Citat:
Ursprungligen postat av
TruthSeeker2
De som inte fått brev hemifrån fick utföra utmaningar åt varandra för att få brev. Uppdragen skulle utföras på tid.
Det orättvisa var att Pedram av någon outgrundlig anledning kastades in som medhjälpare till Nardos. Han åt ca 90% av fisken så att uppdraget klarades. Pedram får alltså ingen belöning eftersom han redan fått sitt brev och inte borde ha varit med i utmaningarna öht.
Det problematiska är enligt mig är inte att han fick äta surströmming utan det ör att han inte vet varför han skulle straffas att göra det.
Jag är absolut inte Pedrams största fan, men precis som dig så hatar jag orättvisor och tycker att detta var ett riktigt skevt drag av Biggan.
Aha då förstår jag. Det finns många sidor hos Pedram som jag inte heller gillar men jag tycker som dig att det du beskriver är anmärkningsvärt. Kan inte tro annat än att produktionen genom att ge uppdraget till Nardos (som just fått sitt brev p.g.a Emelies insats) OCH Pedram vill skona Nardos , då dom kunde förutse att Pedram skulle ta hennes del av uppdraget... vilket han gjorde.
Om rättvisa ska skipas borde Nardos få ett straff och Pedram en belöning.