2021-05-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Inte ens Japan där tågen går i tid kunde hantera kärnkraften säkert. Vansinne att tro att vi ska kunna klara det i Sverige.

Du får nog förklara vad du menar. Du bör Googla för att se hur många som dog av kärnkraften.
Kärnkraften dör färre än vind enligt en studie!
Vill du ha länken?
Citera
2021-05-02, 21:12
Medlem
MrsChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Kärnkraften är död i västvärlden. Där har Löfven rätt.

Instämmer verkligen!

Jag som tänkte rösta på M och så hör jag nu att de är För kärnkraftverk. Vilken besvikelse. ”Så har vi alltid gjort...,” nämnde Uffe. Ja du, det är många korkade traditioner som vi haft genom historien men växt ifrån..
Citera
2021-05-02, 21:12
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
En jävligt dålig poäng och jämförelse - ett land där folk fortfarande bor i hyddor
Visst. Sverige är inte där än.
Citera
2021-05-02, 21:13
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ja, Annie Lööf är en vältränad skådespelare.
Ja, det här kändes lika spontant som när hon "spontant" slog näven i bordet i slutdebatten i valrörelsen.
Citera
2021-05-02, 21:14
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Inte ens Japan där tågen går i tid kunde hantera kärnkraften säkert. Vansinne att tro att vi ska kunna klara det i Sverige.

Dagens teknik med hybridreaktorer är klart säkrare och i Sverige så är risken för stora naturkatastrofer såsom tsunamis, jordbävningar och/eller andra exceptionella händelser som kan kompromettera säkerheten, mycket mindre...
Citera
2021-05-02, 21:14
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
Instämmer verkligen!

Jag som tänkte rösta på M och så hör jag nu att de är För kärnkraftverk. Vilken besvikelse. ”Så har vi alltid gjort...,” nämnde Uffe. Ja du, det är många korkade traditioner som vi haft genom historien men växt ifrån..

Ledsen med att göra dig besviken, men kärnkraften kommer vara kvar, Löfven är klokare än så och fattar att det inte går att tabort den. Han vill bara locka till sig väljare som dig och hålla lilla barnet MP på gott humör.

Dom flesta vet att det inte är möjligt att bara stänga ner kärnkraft som är den renaste och effektivaste källan idag. Alternativet är att köpa in kol från Tyskland.
Citera
2021-05-02, 21:15
Medlem
Citat:

Japan är ändå ett av länderna som geografiskt/geologiskt ligger på en plats där kärnkraft känns som mest riskabla iom att landet ligger i sömmen mellan tektoniska plattor som bidragit till ett flertal kraftiga jordbävningar genom åren.

Sverige har alla förutsättningar som Japan saknar i det hänseendet. Så.. riktigt usel jämförelse från din sida.

Sen kan jag hålla med om att Sverige kanske inte borde ha kärnteknologi öht när vi lämnar över till våra nya ledare.. om vi nu tvunget ska ge bort landet som många vill.
Citera
2021-05-02, 21:15
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Menar du väst-Sverige/Tyskland eller?? Det finns fortfarande ett par reaktorer kvar..

Västvärlden i övrigt investerar stort i nya reaktorer och är nog bara glada om Sverige inte gör det.

https://research.chalmers.se/publication/?created=true&id=568219b9-71cc-475c-80b5-f863a0b08fbb

Kärnkraften är inte nödvändig för energiomställningen. Den utgör en dyrare nyinvestering än vind/vatten/sol. Kärnkraft ska väl inte subventioneras Av staten?
Citera
2021-05-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasaneda
Skall bli intressant med migrationen. SD + MP lär säkert ryka ihop på den frågan med MP som vill ha ökad invandring.
Ja det ska bli intressant att se, om Märta Stenevis känslor kommer att över i debatten mot Åkesson.
Citera
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
Instämmer verkligen!

Tråkigt att du föredrar vindkraft och vattenkraft som förstör för djur och natur istället för kärnkraft.
Citera
Medlem
Svetsduell! nu händer det grejer
Rätt trött på vårddiskussionen dock..
Citera
2021-05-02, 21:18
Medlem
Är det bara jag eller har Löven åldrats rätt rejält senaste två åren?
Måste Kristersson alltid använda sin dagisfrökenröst hela tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in