2021-05-02, 09:17
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Självklart kommer regimen Löfven gripa in för att skydda sitt eget propaganda-organ.
Citera
2021-05-02, 09:21
Avslutad
Är det inte ni som är hycklarna dock?

Anders Lindberg tillhör mycket riktigt den hegemoni vars viskare, ideologer, siare, förkunnare, skvallrare, mobbare och predikanter har ett järngrepp om informationsflödet och kulturen. Deras tolkningsföreträde ger dem möjlighet att omdefiniera vad som är kultur och därmed vad som är demokrati, censur, yttrandefrihet, gemensamma värderingar, moral, godhet, ondska o.s.v.

Men är det verkligen hyckleri eller bara en styrkedemonstration som Lindberg håller på med? Praktiserar han inte bara den fundamentalism som ni accepterar genom att själva dyrka kulturideologi och försöka få hegemonin att representera just er politiska övertygelse?
Citera
2021-05-02, 09:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Ha, ha. Karma. Lille Lindberg får smaka på vad många andra fått stå ut med 😁

Borde Facebook censurera Lindberg?

Annat?

https://www.friatider.se/aftonbladet-profil-nakencensureras-av-facebook-kraver-att-regeringen-ingriper

Haha. Rätt åt han.
Citera
2021-05-02, 09:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Snackpåse. Du ringlar iväg som orm utan att besvara min frågeställning om hur konsekvent du var när högern drabbades. Är du okej med Lindbergs digitala problematik eller är du inte det?
Högern är litet väl svepande. Skillnad på Hanif Bali och neonazis, så att säga. Du behöver utveckla vad du menar.
Citera
2021-05-02, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cultura
Är det inte ni som är hycklarna dock?

Anders Lindberg tillhör mycket riktigt den hegemoni vars viskare, ideologer, siare, förkunnare, skvallrare, mobbare och predikanter har ett järngrepp om informationsflödet och kulturen. Deras tolkningsföreträde ger dem möjlighet att omdefiniera vad som är kultur och därmed vad som är demokrati, censur, yttrandefrihet, gemensamma värderingar, moral, godhet, ondska o.s.v.

Men är det verkligen hyckleri eller bara en styrkedemonstration som Lindberg håller på med? Praktiserar han inte bara den fundamentalism som ni accepterar genom att själva dyrka kulturideologi och försöka få hegemonin att representera just er politiska övertygelse?
Nej, vi säger bara att Lindberg inte ska leka med tändstickor. Man behöver inte krångla till det i onödan, play stupid games - win stupid prizes.
Citera
2021-05-02, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Högern är litet väl svepande. Skillnad på Hanif Bali och neonazis, så att säga. Du behöver utveckla vad du menar.
Jag behöver inte utveckla ett skit. Det handlar inte om Hanif Bali vs Klas Lund, det handlar om att det fria ordet sålts ut till godtyckliga överherrar för det sketna priset av kattbilder och TikTok-dans. Nog har du fattat att det är sossen som fastnat med pungen i brevlådan här, inte några neonazis? Det digitala rummet krymper även för dig trots att det säkert verkar otänkbart i din värld.
Senast redigerad av KenanBarberaren 2021-05-02 kl. 09:41.
Citera
2021-05-02, 09:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jag behöver inte utveckla ett skit. Det handlar inte om Hanif Bali vs Klas Lund, det handlar om att det fria ordet sålts ut till godtyckliga digitala överherrar för det sketna priset av kattbilder och TikTok-dans. Nog har du fattat att det är sossen som fastnat med pungen i brevlådan här, inte några neonazis? Det digitala rummet krymper även för dig, trots att det säkert verkar otänkbart i din värld.
Är du så svepande får du såklart inga raka svar. På det stora hela tror jag dock att vi är överens faktiskt.
Citera
2021-05-02, 09:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Är du så svepande får du såklart inga raka svar. På det stora hela tror jag dock att vi är överens faktiskt.
Hur rak behöver jag vara? Jag försöker säga att du och jag sitter i samma båt nu, mitt jubel över Limpans öde handlar inte om något annat än ”välkommen till klubben, han fick som han önskade”. Man ska vara väldigt försiktig med vad man önskar, det går inte alltid som man hoppas.

Ja, jag tror att du förstår problemet. Ingen brådska, det lär ta en stund att kunna acceptera att meningsmotståndaren i vissa frågor är en meningsfrände.
Citera
2021-05-02, 09:53
Medlem
PK-media censureras, mer tack.
Citera
2021-05-02, 10:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Förstår att det kanske är ett regelbrott, men gillar inte regeln. Om man har ett seriöst syfte som en debattartikel så är det enbart moralism som kan motivera förbud mot bild på könsorgan kopplad till artikeln. Jag gillar inte moralism.
Nu granskas ju bilderna av en dator, och den har svårt att skilja mellan en högerkuk och en vänsterkuk.
Citera
2021-05-02, 10:06
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Hur rak behöver jag vara? Jag försöker säga att du och jag sitter i samma båt nu, mitt jubel över Limpans öde handlar inte om något annat än ”välkommen till klubben, han fick som han önskade”. Man ska vara väldigt försiktig med vad man önskar, det går inte alltid som man hoppas.

Ja, jag tror att du förstår problemet. Ingen brådska, det lär ta en stund att kunna acceptera att meningsmotståndaren i vissa frågor är en meningsfrände.
Kan verkligen se framför mig hur Anders Lindberg, femton år och elevrådsordförande, med gråten i halsen låter klasskamraterna veta att han inte uppskattar att bli kallad ”Limpan” Tack för den inre bilden haha
Citera
2021-05-02, 10:08
Medlem
Varför lägger han upp bilder på sitt könsorgan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in