2021-04-26, 01:00
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Den är okej , inte helt för dålig inte mindblowing. Den gör jobbet så att säga

hehe, satan vad kass!
Citera
2021-04-26, 20:11
Avslutad
Har sett Come to Daddy (2019) med Elijah Wood. Undvik till varje pris.
Citera
2021-04-28, 16:31
Medlem
alwayslooks avatar
Fick bli dokumentären The Exorcism of Roland Doe
https://m.imdb.com/title/tt13183218/

Exorcisten verkar vara byggd på detta fallet.

Ganska intressant 😊👍
Citera
2021-04-29, 12:29
Medlem
MuscleSharks avatar
The Invisible Man (2020).

Hur tänkte dom här?
Vem vill se en snubbe som har precis allt (t.o.m en egentillverkad dräkt som gör honom osynlig), stalka sin flickvän genom hela filmen?
Det är klart att det på ett sett skulle kunna ses som något som skulle kunna hända i verkligheten om nån skulle komma på ett sett att bli osynlig. Finns ju många svartsjuka stalkers där ute.
Däremot är det inget jag personligen vill se på film. Totalt ointressant.

Sen fick man ju inte ens veta vilken teknologi han använde sig av för att skapa den där osynliga dräkten.
Det för mig va en anledning till varför jag ens tittade på filmen, då jag är fascinerad av teknologi.

Bra skådespel annars från huvudkaraktären. Men förutom det har inte filmen särskilt mycket att erbjuda.
Citera
2021-04-29, 12:49
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
The Invisible Man (2020).

Hur tänkte dom här?
Vem vill se en snubbe som har precis allt (t.o.m en egentillverkad dräkt som gör honom osynlig), stalka sin flickvän genom hela filmen?
Det är klart att det på ett sett skulle kunna ses som något som skulle kunna hända i verkligheten om nån skulle komma på ett sett att bli osynlig. Finns ju många svartsjuka stalkers där ute.
Däremot är det inget jag personligen vill se på film. Totalt ointressant.

Sen fick man ju inte ens veta vilken teknologi han använde sig av för att skapa den där osynliga dräkten.
Det för mig va en anledning till varför jag ens tittade på filmen, då jag är fascinerad av teknologi.

Bra skådespel annars från huvudkaraktären. Men förutom det har inte filmen särskilt mycket att erbjuda.

Jag kan inte heller förstå varför denna film fick så fina betyg..
Tyckte inte den var något speciellt faktiskt.

Och som vi skrivit tidigare i tråden.. En rik man som har allt fastnar för en kvinna med det utseendet, och börjar dessutom stalka henne???

Precis som du skriver, man borde ju fått mer info om tekniken bakom dräkten.

Jag ger den 1/5
Totalt ointressant.
Citera
2021-04-29, 13:25
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook

Och som vi skrivit tidigare i tråden.. En rik man som har allt fastnar för en kvinna med det utseendet, och börjar dessutom stalka henne???

Jag ger den 1/5
Totalt ointressant.

Precis! Har också svårt att förstå varför den fått bra betyg. Bla 3½ stjärnor på imdb.

Jo jag menar ju det. Man vill ju veta mer om dräkten.
Sen har filmen även en och annan plot hole också, som t.ex. pojkvännens "självmord".
Kan ha missat detta, men nämns det nåt om hur han tog livet av sig och vad som hände med kroppen?
Sen visade det sig ju (vilket va uppenbart) att han levde hela tiden.

Som sagt totalt ointressant.
Jag är lite mer generös och ger den 1.5/5
Citera
2021-04-30, 13:29
Medlem
Nosstocks avatar
Har en fråga om den tredje historien ifrån filmen Necronomicon ifrån 1993:
Citera
2021-05-01, 17:04
Medlem
alwayslooks avatar
Kikade på Things Heard & Seen på Njetflix igår..
https://m.imdb.com/title/tt10962368/?ref_=m_nm_knf_act_i1

Inte riktigt min cup of tea. Den kändes som en dålig tv-film från 80-talet, ganska lång, seg och förutsägbar.

1/5 från mig.
Citera
2021-05-02, 10:16
Avslutad
Citat:

Jag ger den 1/5
Totalt ointressant.

Jo jag lade märke till det där med hennes utseende också. Konstigt att en sådan kille dejtar ner.

Filmen är nog den mest överhypade filmen i modern skräckfilmshistoria. Ligger där uppe med Get out och Us som bara fick bra kritik pga woke.
Citera
2021-05-02, 13:06
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Jo jag lade märke till det där med hennes utseende också. Konstigt att en sådan kille dejtar ner.

Filmen är nog den mest överhypade filmen i modern skräckfilmshistoria. Ligger där uppe med Get out och Us som bara fick bra kritik pga woke.

Instämmer till 100% 👍🏻

Såg om The Mothman Prophecies igår för säkert tionde gången sen den kom ut 2002, det är definitivt en av mina stora favoriter, även om det inte är en renodlad skräckfilm. Det är en film jag med all säkerhet kommer se om fler gånger i framtiden.
Är de någon som känner till någon film/filmer som liknar den, eller är i stil med den så vore jag oerhört tacksam för tips 😊
Citera
2021-05-02, 14:06
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Instämmer till 100% 👍🏻

Såg om The Mothman Prophecies igår för säkert tionde gången sen den kom ut 2002, det är definitivt en av mina stora favoriter, även om det inte är en renodlad skräckfilm. Det är en film jag med all säkerhet kommer se om fler gånger i framtiden.
Är de någon som känner till någon film/filmer som liknar den, eller är i stil med den så vore jag oerhört tacksam för tips 😊

Nu var det länge sedan jag såg The Mothman Prophecies. Men det finns flera bra filmer som är mer åt mystik hållet än renodlad skräck, fast med en del övernaturliga element.

Några tips.

The Wailing (2016)
Évolution (2015)
Messiah of Evil (1973)
Long Twilight (1997)
Spider Forest (2004)
Cure (1997)
Fallen (1998)
The Legend of Doom House (1971)
Suddenly in the Dark (1981)
The Possessed (1965)
The Perfume of the Lady in Black (1974)
Triangle (2009)
Hierro (2009)
The Shadow of Chikara (1977)
Citera
2021-05-02, 14:21
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Nu var det länge sedan jag såg The Mothman Prophecies. Men det finns flera bra filmer som är mer åt mystik hållet än renodlad skräck, fast med en del övernaturliga element.

Några tips.

The Wailing (2016)
Évolution (2015)
Messiah of Evil (1973)
Long Twilight (1997)
Spider Forest (2004)
Cure (1997)
Fallen (1998)
The Legend of Doom House (1971)
Suddenly in the Dark (1981)
The Possessed (1965)
The Perfume of the Lady in Black (1974)
Triangle (2009)
Hierro (2009)
The Shadow of Chikara (1977)

Tusen tack SadEyes!

Några av dessa har jag sett tidigare, men jag ska absolut lägga en lins på de andra 😉

Har ju som vana att söka efter filmtitel plus similar to, men de blir ju aldrig riktigt dom filmerna man är ute efter 😁

Jag kan väl tipsa alla om allhorror.com igen,
en ganska vettig sida faktiskt om man vill söka efter filmer 👍🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in