2021-05-02, 13:07
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Strut på för Ivares. I Dubbelt Upp helgarderade han avd 1 och 2. Det blev en andrahandare och en storfavorit ...

Bättre att lyssna på Jönsson!

Vem tusan är Jönsson?
Citera
2021-05-02, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Vem tusan är Jönsson?

Stefan Jönsson som tippar i Jägersroprogrammet.

Tippade Nyhavn etta, spikade Gulfstream Tiger och A Certain Romance (på lilla systemet). Men rankade Aithusa sist ... Men vem gjorde inte det?
Citera
2021-05-02, 14:04
Medlem
Någon här som äger en galopphäst och har den hos tränare för träning och tävling?
Citera
2021-05-02, 14:38
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slynan.Britt
Någon här som äger en galopphäst och har den hos tränare för träning och tävling?

Nej men bekanta heläger och tränar de själva 😂😂

Har du?
Citera
2021-05-02, 14:41
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Stefan Jönsson som tippar i Jägersroprogrammet.

Tippade Nyhavn etta, spikade Gulfstream Tiger och A Certain Romance (på lilla systemet). Men rankade Aithusa sist ... Men vem gjorde inte det?

Det var skoj

Vad hände med Xit??
Citera
2021-05-02, 15:41
Bannlyst
Citat:
Det var skoj

Vad hände med Xit??

Kunde ingenting idag. Vi får se om det kommer någon förklaring. Kanske visste han att Ivares spikade? Får hålla utkik efter protokollet och se om Long uttala sig. Var flera i grunden bra hästar som underpresterade i det löpet.
Citera
2021-05-02, 15:50
Medlem
Citat:
Nej men bekanta heläger och tränar de själva 😂😂

Har du?

Nej, jag har inga galopphästar men skulle gärna ha en galopphäst. Jag känner dock att jag inte har tillräcklig kunskap om hur man ska gå tillväga när man köper galopphäst. Jag har flera andra hästar och har god hästkunskap men i princip noll koll vad gäller galoppsporten.
Citera
2021-05-02, 15:57
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slynan.Britt
Nej, jag har inga galopphästar men skulle gärna ha en galopphäst. Jag känner dock att jag inte har tillräcklig kunskap om hur man ska gå tillväga när man köper galopphäst. Jag har flera andra hästar och har god hästkunskap men i princip noll koll vad gäller galoppsporten.

Men då har du ju halva inne 😉

Kanske gå till en introduktionskurs? Läs detta om Sophia Andersson https://www.svenskgalopp.se/nyheter-och-media/sophia-andersson-har-upptackt-galoppsporten/
Citera
2021-05-02, 18:39
Medlem
Citat:
Men då har du ju halva inne 😉

Kanske gå till en introduktionskurs? Läs detta om Sophia Andersson https://www.svenskgalopp.se/nyheter-och-media/sophia-andersson-har-upptackt-galoppsporten/

Haha... jag har visserligen tränat monté och tävlat fälttävlan men nu är tanten gammal och sätter sig ogärna på oinridna 2-års fullblod. Men jag betalar gärna någon annan för att göra det 😂 Tack för artikeln, det är ju inte utan att man blir lite sugen på att försöka.
Citera
2021-05-04, 15:09
Bannlyst
Prestationsmässigt var årets upplaga av Kentucky Derby en av de sämre. Det kunde man resan se vid målgången då ganska många hästar var inom några längder från vinnaren. Nu är det bekräftat med Beyer Speed Figure - 102 för Medina Spirit. En bra vinnare har 110-115. Det har funnits sämre, under 100.

Hoppas jag har fel, men jag tror inte att Medina Spirit blir en stjärna. Om han nu inte lyfter sig rejält i kommande starter, han har ju trots allt inte startat så många gånger. Gissar på att ägaren sätter hästen i avel direkt efter den här säsongen.
Citera
2021-05-04, 15:10
Bannlyst
Om ni skulle ha en häst hos en tränare i varje region, vilka skulle ni då välja?

Bro Park
Göteborg
Jägersro
Klampenborg
Danska provinsen
Övrevoll
Citera
2021-05-04, 15:21
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Om ni skulle ha en häst hos en tränare i varje region, vilka skulle ni då välja?

Bro Park
Göteborg
Jägersro
Klampenborg
Danska provinsen
Övrevoll

Bro: Maria Sandh
Göteborg: Henrik Engblom
Jägersro: Richardo Ramallo
Klampenborg: Bettina Andersen
Danska provinsen: Lea Olsen
Citera