2021-05-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
https://research.chalmers.se/publication/?created=true&id=568219b9-71cc-475c-80b5-f863a0b08fbb

Kärnkraften är inte nödvändig för energiomställningen. Den utgör en dyrare nyinvestering än vind/vatten/sol. Kärnkraft ska väl inte subventioneras Av staten?

Kärnkraften är den enda garanten för en lyckad energiomställning från fossila bränslen.

Jag är inte nödvändigtvis för subventioner av kärnkraft men så länge vind och sol åtnjuter subventioner så borde kärnkraften också göra det.

Vattenkraften kommer aldrig byggas ut i Sverige med rådande regelverk så det är en ickefråga.
Citera
2021-05-02, 21:23
Medlem
maxatdunders avatar
Uffe vinner, han är mer skarp och engagerad. Steffe säger det han tränat in och inte mer.
Citera
2021-05-02, 21:24
Medlem
Triremers avatar
Jag gillar att Åkesson och Rööf munhöggs gällande att våld mot kvinnor till stor del är ett importerat problem. Åkesson borde nämnt namnen på de fem mördare som haft ihjäl kvinnorna.

Gällande energipolitik hade jag velat att någon frågade om de kan förklara energi, effekt, kapacitet och frekvens. Kan de inte det borde de inte yttra sig i frågor som de inte förstår.

Samtidigt som Sverige håller på med symbolpolitik så kan Polen bli ett av Europas grönaste länder. De har planer på att ersätta all kolkraft med kärnkraft. Där snackar vi omställning.

Singapore vill importera 20% av sitt energibehov från Australien genom en 300+ mil lång kabel. Elen ska komma från en enorm solcellspark med batterier som kan laddas upp.

Debatten om elbilar borde handla om klassfrågan i kombination med att Sverige är stort och glesbefolkat. Alla har inte råd med en Tesla. På Blockt kan man köpa en Volvo för 5000kt. Lycka till att hitta en sjukt billig elbil.

Pubic Service på radion lär inte ha svårt att driva med politikerna då der framstår som ett skämt.
Senast redigerad av Triremer 2021-05-02 kl. 21:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Precis, men (V) vill att det satsas på att bygga prisvärda HR som bland annat utsatta kvinnor kan flytta till. Det är lovvärt. Bostadspolitiken har varit ett haveri i decennier för den som inte köpte in sig på marknaden i tid.
Det finns nog ingen kommun som skulle komma på idén att tillåta nybyggnation av billiga hyresrätter. Det leder bara till ökade utgifter i form av socialbidrag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Visst. Sverige är inte där än.
...och kommer heller aldrig hamna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Åkesson borde fråga Annie Lööf varför hon har ett helt släptåg av pedofiler i partiet.
Han borde faktiskt ta av sig silkeshandskarna och göra det. Börjar hon tala om bruna rötter borde han dra peddo-kortet direkt.
Citera
Medlem
Sysselsättning = Jobb?
Folk köper inte det längre.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Enda gången jag kan acceptera att Uffe pratar till 4åringar, är när han tilltalar vår käre statsminister.

Svetsaren försöker bland bort korten. Tittarna begriper vad som gäller. Rökridåer fungerar inte längre.

Hoppas de förstatligar sjukvården. 21 regioners godtycke är inte rätt väg att utveckla vården kring.
Citera
2021-05-02, 21:25
Medlem
n0stalgis avatar
jag vet vad jimmie kommer säga, korta vårdköerna genom att skicka ut invandrarna!
Citera
2021-05-02, 21:25
Medlem
Cuckslayers avatar
Är man inte för kärnkraft så är man fullständigt pantad. Ni dårhushjon borde fråntas rösträtt med omedelbar verkan.
Citera
2021-05-02, 21:26
Medlem
hjaelploskilles avatar
Alltid kul att se Annie sätta Jimmie på plats, det gör extra ont i honom att bli så knockad av en kvinna tror jag
Citera
2021-05-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kärnkraften är den enda garanten för en lyckad energiomställning från fossila bränslen.

Jag är inte nödvändigtvis för subventioner av kärnkraft men så länge vind och sol åtnjuter subventioner så borde kärnkraften också göra det.

Vattenkraften kommer aldrig byggas ut i Sverige med rådande regelverk så det är en ickefråga.

Nej det går minst lika bra med folkminskning kombinerat med bil- o körkortsförbud för invandrare i tre
generationer + förbud mot bilturism - konstigt att detta sista argument aldrig har framförts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in