2021-05-02, 15:17
Bannlyst
Idiotierna på SVT får nu ändra på debatten mellan Åkesson och Sabuni , efter dagens gemensamma förslag dom lagt fram.
Citera
2021-05-02, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Undra om det kommer bli något snack om det migrationsförslag som släpptes idag av M KD SD L?

Självklart, vad annars
Citera
2021-05-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Så jävla konstigt upplägg, tycker jag.
Miljöpartiet tar hellre debatten om kriminaliteten än miljön, mmkey?

Var är arbetarrättsfrågorna?
Var är bostadsmarknadsfrågorna?

Två frågor som påverkar samhället i grunden men helt lyser med sin frånvaro.

Helt irrelevanta frågor sålänge invandringen ser ut som den gör idag. Invandring och migration borde egentligen vara den enda fråga som diskuteras överhuvudtaget med tanke på att den i grunden styr och påverkar precis alla andra frågor så pass enormt mycket.
Citera
2021-05-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Kl 20.00 – 21.00
Kriminaliteten
Duell: Märta Stenevi – Ebba Busch

Klimatet
Duell: Annie Lööf – Nooshi Dadgostar

Kl 21.15 – 22.15
Sjukvården och pandemin
Duell: Stefan Löfven – Ulf Kristersson

Migrationen
Duell: Nyamko Sabuni – Jimmie Åkesson

Undrar hur de tänker när de sätter ihop dessa kombinationer. Stefan och Ulf kan man lätt förstå. Men de andra kombinationerna. MP och KD diskuterar brottsligheten, Annie och Nooshi miljön och sedan då Nyamko och Jimme pratar massinvandring. Har de bara dragit de andra ur tombolan eller?

Att L och SD ens matchas mot varandra är närmast ett skämt, så ett parti som ligger i topp 3 storleksmässigt skall "debattera" mot ett parti som håller på att bli helt utraderat och troligen inte ens kommer att finnas på riksdagsnivå efter nästa val. David mot Goliat fast med den mer realistiska utkomsten där Goliat mosar David. JÅ kommer köra över NS utan problem precis som tidigare. Om jag var hon skulle jag fake:a sjukdom snabbt för att slippa vara med om massakern.

Gissar på att Annie kommer mosa Nooshi, hon gav inte direkt några bra intryck som talare -- vad har hänt V brukade kunna producera talare en gång i tiden även om sakerna de sa var vedervärdiga, också. Vänstern har väl annars inte direkt gjort sig kända för sitt stora miljöengagemang. Även om inte direkt C bryr sig om varken miljö eller landsbygden längre heller.

Att få MP och KD diskutera kriminalpolitiken måste nog dock vara den mest verklighetsfrämmande debatten någonsin. Ena sida vill närmast påstå att det inte finns några problem. Att tala om problemen är mer eller mindre att likställa med rasism. Den andra sidan velar fram och tillbaka hela tiden från att försöka vara hård till att samtidigt då vara kristligt god.
Citera
2021-05-02, 15:23
Medlem
Smegmas avatar
Jag hade gärna sett J.Å debattera mot Fitt-Skjikan om migration och (skägg)barns vurmande. Undra hur många groggar Landsförrädaren trökt i sig hittills...
Citera
2021-05-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Detta borde de ändra på. I dag släpptes ju nyheten att SD har kommit överens med M, KD och L om en ny restriktiv migrationspolitik. Alltså två ledare på samma sida ska debattera frågan?

Åkesson - Sabuni är ju ett självklart om val om vill skydda vänsterlägret från ämnen de blir överkörda i. Som denna.

Ingen behöver tveka på att SVT har en kraftig slagsida västerut.
Citera
2021-05-02, 15:26
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Ikväll smäller det igen.

Den smått utvecklingsstörde statsministern Löfven lär göra bort sig som vanligt men vad kan vi vänta oss i övrigt? Vem ska debattera med vem?

Jag vet att Pedofilkramaren Annie Lööf ska debattera klimat med Nooshi Dagostar (Vänsterpartiet) men vet någon mer?

Ska ni se spektaklet?

Jag har inte sett och kommer ej heller att se. Sedan ett antal år tillbaka så har jag undvikit dessa erbarmliga partiledardebatter eftersom jag helt enkelt inte står ut med att vare sig se eller höra eländet.
Citera
2021-05-02, 15:34
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hur många gånger kommer Lövet försöka få in alla ämnen att handla om kvinnomisshandel och mord i nära relationer som just nu är S nya linje där det jobbas till 130%.

Viktigt ämne men att vi har sprängningar, knivslagsmål, skjutningar, misshandel och massa annat skit som invandrarna ställer till med är fortfarande prio ett tillsammans med vården. Då S inte har några idéer hur det ska lösas så handlar nu allt om kvinnomisshandel istället.

Konstigt är att man bara visar bilder på kvinnorna och aldrig nämner att en stor del av misshandeln utförs av personer med utländsk härkomst.
Kanske Löfven vill härleda detta till LAS, precis som varför inte dömda våldtäktsmän döms till utvisning

Hoppas att Ebba tar upp högre straff för pedofiler och spänner ögonen i Annie!
Citera
2021-05-02, 15:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Känns som att debatten mellan Åkesson och Sabuni tappade lite kraft nu när de idag lagt fram ett nytt förslag om stramare migrationspolitik.

För en månad sen så gjorde Åkesson slarvsylta av Sabuni i samma ämne och då ville Sabuni rädda alla ”flyktingar”.
Citera
2021-05-02, 15:43
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Ikväll vill vi se JImmie på hugget.
Citera
2021-05-02, 15:46
Medlem
Ska Sd, göda dom falska avskums partierna M o Kd?? Stackars Sverige fr o m 2022
Senast redigerad av King Devil 2021-05-02 kl. 15:54.
Citera
2021-05-02, 16:00
Medlem
Varför i helvete skall JÅ debattera intergration med L när dom idag gick ihop med ett förslag.... E väl bättre JÅ får debattera med dårarna o MP som vill ha öppna gränser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in