2021-05-01, 08:03
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Att du mår bra är dock anekdotisk bevisföring som aldrig kan ligga till grund att fler ska vaccineras.

Ni vaccinationsförespråkare tycks glömma att ni endast är vaccinerad mot ett spikprotein. Att vaccinet försämrar ert eget immunförsvar mot covid måste ändå kännas sjukt bra, kan tänka mig att det pirrar gott i din kroppen när du tänker hur duktig du är som tagit vaccinet!?

Om du dessutom blir smittad av covid verkar det högst osannolikt att du får samma skydd som en utan vaccinering som genomgått sjukdomen.

Vad anser du om vaccinering för riskgrupperna då?
2021-05-01, 11:29
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vad anser du om vaccinering för riskgrupperna då?

Har aldrig varit emot vaccinering av riskgrupper och de som vill men problemet som ingen tycks förstå är att säsongsinfluensa vaccinerar man mot innan den kommit. Med detta vaccin vaccineras så många som möjligt under brinnande pandemi.

Sen är vaccinet utvecklat för att känna av ett, bara ett spikprotein - vid mutation av Corona-viruset riskerar vaccinerade, förutom att själva blir sjuka (vilket finns gott om exempel på) dessutom bli bärare på viruset och därmed bidra till ytterligare mutation.

Geert vanden bossche förklarar det hela bra, om man ändå efter ha lyssnat på han och de på andra sidan väljer att ta vaccinet må så vara men låt de som väljer avvakta, av olika anledningar, vara.

Tids nog får vi säkert facit vilken sida som hade rätt.
2021-05-01, 19:41
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Har nu gått 3 månader sedan jag fick min andra Moderna spruta. Jag mår som vanligt hur bra som helst!!!!!

Ta erat ansvar och ta vaccin.

Riskgrupperna ska helt klart vaccineras men det ska inte ses som att man är hänsynslös om man väljer att avvakta vaccinering om man inte ingår i dessa grupper samt följer restriktioner och rekommendationer där jag anser att det är viktigare att man tar sitt ansvar.
2021-05-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Riskgrupperna ska helt klart vaccineras men det ska inte ses som att man är hänsynslös om man väljer att avvakta vaccinering om man inte ingår i dessa grupper samt följer restriktioner och rekommendationer där jag anser att det är viktigare att man tar sitt ansvar.

Det ena tar inte ut det andra!

Ta vaccin, bär mask och håll avstånd! Det är inte svårare än så.
2021-05-02, 15:47
Medlem
AstraZeneca vaccinet innehåller människokött. Får kroppen in människoliknande aminosyrasträngar(proteiner) i blodet så brukar en autoimmun reaktion utlösas.

https://www.sciencemag.org/news/2021/04/do-preservative-and-stray-proteins-cause-rare-covid-19-vaccine-side-effect
AstraZeneca vaccine also contain significant amounts of protein from human cells—presumably from the human cell line used to grow the virus during the manufacturing process. The preprint’s authors, some whom were among the first to identify the vaccine-induced immune thrombotic thrombocytopenia (VITT) side effect, propose that these proteins, together with another component of the vaccine called ethylenediaminetetraacetic acid (EDTA), may set off a dangerous response by the immune system in some vaccine recipients.

Greinacher says this may make any free proteins in a vaccine dose more likely to encounter platelets, or thrombocytes, in a recipient’s bloodstream. Platelet factor 4 (PF4), a protein secreted by these thrombocytes, could then form complexes with the residual human proteins and other components of the vaccine, thanks to its strong positive charge. Indeed, when the researchers added PF4 to the vaccine in the lab, large complexes formed. Greinacher notes that other vaccines contain human proteins, but the amount—between 70 and 80 micrograms per milliliter (mcg/mL) in the four batches they tested—was “surprisingly high

Greinacher and his colleagues speculate, the combination of PF4 complexes and the strong inflammation triggered by the vaccine may turn on a specialized set of immune cells that can make antibodies to PF4. In an even smaller minority, the researchers say, the antibodies to PF4 are strong enough to fuel additional immune reactions in the blood that deplete platelets in the blood and cause potentially deadly clots to form in the brain, abdomen, or lungs.
2021-05-02, 15:50
Medlem
Citat:
Har nu gått 3 månader sedan jag fick min andra Moderna spruta. Jag mår som vanligt hur bra som helst!!!!!

Ta erat ansvar och ta vaccin.

Lätt för dig att säga som fått det bästa vaccinet.
2021-05-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Lätt för dig att säga som fått det bästa vaccinet.

Det var så många personer som sa att jag kommer att bli allvarligt sjuk efter vaccinet. Först var det 1 månad sedan 3 osv. Därför skriver jag hur jag mår.

Synd atg sverige inte har tagit bort astras.

Ni betalar mycket i skatt och förtjänar bättre vaccin.

Moderna, Pfizer
2021-05-02, 16:16
Medlem
falconer8s avatar
Naivt! Det är bara en tidsfråga innan de upptäcker biverkningar på Modernas & Pzizers vaccin också!
2021-05-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Naivt! Det är bara en tidsfråga innan de upptäcker biverkningar på Modernas & Pzizers vaccin också!
Vad menar du, det rapporteras ju biverkningar hela tiden för dessa vacciner, från obetydliga till dödsfall?
2021-05-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8

So far NOTHING!!! Cdc är lite mer ordning o reda.
2021-05-02, 16:42
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Vad menar du, det rapporteras ju biverkningar hela tiden för dessa vacciner, från obetydliga till dödsfall?

Precis! Varför skriver, säger och uttalar sig då en del människor som om dessa vaccin skulle vara gudasända och fria från biverkningar?

Även media kör den agendan. Att de redan frälsta går på det, det är en sak.
2021-05-02, 17:10
Medlem
Citat:
Det ena tar inte ut det andra!

Ta vaccin, bär mask och håll avstånd! Det är inte svårare än så.

Jag har antikroppar från infektion. Jag tänker inte riskera att försämra det skydd jag har med vaccin. Mask skulle aldrig falla mig in då det är vidskepelse, det finns inget vetenskapligt stöd för mask som skydd mot virus. Tvärtom, det finns mängder med peer-reviewade artiklar som säger att det inte har effekt på virus.

När du har vaccinerat dig så är det färdigt för din del, du är skyddad, sen ska du skita i vad andra gör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in