2021-05-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nittio procent (nio av tio) vill vaccinera sig.
Säger vem? Aftonbladets omröstning?
Det stämmer säkert då så många går på propagandan
Citera
2021-05-02, 21:20
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Källa?

Enligt EU kommissionen är systemet är tillfälligt och kommer bara gälla tills dess WHO deklarerar att pandemin är över.

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_21_1181

Precis lika tillfälligt som restriktionerna som när de infördes bara skulle vara i ett par veckor? "Flatten the curve"
Citera
2021-05-02, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drtengel
Morsan hade Covid i januari med lätta symptom. Kommer att göra antikropps test i vekckan och när hon får det bekräftat är det bara att sitta lugnt i båten och vänta till Astra lagret är slut. Hade kompis i odenplan idag och samma sitjation där. Äldre vägrar tvingas ta Astra
Ja, man väljer ju själv om man vill ta risken att vänta till Astralagret är slut.
Citera
2021-05-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Jag förstår det. Bara busar lite med dig. Men du har säkert en poäng med vaccinerna, eller inte Hur kan du vara så säker på att dom fungerar?
Det kan man ju se på att dödligheten sjunker drastiskt i länder som vaccinerar stora delar va sin befolkning.

Varför skulle de inte fungera?
Citera
2021-05-02, 21:29
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Hur kommer det sig då att vi har drygt fem procents överdödlighet i Sverige under den senaste tiden?

Fler om halkar på badtvålen och slår ihjäl sig eller?

Det kan vara en slump. Hur ser det ut i andra länder?
Citera
2021-05-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Senaste tiden jämfört med vad? Det spelar förvisso ingen roll för jag tror inte på någonting som media/myndigheter påstår...
Man kan ju börja med att jämföra 2019 med 2020.

F.ö. litar jag mer på myndigheter än på ett troll på flashback . . .
Citera
2021-05-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det kan vara en slump. Hur ser det ut i andra länder?
Du vt vad LGWP brukar säga: Hata slumpen . . .

Det ser nog ungefär likadant ut i andra länder, skulle jag tro, även om siffran kanske är större i Sverige än utomlands.
Citera
2021-05-02, 21:32
Medlem
Citat:
Det kan man ju se på att dödligheten sjunker drastiskt i länder som vaccinerar stora delar va sin befolkning.

Varför skulle de inte fungera?

Kanske kan det stämma. Jag tror att du blir lurad. Kör på syster. Vill inte bråka utan ha lite mer klarhet. Känslan är att det är två läger som bråkar. Vaccin nissarna och dom som vägrar.

Om du har rätt med vaccinerna, vad tror du kommer hända framåt?
Citera
2021-05-02, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av humbug1986
Härligt med människor som tänker själva. Stopp min kropp! Oavsett vad, så är det ta mig fan bara vi själva som bestämmer över våra kroppar
Ja så klart. Antingen tänker man själv att man ska ta vaccin eller så tänker man själv att man inte ska ta vaccin.

Jag undrade bara om hans morsa visste att risken att dö i covid inom en månad är många, många gånger större än att dö av att ta Astras vaccin. Vaccin verkar hon ju gärna spruta i sig.
Citera
2021-05-02, 21:37
Medlem
Citat:
Kanske kan det stämma. Jag tror att du blir lurad. Kör på syster. Vill inte bråka utan ha lite mer klarhet. Känslan är att det är två läger som bråkar. Vaccin nissarna och dom som vägrar.

Om du har rätt med vaccinerna, vad tror du kommer hända framåt?
Det jag tror händer framåt är att SARS-CoV-2 blir endemiskt, precis som influensa.
Senast redigerad av NurseRatched 2021-05-02 kl. 21:38. Anledning: Skrivfel
Citera
2021-05-02, 21:38
Medlem
Citat:
Det jag tror händer framåt är att SRS-CoV-2 blir endemiskt, precis som influensa.

Att länder i Europa öppnar upp sig igen? Jag tror ju inte att det är så. Men vi får avvakta och se helt enkelt.
Citera
2021-05-02, 21:40
Medlem
Citat:
Att länder i Europa öppnar upp sig igen? Jag tror ju inte att det är så. Men vi får avvakta och se helt enkelt.
Om ett år tror jag inte att covid är ett så stort problem. Vilket är helt förenligt med att jag kan ha fel men jag återkommer kanske om ett år, då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in