2021-05-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Som jag sa, du begriper inte mycket om världen.

Globalistiska eliten är FÖR lockdowns, eftersom det gynnar dem något enormt. Vilka är det du ser som förespråkar dessa åtgärder? Inte fan är det nationalister och konservativa (förutom en viss avart korkade SD-are i Sverige). Istället är det vänsterpack, vänstermedia, globalister, EU, demokrater i USA etc. Hur i helvete tror du det gynnar småföretagare att förbjuda dem helt från att utöva sin verksamhet i över ett år som en mängd andra länder har gjort?

Det är självklart att svenska småföretagare har haft det bättre det senaste året än småföretagare i så gott som alla andra länder i världen. Det betyder inte att de haft det bra, men i jämförelse med övriga 199 panikländer så har de det.

Nej. Sveriges strategi har varit en katastrof i den bemärkelsen att den har lett till många dödsfall, många långtidssjuka, år av restriktioner, stor ökning av den privata skuldsättningen, ökande ekonomiska klyftor etc. Du tycker allt detta är bra.
Citera
2021-05-01, 22:58
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Nej. Sveriges strategi har varit en katastrof i den bemärkelsen att den har lett till många dödsfall, många långtidssjuka, år av restriktioner, stor ökning av den privata skuldsättningen, ökande ekonomiska klyftor etc. Du tycker allt detta är bra.
Det återstår att se. I många andra länder flyttade man fram positionerna för att kunna slänga upp en lockdown impromptu. Det går inte i Sverige. Äntligen något vår förbannade cuckregering har gjort helt rätt.

Jag tackar gudarna för Tegnell.
Citera
2021-05-01, 23:18
Avslutad
Är ju mer troligt man får lungcancer efter en cigarett än att tro att alla som har covid-19 6 månader efter de har fått de skall då. Känner många som har fått. Covid och de lever!

Läkaren i Washington har ett arabiskt namn och tyvärr saknar der tillit.
Citera
2021-05-01, 23:24
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Vad skall man med "Vaxxinpasset" att göra när detta ändå INTE skall ligga till grund för resandet? Vilka förtryckarfunktioner kommer detta då innehålla? Borde man, om man inte vill ta vaxxinet/giftet kunna hävda att man är extremt spruträdd och därmed är diskriminerad om man inte får samma fri- och rättigheter som dem med ett vaxxinpass?

Och varför införa ett vaxxinpass när man trots vaxxinering kan vara smittad och sprida denna smita vidare - vad är då meningen?

Samt, varför planerar man ett vaxxinpass som skall påverka våra liv en lång tid framöver då man fortfarande är i en fas då man inte vet hur smittspridningen, mutationerna och dödligheten ser ut om ex. bara ett halvår?
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2021-05-01 kl. 23:29.
Citera
2021-05-01, 23:26
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det verkar vara fler döda i covid än man trott:
https://www.sydsvenskan.se/2021-05-02/nu-kan-patologen-se-viruset-och-ibland-pa-skrammande-stallen
Det där är jag intresserad av. Har någon i min omedelbara närhet som har haft hjärtmuskelinflammation nu i tre månader som äntligen håller på att ge med sig. Det där är faktiskt lite läskigt, då man kan dö knall fall av det.

Lika så verkar det så okänt, när man läser om det så står det ju att läkare bör följa upp det, men sjukvården har ju inte tid med det, i all fall inte under vågorna. Man kan ju ha symtom fri covid och ändå få hjärtmuskelinflammation. Får man oregelbundna hjärtslag så märker man ju det men om man bara känner sig trött och lite spänt i hjärtat kan man ju råka ta ut sig, kanske tänka att man ska träna bort det.

Jag tänkt också på det vi kunde läsa i morse om att det var dubbelt så många i Västra Götaland på IVA av andra orsaker en covid en normalt. Undrar om en del av de är där för hjärtat.
Citera
2021-05-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad skall man med "Vaxxinpasset" att göra när detta ändå INTE skall ligga till grund för resandet? Vilka förtryckarfunktioner kommer detta då innehålla? Borde man, om man inte vill ta vaxxinet/giftet kunna hävda att man är extremt spruträdd och därmed är diskriminerad om man inte får samma fri- och rättigheter som dem med ett vaxxinpass?

Man vaccinerar sig för sin egen skull så vaccinpass är bara löjligt.
Citera
2021-05-01, 23:36
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Man vaccinerar sig för sin egen skull så vaccinpass är bara löjligt.

Ja, det verkar inte bättre... Men, ändå får man inte utan repressalier bestämma själv om detta - en sjuk värld har blivit allt sjukare och då talar jag såklart inte om Corona...
Citera
2021-05-01, 23:56
Medlem
AreYouBacks avatar
Forskare målar en mörk bild av viruset från Indien. https://www.reuters.com/world/india/indian-scientists-flag-virus-mutations-that-could-evade-immune-response-2021-05-01/

Det kommer mutera till ett luftburet HIV virus typ. Fan, tänk att man skulle få uppleva mänsklighetens undergång också.
Citera
2021-05-02, 00:15
Medlem
Citat:
De har 13000 färre covid-döda än Sverige som valde storfinansen före människoliv.

Norge har en oljefond som skulle försörja flera generationer framöver om allt bara stannade idag. Sverige måste hålla igång hjulen för annars kraschar det snabbare än förväntat. Självklart kommer vi krascha ändå inom snar framtid, men men....
Citera
2021-05-02, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Forskare målar en mörk bild av viruset från Indien. https://www.reuters.com/world/india/indian-scientists-flag-virus-mutations-that-could-evade-immune-response-2021-05-01/

Det kommer mutera till ett luftburet HIV virus typ. Fan, tänk att man skulle få uppleva mänsklighetens undergång också.
Vi kan väl hoppas.
Överbefolkningen är det största hotet mot vår överlevnad.
Om 90% av jordens befolkning dör kan vi nog klara att styra upp det.
Citera
2021-05-02, 00:27
Avslutad
Tror det bästa rådet för alla svenskar är att undvika solsemester under hela 2021 och 2022.

Ingen mänsklig rättighet att glassa I Thailand.
Citera
2021-05-02, 00:34
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Tror det bästa rådet för alla svenskar är att undvika solsemester under hela 2021 och 2022.

Ingen mänsklig rättighet att glassa I Thailand.

I alla fall måste man kolla om reseförsäkringen gäller för corona. Det kan vara så, att corona räknas som force majeur - och då är man i samma situation som de där dumma (förlåt) svenskarna som åker till Thailand - med flera ställen långt borta - utan reseförsäkring. De får ingen vård om de inte kan betala den själv - och då talar vi om tusentals kronor om dagen på en plats på en intensivavdelning. Att bli hämtad med ett ambulansflyg med svensk läkare och sjuksköterska ombord, kostar minst en miljon. Det lägger kanske staten ut - men sedan blir du skuldsatt resten av livet.

Jag funderar lite lätt på att våga mig till mitt älskade Tyskland i augusti. Men bara om jag är fullvaccinerad då (där blir man väl inte insläppt annars heller, det är ett land med Ordnung). Då BÖR EU-sjukförsäkringskortet gälla, även om man skulle ha sådan otur att man bleve rejält sjuk med någon ny coronamutation... men även detta måste kollas upp före avresan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in