga chock?

Vi vet ju inte hela bilden nån av oss?
Citera
2021-05-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Vad kontraproduktivt det blir när du inte kan svara på frågeställningar utan undviker dem genom att dra upp det som hände allra sist.
Känner du R? Du verkar veta mkt om hennes person, saker som inte framkommer i fupen. Eftersom jag också har läst den och lyssnat på ljudfilerna från TR.
Ja, jag känner R.
Citera
2021-05-02, 22:02
Medlem
Citat:
De här arbetsgivarna som vittnade i Förvaltningsrätten 2018 till föräldrarnas fördel, är det så att de båda lider av grav utvecklingsstörning med tanke på att de jobbade nära dagligen och inte såg något missbruk?
Det har senare framkommit att de vittnade falskt och att R knarkat hela tiden.
Citera
2021-05-02, 22:04
Medlem
Citat:
Det har senare framkommit att de vittnade falskt och att R knarkat hela tiden.

Så de tillät att R och P sprang omkring pundiga på de olika restaurangerna och dessutom var villiga att ljuga i rätten? Helt orimligt. Sluta prata om saker du inte vet något om.
Citera
2021-05-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ja, jag känner R.

När träffade du henne senast och har du bevittnat detta fleråriga punderi?
Citera
2021-05-02, 22:09
Medlem
Citat:
Så de tillät att R och P sprang omkring pundiga på de olika restaurangerna och dessutom var villiga att ljuga i rätten? Helt orimligt. Sluta prata om saker du inte vet något om.

Det var det som skedde. Om du tycker det är orimligt får du tycka det.

Citat:
När träffade du henne senast och har du bevittnat detta fleråriga punderi?
Jag tänker inte outa mig på flashback. Jag har bevittnat knarkandet.
Citera
2021-05-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubamara404
Ponera att E mådde bra i sitt riktiga hem, sedan råkar hon ut för en tragiskt olycka som leder till att hon avlider i familjehemmet. Hur hade allt låtit då?

Hade det varit familjehemmet som trashats i media då ist?

Vi måste ju förstå att en olycka kan ske vartsomhelst, och bara för att den sker under speciella omständigheter hos i övrigt problemtyngda personer så betyder det inte alltid att det är kallt, berått mord och vanvård och fan vet jag?

Allt är tillräckligt tragiskt som det är och vi borde ist foka på vad som ledde fram till allt detta, vi borde lyssna på dem som var där, vi borde åtminstone försöka ta in vad de säger för att ha en chans att detta inte händer igen.

En olycka kan absolut ske men mig veterligen finns det inga fall i Sveriges där föräldrarna vägrat skaffa hjälp till sitt skadade barn, för att sedan efter det utdragna dödsförloppet paketera in sitt barn under en säng. Vet du något liknande fall eller håller du med om att det inte förekommer? Det finns helt klart många olämpliga föräldrar i detta land men det gör inte dessa föräldrar till lämpliga vårdnadshavare även om det inte har varit ett kallt och berott mord. Vi har ju i FUP:en kunnat följa flickans vanvård under året hon levde i familjen så att ponera att hon mådde bra är ju inte aktuell.

Sen tycker jag också att det är märkligt att säga att deras hem ansågs vara hemtrevligt för på de bilder man kunde se i Fup:en så såg det faktiskt ut som en ”pundarkvart”. Dock kanske vi bara har olika krav på hur ett hem ska se ut.
Citera
2021-05-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ja, det klargjordes i tingsrätten och därför blev R dömd för att ha vållat sitt egna barns död. Den mamman måste känna sig så otroligt misslyckad. Hela Sverige hatar henne och hon har drogat och dödat sitt barn. Dessutom en rättshaverist som gör allt för att få rätt. Vissa spekulerar till och med om att hon har flera konton som hon skriver i denna tråden med för att rentvå sig. Vad tror du om det? Precis som att hon försöker måla upp en fasad av att det inte är så farligt.

Du skriver tidigare att du känner R, intressant! På ett nära sätt? Vad är hon för typ då? Skulle du säga att jag är helt ute och cyklar när jag inte tror att hon är en barnaplågande råpundare och snarare verkade väldigt vettig i rättegången som jag lyssnat på?!

Vet inte ang kontona om jag ska tro på det, det verkar väl dock troligt att man nångång slår ett getöga på fb om man misstänker att man figurerar här, men sitta antagligen djupt traumatiserad av allt som hänt och orka jiddra i obvious motvind från flera håll och kanter i detta skick, nä
det vete fan alltså? Men vem vet these days?
Citera
2021-05-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ja, det klargjordes i tingsrätten och därför blev R dömd för att ha vållat sitt egna barns död. Den mamman måste känna sig så otroligt misslyckad. Hela Sverige hatar henne och hon har drogat och dödat sitt barn. Dessutom en rättshaverist som gör allt för att få rätt. Vissa spekulerar till och med om att hon har flera konton som hon skriver i denna tråden med för att rentvå sig. Vad tror du om det? Precis som att hon försöker måla upp en fasad av att det inte är så farligt.

Så fort någon inte ryggdunkar erat hat så är man i hemlighet R som dessutom sitter med flera alter egon och försvarar sig själv i tredje person.
Du har återkommande skrivit en massa dumheter som jag vet inte är fastställt eller bevisat. Då är det omöjligt att ha en konstruktiv dialog.
Och om du har bevittnat att hon har pundat, varför tog du inte ditt medborgerliga ansvar och orosanmälde henne till socialtjänsten?
För du satt väl såklart nykter bredvid?
Citera
2021-05-02, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
En olycka kan absolut ske men mig veterligen finns det inga fall i Sveriges där föräldrarna vägrat skaffa hjälp till sitt skadade barn, för att sedan efter det utdragna dödsförloppet paketera in sitt barn under en säng. Vet du något liknande fall eller håller du med om att det inte förekommer? Det finns helt klart många olämpliga föräldrar i detta land men det gör inte dessa föräldrar till lämpliga vårdnadshavare även om det inte har varit ett kallt och berott mord. Vi har ju i FUP:en kunnat följa flickans vanvård under året hon levde i familjen så att ponera att hon mådde bra är ju inte aktuell.

Sen tycker jag också att det är märkligt att säga att deras hem ansågs vara hemtrevligt för på de bilder man kunde se i Fup:en så såg det faktiskt ut som en ”pundarkvart”. Dock kanske vi bara har olika krav på hur ett hem ska se ut.

Jag tyckte det såg ut som mitt eget hem typ och jag är spik nykter så jag tog referensen direkt att detta inte kunde vara några psykon baserade på hemdekoration iaf;)

Vi har således def olika smak på heminredning tackochlov!
Citera
2021-05-02, 22:24
Medlem
Citat:
Du skriver tidigare att du känner R, intressant! På ett nära sätt? Vad är hon för typ då? Skulle du säga att jag är helt ute och cyklar när jag inte tror att hon är en barnaplågande råpundare och snarare verkade väldigt vettig i rättegången som jag lyssnat på?!

Vet inte ang kontona om jag ska tro på det, det verkar väl dock troligt att man nångång slår ett getöga på fb om man misstänker att man figurerar här, men sitta antagligen djupt traumatiserad av allt som hänt och orka jiddra i obvious motvind från flera håll och kanter i detta skick, nä
det vete fan alltså? Men vem vet these days?
Jag skulle säga att hon är en rättshaverist och extremt manipulativ. Du är ute och cyklar och har låtit dig manipuleras. Pratar bara om droger och vilka hon köpt nyligen. Tycker att E förtjänade att dö.

Citat:
Så fort någon inte ryggdunkar erat hat så är man i hemlighet R som dessutom sitter med flera alter egon och försvarar sig själv i tredje person.
Du har återkommande skrivit en massa dumheter som jag vet inte är fastställt eller bevisat. Då är det omöjligt att ha en konstruktiv dialog.
Och om du har bevittnat att hon har pundat, varför tog du inte ditt medborgerliga ansvar och orosanmälde henne till socialtjänsten?
För du satt väl såklart nykter bredvid?
Jag gjorde en anmälan via familjehemsmamman. R är riktigt nerknarkad nu också.
Citera
2021-05-02, 22:24
Medlem
Citat:
Jag tyckte det såg ut som mitt eget hem typ och jag är spik nykter så jag tog referensen direkt att detta inte kunde vara några psykon baserade på hemdekoration iaf

Vi har således def olika smak på heminredning tackochlov!

Jag blev faktiskt förvånad över hur hemtrevligt och mysigt det var när jag såg bilderna i fupen, kalla det fördomar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in