2021-05-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Räknar du med de läkemedel som var förskrivna av läkare?
"Läkemedel" kan ha olika användningsområden.
I fel händer och i fel kombination så kan det bli lite tokigt och nyttjas på ett sätt som inte var tänkt från början.
Det finns så många läkare som inte borde ha sin legitimation kvar pga de tjänar på att skriva ut under bordet
En missbrukare kan vara mycket uppfinningsrik dör att få sin "medicin"
Se bara på alkoholisterna som dricker t-röd eller handsprit, eller de kanske tycker det är gott?
Citera
2021-05-02, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Nej

Okej? R lämnade ju drogtester under 2016 tills socialtjänsten bedömde att det inte längre behövdes. Hur förklarar du det?
Citera
2021-05-02, 20:56
Medlem
Citat:
Det är väl ändå inte du som bestämmer vad det handlar om?
Det inbegriper så mycket mer än din bubbla av hat.

Att köpa bitcoin är mig veterligen inte olagligt?

Sen har ju du uppenbarligen inte läst samma förundersökning som jag, för du hittar ju på - rakt av bara!
Så tröttsamt det är med såna känslostyrda haters som fabricerar, förvanskar och förvränger för att en redan tragisk historia ska bli lite mer kvällsblaskesmaskig. Usch!
Kanske alla inte passar att vara ansvarsfulla föräldrar.
Esmeralda mådde bra i familjehemmet.
Sen vet vi hur det slutade i "hemmets lugna vrå."
Citera
2021-05-02, 20:59
Medlem
Citat:
Okej? R lämnade ju drogtester under 2016 tills socialtjänsten bedömde att det inte längre behövdes. Hur förklarar du det?
Var det verkligen så? Tror jag kunde utläsa någonting annat.
Mamman som drog på drogturne och lämnade barnet på bb..
Jösses, tur att alla inte tänkr som dig.
Citera
2021-05-02, 21:12
Medlem
Citat:
Hoppas också på ett betydligt längre straff. Enligt mig är det mord, eventuellt dråp. Även om det stannar vid vållande till annans död så är straffet alldeles för kort.

Gällande knarkare så är det oftast som du säger, men inte alltid. Om Mamma R mot förmodan skulle lyckas hålla sig drogfri en längre tid så ska hon såklart ha tillbaka ungarna. Tror däremot inte det kommer ske. Hon har knarkat alldeles för länge och knarkat bort alldeles för mycket av sitt liv. Till 99% är hon fucked for life. Skulle hon vara den sista procenten så är det kanon.

Nu är det ju iofs så att det sitter många i övrigt good enough föräldrar i stugorna med nån form av sk narkotika i kroppen. Har de preparaten förskrivna av dr så heter det medicin, och har de köpt skiten av en tjomme så heter det knark. Samma preparat dock och kanske samma styrka/mängd/orsak till intag. Just sayin.

Vidare sitter det bergis lika många helt drog- och eller medicinfria svin till föräldrar i andra stugor.

Och så finns det såklart råpundare som inte blir långvariga i sitt föräldraskap..

Jag är inte säker på att mamman hörde till de sistnämnda alls faktiskt?

Isf en mkt skillad råpundare enl mig som lyckas styra ganska ensam med ett helt familjeliv med äldre bonusbarn, egen tonåring som hon kokade gröt till om morgnarna innan skolan (ja det framgick i förhör), en treåring samt en bebis, utan större problem än nån annan?!

Och utan att någon annan än ett gammalt familjehem med avslutat uppdrag reagerade på något konstigt?

Mitt i detta förmodade trainspottinpundande rände även bvc, psykssk och gjorde flertaliga hembesök, de gick själva på besök, det gick vad jag förstår bra för stora pojken i skolan och lilla verkade trygg på sin mammas arm, samspelet mellan E och föräldrarna noterades normalt. Likaså relationen mellan de vuxna, lägenheten ansågs hemtrevlig. Så många instanser och kontroller ska kunna upptäcka om det är fråga om råpunderi eller ej kan tänkas tycka.

Så nej, jag tror del inte att ett neg pissprov alltid är en garanti för gott föräldraskap, men jag tror heller inte att det motsatta per automatik är katastrof och blåljus och mord heller.

Önskar se fler nyanser till detta.
Citera
2021-05-02, 21:14
Medlem
Citat:
2017-2020 = flera år. Hon knarkade rejält under lång tid. Det är väl belagt.
Citera
2021-05-02, 21:19
Medlem
Citat:

Vad innebär knarkade rejält för dig? Vad tog hon för knark? Och vilka belägg har vi för det? Påminn mig gärna!
Citera
2021-05-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubamara404
Nu är det ju iofs så att det sitter många i övrigt good enough föräldrar i stugorna med nån form av sk narkotika i kroppen. Har de preparaten förskrivna av dr så heter det medicin, och har de köpt skiten av en tjomme så heter det knark. Samma preparat dock och kanske samma styrka/mängd/orsak till intag. Just sayin.

Vidare sitter det bergis lika många helt drog- och eller medicinfria svin till föräldrar i andra stugor.

Och så finns det såklart råpundare som inte blir långvariga i sitt föräldraskap..

Jag är inte säker på att mamman hörde till de sistnämnda alls faktiskt?

Isf en mkt skillad råpundare enl mig som lyckas styra ganska ensam med ett helt familjeliv med äldre bonusbarn, egen tonåring som hon kokade gröt till om morgnarna innan skolan (ja det framgick i förhör), en treåring samt en bebis, utan större problem än nån annan?!

Och utan att någon annan än ett gammalt familjehem med avslutat uppdrag reagerade på något konstigt?

Mitt i detta förmodade trainspottinpundande rände även bvc, psykssk och gjorde flertaliga hembesök, de gick själva på besök, det gick vad jag förstår bra för stora pojken i skolan och lilla verkade trygg på sin mammas arm, samspelet mellan E och föräldrarna noterades normalt. Likaså relationen mellan de vuxna, lägenheten ansågs hemtrevlig. Så många instanser och kontroller ska kunna upptäcka om det är fråga om råpunderi eller ej kan tänkas tycka.

Så nej, jag tror del inte att ett neg pissprov alltid är en garanti för gott föräldraskap, men jag tror heller inte att det motsatta per automatik är katastrof och blåljus och mord heller.

Önskar se fler nyanser till detta.
Håller med dig om nyansskillnaderna. Det är inte svart och vitt. Jag formulerade mig en aning klumpigt också. Med termen knarkare menar jag de som knarkar så hårt och länge att de inte klarar av ett normalt liv.

R är manipulativ och bra på att hålla en fasad. Att hon lyckas lura omgivningen förvånar mig inte. Dock var inte alla nöjda när de kontrollerade föräldrarna. Till exempel polisen som hittade ett dött barn inlindat i plast under sängen.
Citera
2021-05-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Kanske alla inte passar att vara ansvarsfulla föräldrar.
Esmeralda mådde bra i familjehemmet.
Sen vet vi hur det slutade i "hemmets lugna vrå."

Ponera att E mådde bra i sitt riktiga hem, sedan råkar hon ut för en tragiskt olycka som leder till att hon avlider i familjehemmet. Hur hade allt låtit då?

Hade det varit familjehemmet som trashats i media då ist?

Vi måste ju förstå att en olycka kan ske vartsomhelst, och bara för att den sker under speciella omständigheter hos i övrigt problemtyngda personer så betyder det inte alltid att det är kallt, berått mord och vanvård och fan vet jag?

Allt är tillräckligt tragiskt som det är och vi borde ist foka på vad som ledde fram till allt detta, vi borde lyssna på dem som var där, vi borde åtminstone försöka ta in vad de säger för att ha en chans att detta inte händer igen.
Citera
2021-05-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubamara404
Ponera att E mådde bra i sitt riktiga hem, sedan råkar hon ut för en tragiskt olycka som leder till att hon avlider i familjehemmet. Hur hade allt låtit då?

Hade det varit familjehemmet som trashats i media då ist?

Vi måste ju förstå att en olycka kan ske vartsomhelst, och bara för att den sker under speciella omständigheter hos i övrigt problemtyngda personer så betyder det inte alltid att det är kallt, berått mord och vanvård och fan vet jag?

Allt är tillräckligt tragiskt som det är och vi borde ist foka på vad som ledde fram till allt detta, vi borde lyssna på dem som var där, vi borde åtminstone försöka ta in vad de säger för att ha en chans att detta inte händer igen.
Problemet är ju inte att en olycka inträffar. Problemet är att R struntade i att ringa ambulans och lät sin dotter dö en lång och plågsam död för att sedan linda in henne i plast och slänga henne under sängen. Allt detta under drogpåverkan. Hade samma sak skett hos familjehemmet så hade reaktionen varit densamma.
Citera
2021-05-02, 21:40
Medlem
Citat:
Håller med dig om nyansskillnaderna. Det är inte svart och vitt. Jag formulerade mig en aning klumpigt också. Med termen knarkare menar jag de som knarkar så hårt och länge att de inte klarar av ett normalt liv.

R är manipulativ och bra på att hålla en fasad. Att hon lyckas lura omgivningen förvånar mig inte. Dock var inte alla nöjda när de kontrollerade föräldrarna. Till exempel polisen som hittade ett dött barn inlindat i plast under sängen.

Vad kontraproduktivt det blir när du inte kan svara på frågeställningar utan undviker dem genom att dra upp det som hände allra sist.
Känner du R? Du verkar veta mkt om hennes person, saker som inte framkommer i fupen. Eftersom jag också har läst den och lyssnat på ljudfilerna från TR.
Citera
2021-05-02, 21:43
Medlem
Citat:

De här arbetsgivarna som vittnade i Förvaltningsrätten 2018 till föräldrarnas fördel, är det så att de båda lider av grav utvecklingsstörning med tanke på att de jobbade nära dagligen och inte såg något missbruk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in