2021-05-02, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Var i sthlm bor du den är stor
MÄRSTA!!!!!!!
2021-05-02, 04:06
Medlem
Ouff, kom att tänka på detta så här sent på natten. Tänk om någon som gör detta åker fast, så kan ju SKV se vart inkomsten kommer ifrån och då göra en undersökning av företaget och förmodligen då ganska enkelt se alla oss som jobbar/har jobbat med detta?

I och med att dom då skulle ha underlägg för att få gräva i det tänker jag?

Tror fan jag packar väskan snart och drar utomlands igen för att vara säker, hittar alltid något sätt att hålla på att nojja
2021-05-02, 05:43
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edicor429
Ouff, kom att tänka på detta så här sent på natten. Tänk om någon som gör detta åker fast, så kan ju SKV se vart inkomsten kommer ifrån och då göra en undersökning av företaget och förmodligen då ganska enkelt se alla oss som jobbar/har jobbat med detta?

Tror fan jag packar väskan snart och drar utomlands igen för att vara säker, hittar alltid något sätt att hålla på att nojja

Till att börja med så är du frilansare, inte anställd. Företaget är din kund som du du utför arbetet åt. Sen är det ditt ansvar att se till att dina skatter är inbetalda oavsett. Det finns fall där företag inte betalat in skatten åt sina anställda utan att den anställde förstått det som då själv åkt på att få betala in det.

Vidare förstår jag inte varför skatteverket skulle börja gräva i ett utländskt bolag för att en privatperson som utfört arbete åt dom ljög på sin inkomstdeklaration. Vart ligger logiken där?

Tror det är lugnt men det kan ju ge mer bränsle åt artiklarna på aftonbladet om branchen när dom läser den här tråden. Sex lögner och skattefusk.
Senast redigerad av Bbobi 2021-05-02 kl. 05:49.
2021-05-02, 08:37
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BronyFurry
MÄRSTA!!!!!!!

Adress??? Du har ff inte svarat på vart din adress är?
nu förstod jag inte riktigt vad du menade
kom knulla inget snack annars hej då

Var jag för ärlig nu?
/Magnus
2021-05-02, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Edicor429

Ärligt talat, gå och kolla dina testosteronnivåer, jag skojar inte.
2021-05-02, 10:05
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Till att börja med så är du frilansare, inte anställd. Företaget är din kund som du du utför arbetet åt. Sen är det ditt ansvar att se till att dina skatter är inbetalda oavsett. Det finns fall där företag inte betalat in skatten åt sina anställda utan att den anställde förstått det som då själv åkt på att få betala in det.

Vidare förstår jag inte varför skatteverket skulle börja gräva i ett utländskt bolag för att en privatperson som utfört arbete åt dom ljög på sin inkomstdeklaration. Vart ligger logiken där?

Tror det är lugnt men det kan ju ge mer bränsle åt artiklarna på aftonbladet om branchen när dom läser den här tråden. Sex lögner och skattefusk.

Lol!
Tror nog snarare titeln hade varit: Hopp, spermier, och besvikelse - Holländska multimiljonärer fortsätter att lura männen!
2021-05-02, 10:10
Bannlyst
Underbart, då var det långsamt igen, vakna gubbjävlar dags för salmo att dra in stålar!
2021-05-02, 11:21
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Underbart, då var det långsamt igen, vakna gubbjävlar dags för salmo att dra in stålar!

Här är det 36c och stekande sol, sitter i solstol på 22a våningen på mitt lägenhetshus tak och njuter. Betalt genom detta jobb. Passa på att njuta av livet om det inte är något att göra och jobba mer sen när det finns istället.
Senast redigerad av Bbobi 2021-05-02 kl. 11:23.
2021-05-02, 11:48
Medlem
fanvaslitets avatar
Citat:
Här är det 36c och stekande sol, sitter i solstol på 22a våningen på mitt lägenhetshus tak och njuter. Betalt genom detta jobb. Passa på att njuta av livet om det inte är något att göra och jobba mer sen när det finns istället.

Får man fråga vart du sitter någonstans man? Världsdel? Jag är inte i Sverige heller, våren har kommit här och det motsvarar ungefär en svensk sommar. Men du har ju betydligt varmare där du befinner dig. Njut min läckra kåta kvinna!
2021-05-02, 12:12
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Gött här är det bara våning 1 med recliner 65 tums tv med sol på+33 det får duga.
Nu är det periodpaus inför natten sedan blir det fotboll på IP TV.
Hur fel kan det liksom vara kan man undra.
2021-05-02, 13:46
Medlem
Alla skattefrågor löser sig om man söker efter användaren Icturas inlägg i denna tråden.
2021-05-02, 14:31
Medlem
Citat:
"Njuta" av att sitta i 36 grader sol och stekas ?! Nej fyfan är du hög eller, in i skuggen med dig puss på ljumsken

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in