2021-05-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
I følge det vi har blitt fortalt er det to personer i s4 rundt 10 tiden. Man måtte ha hjelp og man visste ikke hvor mye tid man hadde. Men at det oppstod panikk kl 1006/1007 da AEH ble oppringt av TH og at kroppen ble flyttet til badet for å gjemme det i tilfelle TH var på vei det kan herren banne på.

Ok så vi har TEH og dama hans som står bak + en annen cryptodud enn RU. Broren hennes kanskje.... Men hvem skal gå til politiet? Må si det er rart de ikke presser TEH mer....han er jo en soleklar moduskandidat....men tror fortsatt TH er med....eller vet noe han ikke forteller....hvem har ikke kontakt med hverandre i familien...xen til dattera til TH vet jeg...
Senast redigerad av JohnnyJohnnyJohnny 2021-05-02 kl. 12:47.
Citera
2021-05-02, 12:49
Medlem
Fra Minnimus tidslinje:
«07:56 Rødt stillestående lys på gangveien
07:56 Sekunder senere hvitt lys (bil?) beveger seg vekk fra huset»
Dette kan ha vært TH. Han har selv nevnt at han tenkte de sjekket forholdene= mulig planlagt av ham.
Han kan like etter ha kjørt tilbake til huset uten lys.
Dette ville sikret at teorien kullkastes om at han har kjørt den bilen.
I og med at dette kan ha vært nitidig planlagt i flere år, kan bilen ha vært en gammel bruktbil kjøpt kontant for mange år siden, på et anonymt sett. Mange måter å kjøpe anonymt. Hvis det for eks er for 5 år siden, er det ingen som reflekterer over mon tro hvem den anonyme kjøperen var. Denne bilen kan ha vært i en skjult garasje i flere år, på et sted bare TH visste om, innen den ble tatt i bruk.
AE kan ha blitt bevisstløs av sterke sovemedikamenter el l, malt og lagt i filterkaffe, nok til at hun ikke kunne blitt vekket opp igjen.
Skulle noen ha funnet henne før hun ble fjernet, kunne man aldri motbevist selvmord. Om hun kunne ha blitt vekket opp, ville det blitt ord mot ord, og som mange brukere her i tråden også bruker mot AE, sagt hun var i ubalanse, deprimert, eller allerede langvarig pillemisbruker og alkoholiker.
Før han ringte politiet, kan han ha hatt tid til å ta den bevisstløse AE av dage, få henne ut til den andre bilen, kjørt den av gårde, parkert på et trygt sted innen han ringte politiet. Senere destruert lik, bilen sendt til opphugging. Hvordan man anonymt sender en bil til opphugging kan kanskje andre forklare...?
Hans alibi fikses lett på denne måten. Hun lever jo før han drar. Det blir ingenting en likhund kan spore.
Han er en strateg og systematiker i verdensklasse. Han kan ha gjort alt alene.
Alle telefonene hjem kan ha vært for å være sikker på at hun var uskadeliggjort.
Citera
2021-05-02, 12:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
To vitner som lyver seg jeg for meg som "tryggere" enn å kjøre rundt med lik i bagasjerommet på høylys dag. I verste fall kan man komme ut for et trafikkuhell. Veldig risikabelt.

Godt poeng. Hun kan ha blitt drept om natten, og liket kjørt til skogs og dumpet/brent etc.

Citat:
Jeg ser for meg at TEH kan ha blitt manipulert eller villedet til å tro at han feks har gitt opplysninger til kidnappere i god tro, og at han risikerer å bli medskyldig og fengslet. At TEH er utsatt for grove trusler og ikke tør annet enn å fortsette å lyve.

MB kan ha blitt manipulert til å lyve for å beskytte TEH.

Dette høres ut som et skjørt opplegg. Teledata viser at det fant sted en relativt lang samtale, reell eller
oppdiktet, mellom AEH og MB. Hvis fiktiv, må MB enten lyve til politiet, eller hun har blitt lurt til å tro
at hun snakket med AEH. Det siste låter usannsynlig. Det første er mulig, men krevende - hun må
ha blitt orientert om drapet, og GM må ha henne i sin makt.

Etter mitt skjønn er sjansen for at et vitne bryter sammen under press langt større enn at en
"tilfeldig" bil med et lik i bagasjerommet blir stoppet. Bilen med liket er tross alt på veien kun
i et par-tre timers tid, mens vitnet utgjør en permanent risiko.

Bilen VE disponerte på dette tidspunktet var dessuten en leiebil, som ville gjøre det vanskeligere
for politiet å undersøke når de først offentliggjorde drapshypotesen et halvt år senere. Og dette
er viktig - GM visste åpenbart at politiets mistanke om drap måtte være offisiell før de offisielt
kunne begjære en leiebil utlevert til undersøkelse (jfr "tredjemannsransaking")

Hvis dette først skjedde et halvt år etter ugjerningen, kan man tenke seg at
det var særlig krevende å innhente spor fra denne bilen, siden det var gått så lang tid.
Citera
2021-05-02, 13:11
Medlem
TH solgte sin Citroën mens politiet jobbet med kidnappingshypotesen.

Bilen hadde han hatt i nesten 10 år og var registrert på TH frem til mai 2019. Måneden etter, i juni 2019, ble det offentlig kjent at politiet endret hovedhypotese til drap. Da ble det også igangssatt hemmelig etterforskning av TH.

Men bilen ble ikke undersøkt av politiet før 1 år senere, dvs rundt mars 2020 da de hentet inn bilen fra den nye eieren.
Dette skjedde med andre ord en drøy måned før TH ble siktet i slutten av april 2020.
Citera
2021-05-02, 13:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Bilen hadde han hatt i nesten 10 år og var registrert på TH frem til mai 2019. Måneden etter, i juni 2019, ble det offentlig kjent at politiet endret hovedhypotese til drap. Da ble det også igangssatt hemmelig etterforskning av TH.

Men bilen ble ikke undersøkt av politiet før 1 år senere, dvs rundt mars 2020 da de hentet inn bilen fra den nye eieren.
Dette skjedde med andre ord en drøy måned før TH ble siktet i slutten av april 2020.

Med andre ord, på det tidspunktet var nok bilen eller bilene som kan
ha blitt brukt til å frakte et lik, fri for inkriminerende spor.
Citera
2021-05-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Etter mitt skjønn er sjansen for at et vitne bryter sammen under press langt større enn at en
"tilfeldig" bil med et lik i bagasjerommet blir stoppet. Bilen med liket er tross alt på veien kun
i et par-tre timers tid, mens vitnet utgjør en permanent .
Jeg kan bare tenke meg selv at det er lett å knekke som et strå i avhør. Tror TH med sin forhandlingsekspertise er den som har minst sjanse til å bryte sammen i avhør.
Det jeg ikke forstår er hvordan kameraer på dagtid på andre siden av vannet ikke har fanget opp en bil på vei ut fra S4. Med mindre det forgikk på forsiden av huset som også er spesielt. At naboene er bortreist var jo en merkelig tilfeldighet. Skal si de østeuropeiske kidnapperne hadde god lokalkunnskap. De visste til og med når steinen på gangveien ble fjernet.
Citera
2021-05-02, 14:03
Medlem
TwoThousands avatar
Flera år senare och brottet som redan har blivit löst har inte fått något genombrott offentligt.

Tragiskt när folk redan känner till hela händelseförloppet men ingen trodde på deras ord.

Citera
2021-05-02, 14:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg kan bare tenke meg selv at det er lett å knekke som et strå i avhør. Tror TH med sin forhandlingsekspertise er den som har minst sjanse til å bryte sammen i avhør.

Nemlig. Å involvere folk som ikke har like sterkt motiv for en forbrytelse, er en meget stor risiko.
GM måtte for all ettertid frykte at den eller de på ett eller annet tidspunkt kom til å sprekke.

Citat:
Det jeg ikke forstår er hvordan kameraer på dagtid på andre siden av vannet ikke har fanget opp en bil på vei ut fra S4. Med mindre det forgikk på forsiden av huset som også er spesielt. At naboene er bortreist var jo en merkelig tilfeldighet. Skal si de østeuropeiske kidnapperne hadde god lokalkunnskap. De visste til og med når steinen på gangveien ble fjernet.

Slik jeg har forstått det, ble kameraet som fanget opp bilen/bilene på gangveien, ikke satt
i gang av bilen(e), men av uavhengige bevegelser på samme side av vannet som kameraet -
det kan ha vært joggere f.eks. Men kameraet er såvidt jeg skjønner utstyrt med bevegelsessensor,
så de har ikke filmet permanent.

Når det er sagt, så trenger ikke bilene ha noe som helst med forbrytelsen å gjøre, selv
om de fint kan ha blitt tatt til inntekt for teorien om kidnappere. Som tidligere nevnt var
det tilsynelatende ikke uvanlig at biler tok den snarveien, men det var etter sigende heller
ikke spesielt populært blant beboerne. Enhver som vil komme seg ubemerket til eller fra S4 er
kanskje bedre tjent med å bruke den vanlige veien.

Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Flera år senare och brottet som redan har blivit löst har inte fått något genombrott offentligt.

Tragiskt när folk redan känner till hela händelseförloppet men ingen trodde på deras ord.

Titta på mina tidigare inlägg i denna tråd för att få ett avslut.

Sukk. Dette er jo ditt eneste innlegg i "denne tråd". Dette blir meningsløst.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-02 kl. 14:14.
Citera
2021-05-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Greit. Her er Minnimus' siste oppdaterte tidslinje fra forsvinningsdagen:

I følge min idé om at drapet egentlig skulle utføres på hytta, men ble fremskyndet
fordi AEH avlyste, og vi antar at hun var i live da TH dro på jobb - så kan teknisk
sett VE ha forlatt Fut*urum etter at TH ankom, dratt til S4 og utført både drapet
og riggingen. THs "høyre hånd" gjennom to tiår skulle være kapabel til dette.

Jeg ser lettere for meg én medhjelper som er delaktig i forbrytelsen, enn to
falske vitner som har mindre å tape på å bli avslørt - med mindre disse vitnene
var truet på livet.

Det er vell GHH, og ikke VE, som var THs "høyre hånd" gjennom to tiår.
Citera
2021-05-02, 14:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det er vell GHH, og ikke VE, som var THs "høyre hånd" gjennom to tiår.

Ja, det stemmer! VE kom inn da GHH gikk ut tidligere i 2018.

Min forglemmelse.
Citera
2021-05-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno

Eventuelle øst-europeiske kidnappere har kun stått for bortføringsdelen, som kan ha ha endt med fatalt utfall. Jfr brutaliten ved bortføringssakene i Bergen. Hvis dette var en reell kidnapping, er det selvsagt helt andre folk som har planlagt dette. Jeg heller nå mot at det har vært et uaktsomt drap, et uhell, men utelukker ikke helt at det kan ha vært en kidnapping. Etter at Hemiø overtok etter Hernovica, har hun til stadighet vært nøye med å presisere dette.
Du nevnte i et tidligere innlegg at Skanse* var bortreist rundt tidspunktet for forsvinningen. Dette skulle visstnok være den eneste helga i året de var på hytta. Jeg påpekte da at forsvinningen fant sted i uka, og ikke i helgen. Alle vet at Letvi* var på hytta, men har du nye opplysninger om Skanse*?
Citera
2021-05-02, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Det er ikke så veldig interessant at en gammel møkkabil ble solgt. Hadde det vært utskiftning av interiør eller rester av noe hadde vel politiet funnet tegn/bevis på det? Vil tro at han hadde vraket den om det faktisk var sjanse for å finne noe der.
Senast redigerad av Floriss 2021-05-02 kl. 15:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in