2021-04-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Nä det var ju inte knäckebröd man hittade där i skogen,

Hahaha
———

Tror ni att det var nån som hörde sprängningen men valde att hålla tyst om det?
Citera
2021-04-29, 21:19
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyresta2020
Hahaha
———

Har du förstått vart i Tyresta DA blev hittad? En blåsig, kall och regnig dag i November... Det är nära en skjutbana dessutom.

Vem skulle reagera nämnvärt menar du?
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-29 kl. 21:37.
Citera
2021-04-29, 21:54
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Korrekt. Polisen har sannolikt haft klart för sig långt innan fyndet ungefär vad som hänt. Kanske t.o.m. att de kände till tillvägagångssätt genom spår på dator och mobil m.m.

Polisen hade givetvis inte avfärdat misstankar om brott 1v efter fynd om de inte varit ytterst säkra på sin sak. Det är solklart att polisen har mer än bara teknisk bevisning, som de omöjligt kan ha sammanställt på 1v.

Många glömmer att polisen haft en utredning igång i ca 4 månader när fyndet gjordes.

Exakt så! Vi kommer aldrig få mer info!
För oss är det bara ett enda stort frågetecken men precis som du skriver har polisen betydligt mer info som är helt konfidentiell.
Citera
2021-04-30, 08:08
Medlem
Har man kollat om det fanns ryssar där?
Citera
2021-04-30, 08:41
Medlem
Xilalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyresta2020
Hahaha
———

Har varit på platsen och på vägen dit hörde man skott nästan varje minut, det är också ganska långt in i skogen och långt från några som helst bostäder så jag tror helt ärligt inte att någon skulle hört/reagerat på sprängningen.
Senast redigerad av Xilalo 2021-04-30 kl. 08:45.
Citera
2021-04-30, 12:25
Medlem
Övertygad om att främmande makt ligger bakom detta
Citera
2021-05-01, 15:34
Medlem
Sumegs avatar
Jag tillhör dem som tidigare i tråden argumenterade för plötslig sjukdom / olycka som mest sannolikt, utifrån den information som fanns då.

När kroppen hittades och det här med bombgruppen kom fram, men ffa då jag såg bilder på den lilla skrevan, ändrade jag mig. Suicid medelst sprängning.

Man får ha ett öppet sinne och vara beredd att ändra ståndpunkt utifrån ny information, helt enkelt. Ett levande, nyfiket sinne osv.
Citera
2021-05-01, 16:32
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumeg
Jag tillhör dem som tidigare i tråden argumenterade för plötslig sjukdom / olycka som mest sannolikt, utifrån den information som fanns då.

När kroppen hittades och det här med bombgruppen kom fram, men ffa då jag såg bilder på den lilla skrevan, ändrade jag mig. Suicid medelst sprängning.

Man får ha ett öppet sinne och vara beredd att ändra ståndpunkt utifrån ny information, helt enkelt. Ett levande, nyfiket sinne osv.

Mja, men redan vid försvinnandet var just suicid allra mest sannolikt rent statistiskt. Det är den vanligaste dödsorsaken för män under 35, tyvärr.

Nu när även familjen bekräftat sprängning ett flertal gånger, utöver tidigare indicier med bombgruppen, den udda skrevan och initierade användare på flashback - så kan vi med stor sannolikhet vara säkra på ungefär vad som hänt.

Att polisen utesluter brott så tidigt, talar sitt tydliga språk, de har sannolikt hittat spår på DA's mobil eller dator. Kanske även lyckats bekräfta detta med försvarsmakten. Innan fyndet dvs.

Men håller verkligen med dig om att det är viktigt att ha ett öppet sinne. Inte låsa fast sig vid en åsikt trots att ny information framkommer. Ego och stolthet måste man lägga åt sidan.
Senast redigerad av Vaxad 2021-05-01 kl. 16:37.
Citera
2021-05-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paragrafmorsan
Övertygad om att främmande makt ligger bakom detta

Vilka då möjligtvis? väst eller öst?
Eller våra egna?
Citera
2021-05-01, 22:27
Medlem
Sumegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Mja, men redan vid försvinnandet var just suicid allra mest sannolikt rent statistiskt. Det är den vanligaste dödsorsaken för män under 35, tyvärr.

Mja. Om du ska betta på dödsorsak hos 30-nånting man, utan ytterligare information, är säkert suicid det mest sannolika.

Men är det det mest sannolika om du vet att personen försvann under lång löprunda i november? Att han nyss hade lagat omelett och varit på gymmet?

Jag vidhåller att olycka / plötslig sjukdom är rimligt som mest sannolik förklaring givet den informationen. Men sannolikhet är just sannolikhet, och det gäller att akta sig för det bedrägliga retrospektoskopet.
Citera
2021-05-01, 22:51
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumeg
Mja. Om du ska betta på dödsorsak hos 30-nånting man, utan ytterligare information, är säkert suicid det mest sannolika.

Men är det det mest sannolika om du vet att personen försvann under lång löprunda i november? Att han nyss hade lagat omelett och varit på gymmet?

Jag vidhåller att olycka / plötslig sjukdom är rimligt som mest sannolik förklaring givet den informationen. Men sannolikhet är just sannolikhet, och det gäller att akta sig för det bedrägliga retrospektoskopet.

Ja, jag tänkte åtminstone inte på olycka, i synnerhet efter 1-2v och DA inte hittats.

En man som bestämt sig slutar inte leva eller sitter och grinar i ett hörn, innan han genomför.

De kan tydligen må bättre och känna mer ro än på länge under sista tiden.

Det är dock många i trådarna som visat sin okunskap och vägrat inse faktum, just eftersom det inte fanns "tydliga tecken" eller t.ex. ett brev. När de gäller män så är det vanligt att det är precis så.
Citera
2021-05-02, 15:03
Medlem
Hej alla flashbackare, vet vi om polisens utredning i fallet är klar (den torde väl ändå vara det?) och om den i så fall kan begäras ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in