2021-05-01, 21:51
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Hade bara Kimpas mammas ord innan och inte lyssnat igenom ljudupptagningarna från rättegången.Kan inte alls hålla med dig om att Kimpa framstår som speciellt trovärdig,hon har ett gäng diagnoser,bl a borderline eller emotionellt instabilt personlighetssyndrom som det heter numera.Väldigt ofta har människor med den störningen även mytomani precis som Kimpa.Du kan räkna med att väldigt mycket hon säger är ren lögn och jag tycker det var rätt uppenbart att hon lyckats dupera de två systrarna som varit hennes och Fannys kontaktpersoner på boendet.
Troligtvis är de inte utbildade för att på rätt sätt ta hand om brukare med svårare psykiatriska diagnoser,Fanny har en svårare diagnos inom autismspectrat och även ett mer nedsatt intellekt än Malin.
Det tillhör inte vanligheterna att personal polisanmäler sina brukare då de är där just på grund av sina diagnoser och problematik.

Lite förvånad att de inte pressade Kimpa mer i förhöret angående hennes lögner om att hon och kontaktpersonen hade ett kärleksförhållande som hon till och med skrev öppet om på sina sociala medier
Kimpa är en typisk borderlinetjej,Fanny har en betydligt mer störd och komlex personlighet,så jag är väldigt tveksam till att hon skulle kunna dömas till fängelse.Troligtvis blir det någon form av boende där hon har vissa restriktioner och mer övervakning än hon tidigare haft,men detta blir spännande att se när domen kommer.
Bra där, det är precis vad jag också tänker efter att jag har lyssnat. Fast jag är inte like diplomatisk som dig, jag blev riktigt arg på dom där två oprofessionella småtjejerna.
Citera
2021-05-01, 21:53
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Öööh, va?!?
Vad menar du att syrrorna gjort fel...?
Läs Vigusas inlägg, hen beskriver det bättre än jag:

Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Hade bara Kimpas mammas ord innan och inte lyssnat igenom ljudupptagningarna från rättegången.Kan inte alls hålla med dig om att Kimpa framstår som speciellt trovärdig,hon har ett gäng diagnoser,bl a borderline eller emotionellt instabilt personlighetssyndrom som det heter numera.Väldigt ofta har människor med den störningen även mytomani precis som Kimpa.Du kan räkna med att väldigt mycket hon säger är ren lögn och jag tycker det var rätt uppenbart att hon lyckats dupera de två systrarna som varit hennes och Fannys kontaktpersoner på boendet.
Troligtvis är de inte utbildade för att på rätt sätt ta hand om brukare med svårare psykiatriska diagnoser,Fanny har en svårare diagnos inom autismspectrat och även ett mer nedsatt intellekt än Malin.
Det tillhör inte vanligheterna att personal polisanmäler sina brukare då de är där just på grund av sina diagnoser och problematik.

Lite förvånad att de inte pressade Kimpa mer i förhöret angående hennes lögner om att hon och kontaktpersonen hade ett kärleksförhållande som hon till och med skrev öppet om på sina sociala medier
Kimpa är en typisk borderlinetjej,Fanny har en betydligt mer störd och komlex personlighet,så jag är väldigt tveksam till att hon skulle kunna dömas till fängelse.Troligtvis blir det någon form av boende där hon har vissa restriktioner och mer övervakning än hon tidigare haft,men detta blir spännande att se när domen kommer.
Citera
2021-05-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Läs Vigusas inlägg, hen beskriver det bättre än jag:
Nja, jag håller inte med.
Visst verkar de ha haft svårt att förhålla sig till och hantera Fanny och kimpa, men att lägga skulden på syrrorna för att ha utsatts för detta vansinne tycker jag är skamligt.

I fup framkommer tydligare att de varit utsatta för Fanny redan när de arbetade med henne, det framkom inte riktigt vid förhören tycker jag.

De verkar dessutom väl medvetna om att Kimpa har ett finger med i spelet och är högst instabil.

Dumsnällhet och svårt att sätta gränser skulle jag nog till viss del ändå kalla det, Sandra menar t.ex. att Fanny mycket väl vet vad hon har för bil då hon tydligen använt sin privata bil i arbetet med Fanny och det låter i mina öron väldigt underligt att skjutsa brukare i privat bil.
Citera
2021-05-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steelis80
Alltså ljudfilerna med Fannys förhör! Bättre än den roligaste komedin jag sett.. satan så sär
Alltså jag älskar den biten när Fanny förklarar att hoten mot kimpas mamma VISST INTE VAR TOMMA ORD
Citera
2021-05-02, 00:40
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Nja, jag håller inte med.
Visst verkar de ha haft svårt att förhålla sig till och hantera Fanny och kimpa, men att lägga skulden på syrrorna för att ha utsatts för detta vansinne tycker jag är skamligt.

I fup framkommer tydligare att de varit utsatta för Fanny redan när de arbetade med henne, det framkom inte riktigt vid förhören tycker jag.

De verkar dessutom väl medvetna om att Kimpa har ett finger med i spelet och är högst instabil.

Dumsnällhet och svårt att sätta gränser skulle jag nog till viss del ändå kalla det, Sandra menar t.ex. att Fanny mycket väl vet vad hon har för bil då hon tydligen använt sin privata bil i arbetet med Fanny och det låter i mina öron väldigt underligt att skjutsa brukare i privat bil.

Att lägga mestadels av skulden på den som borde ha bättre förstånd, och likatil blivit betalda för att vara stödpersoner, tycker jag inte alls är skamligt! Det som är skamlöst är att sitta äfteråt och grina och tycka synd om sig själv, när dom inte skötte sitt jobb.

Hörde du vad T*ne berättade om vad som hände då Fann* skulle hämta sina grejer?
Det vore så enkelt som att låta bli att vidhålla konflikten och dessutom fortsätta blockera på sosiala medier.
Men nej, då! Dom måste sätta dit henne, provocera, samla bevis.
Dumma eller elaka? Inte vet jag. Men fy fan vad glad jag är att jag inte har anhöriga som behöver stödboende.
Senast redigerad av WinnieSeila 2021-05-02 kl. 00:45.
Citera
2021-05-02, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Att lägga mestadels av skulden på den som borde ha bättre förstånd, och likatil blivit betalda för att vara stödpersoner, tycker jag inte alls är skamligt! Det som är skamlöst är att sitta äfteråt och grina och tycka synd om sig själv, när dom inte skötte sitt jobb.

Hörde du vad T*ne berättade om vad som hände då Fann* skulle hämta sina grejer?
Det vore så enkelt som att låta bli att vidhålla konflikten och dessutom fortsätta blockera på sosiala medier.
Men nej, då! Dom måste sätta dit henne, provocera, samla bevis.
Dumma eller elaka? Inte vet jag. Men fy fan vad glad jag är att jag inte har anhöriga som behöver stödboende.
Men nu får du väl ändå bara ge dig!
INGET tyder på att de försökt sätta dit henne. Hur får du ens ihop det resonemanget?
Till att börja med tar du upp hur det gick till när Fanny skulle hämta saker, alltså...på riktigt...när en brukare ska hämta saker så inte fan åker man oplanerat och låter henne riva runt i någon annans boende och dessutom ta med sig en påse som hon tillåts vägra visa vad den innehåller.
Rätt förfarande: man avtalar en tid med personal på boendet som packat ihop sakerna och överlämnar dessa. Detta enkla borde väl en personal på ett autismboende klara av att genomföra?!??

Vidare tar du upp att de skulle provocerat henne, HUR?!?!
De har givit NOLL respons på hennes galenskap och vidriga hot.

Och att du ens tar upp att de samlat bevis är ren skamligt!!!
Vi har här två rädda och oroliga personer som blir utsatta för grova hot av Fanny -en Fanny de VET är oberäknelig och ”inte sig själv”.
Är väl fullständigt rimligt att de avblockerar henne, det är ju det ENDA sättet de kan ha någon som helst koll på om hon fortsätter hota, annars riskerar de ju att tokdåren plötsligt står utanför ungarnas dagis med kniv...

Hade Fanny slutat bete sig vidrigt mot dem så hade allt varit frid och fröjd, nu gjorde hon inte det utan hon fortsatte att både söka upp dem och att skicka riktigt otäcka hot.

Ett stödboende är INTE tillräcklig vård för Fanny, hon behöver en helt annan vård -för att hon ska fungera måste hon bo på ett låst ställe med fasta tydliga rutiner som hon inte tillåts bryta mot.
Citera
2021-05-02, 10:03
Medlem
Hoppas och tror på psykiatrisk tvångsvård.
E.v att bödeln får ta fram yxa..
Citera
2021-05-02, 17:04
Medlem
Helt sjukt att hon lägger all skuld på Malin hoppas hon hamnar på rättpsyk hon är lika hemsk som tessan
Citera
2021-05-02, 17:07
Medlem
Har nu lyssnat på det 65 minut långa förhör från rättegången med Fanny åh jösses, skolboksexemplet på någon som redan borde sitta på rättspsykiatrisk vård.

Vad lider hon av för diagnoser?
Citera
2021-05-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel1987
Helt sjukt att hon lägger all skuld på Malin hoppas hon hamnar på rättpsyk hon är lika hemsk som tessan
Har du hört något om hon blev kvar i häktet eller hur det blev efter rättegången?
Citera
2021-05-02, 18:37
Medlem
Hon blev släppt dom yrkade fyra månader på henne
Citera
2021-05-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Har nu lyssnat på det 65 minut långa förhör från rättegången med Fanny åh jösses, skolboksexemplet på någon som redan borde sitta på rättspsykiatrisk vård.

Vad lider hon av för diagnoser?

Hennes moder = förvaltare vittnade och Fannys diagnos är som en 6 till 10 åring 🤣🤣🤣🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in