Citat:
Ursprungligen postat av
lillaflippen
Nu vet jag inte om Nardos tänker så, men hur kul kan det egentligen vara att vinna (om hon gör det) och sen komma ut och höra/läsa att en stor del av tittarna tycker det varit orättvist för att hon fått så mycket mer tv-tid och felvinklingar i avsnitten jämfört med dom andra? Jag menar alltså inte att hon blir sur på tittarna som reagerar utan sur på tv4 som gjort det så.
Hade jag vunnit och fått höra det hade jag fan blivit förbannad på tv4 för att dom gjort så att vinsten ses mot orättvis! Sen kanske hon hade vunnit oavsett, men just det att tv4 gjort så att man kan se det som att dom favoriserar henne och att det är därför hon vann.
Ungefär som att jag skulle delta i OS och vinna. Sedan skulle det publiceras att alla andra har fått ta dopingtest förutom jag och folk skulle skriva att det var medvetet att jag inte behövde testas för att jag skulle vinna. Då skulle jag bli asförbannad att jag inte fick testas innan som alla andra, för även fast jag vet att jag inte gjort nåt fel är det inte kul att vinna när alla andra tror att det inte var "ärligt".
Det är ju egentligen samma sak som könskvotering, eller kvotering pga ras eller sexuell läggning på exempelvis arbetsplatser. De kvoterar in folk beroende på ras,läggning eller kön istället för kompetens nuförtiden. Samma med "reality"-program nu tydligen eftersom HBTQ+rasifierade får mer kameratid och kommer undan med mer. 2021, året då Sverige börjar kvotera vinnare i realityprogram