Citat:
Ursprungligen postat av
Bruk1313
Hoppas också på ett betydligt längre straff. Enligt mig är det mord, eventuellt dråp. Även om det stannar vid vållande till annans död så är straffet alldeles för kort.
Gällande knarkare så är det oftast som du säger, men inte alltid. Om Mamma R mot förmodan skulle lyckas hålla sig drogfri en längre tid så ska hon såklart ha tillbaka ungarna. Tror däremot inte det kommer ske. Hon har knarkat alldeles för länge och knarkat bort alldeles för mycket av sitt liv. Till 99% är hon fucked for life. Skulle hon vara den sista procenten så är det kanon.
Nu är det ju iofs så att det sitter många i övrigt good enough föräldrar i stugorna med nån form av sk narkotika i kroppen. Har de preparaten förskrivna av dr så heter det medicin, och har de köpt skiten av en tjomme så heter det knark. Samma preparat dock och kanske samma styrka/mängd/orsak till intag. Just sayin.
Vidare sitter det bergis lika många helt drog- och eller medicinfria svin till föräldrar i andra stugor.
Och så finns det såklart råpundare som inte blir långvariga i sitt föräldraskap..
Jag är inte säker på att mamman hörde till de sistnämnda alls faktiskt?
Isf en mkt skillad råpundare enl mig som lyckas styra ganska ensam med ett helt familjeliv med äldre bonusbarn, egen tonåring som hon kokade gröt till om morgnarna innan skolan (ja det framgick i förhör), en treåring samt en bebis, utan större problem än nån annan?!
Och utan att någon annan än ett gammalt familjehem med avslutat uppdrag reagerade på något konstigt?
Mitt i detta förmodade trainspottinpundande rände även bvc, psykssk och gjorde flertaliga hembesök, de gick själva på besök, det gick vad jag förstår bra för stora pojken i skolan och lilla verkade trygg på sin mammas arm, samspelet mellan E och föräldrarna noterades normalt. Likaså relationen mellan de vuxna, lägenheten ansågs hemtrevlig. Så många instanser och kontroller ska kunna upptäcka om det är fråga om råpunderi eller ej kan tänkas tycka.
Så nej, jag tror del inte att ett neg pissprov alltid är en garanti för gott föräldraskap, men jag tror heller inte att det motsatta per automatik är katastrof och blåljus och mord heller.
Önskar se fler nyanser till detta.