2021-05-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är ju just långvariga problem med hjärnan forskare har befarat, som tidig demens och diverse hjärnskador, upptäckten stärker den tesen.

En titt här inne på forumet räcker för att stärka tesen om att viruset sätter sig på hjärnan. Det har jag sagt sen dag 1.
Citera
2021-05-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Du är som en igel.
Nej jag hade inte diskuterat dödligheten med "uffe". Men jag läste ett inlägg och blev nyfiken på den beräkningen som det hänvisades till och försökte själv hitta den. Men jag kunde inte, någon annan skrev ett inlägg för den personen hade också försökt att hitta beräkningen. Jag skrev då att jag inte heller kunde hitt den och bad om att få länken. Men "uffe" vägrade ge den och menade på att vi borde känna till den. Men jag gör ju tyvärr inte det. Skulle gärna läsa om den.

Kan du inte länka den om du kan finna den?

Du har fortfarande inte fattat att dödligheten ligger på ca 0,5% i covid-19??

Du sitter på allvar och ältar detta i 10-12 timmar?? Ärligt talat...
Citera
2021-05-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Oj oj oj, du begriper inte mycket om den här världen du inte.

Storfinansen tjänar stora pengar på dina älskade restriktioner och lockdowns, vilket är anledningen till att de fortfarande pågår därute. Vad Sverige valde var den vanliga arbetaren och småföretagaren före att dementa 90-åringar ska få leva en halvtimme extra.

Du har otur när du tänker. Sveriges strategi har varit katastrof både för gamlingarna och småföretagarna. Globalistiska eliten tackar för att det finns nyttiga idioter som du.
Citera
2021-05-01, 21:41
Medlem
Citat:
Oj oj oj, du begriper inte mycket om den här världen du inte.

Storfinansen tjänar stora pengar på dina älskade restriktioner och lockdowns, vilket är anledningen till att de fortfarande pågår därute. Vad Sverige valde var den vanliga arbetaren och småföretagaren före att dementa 90-åringar ska få leva en halvtimme extra.

Så är det. Finns ju en anledning att Norge vägrar öppna gränsen och gränshandeln. Och det är INTE viruset...
Citera
2021-05-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Du har otur när du tänker. Sveriges strategi har varit katastrof både för gamlingarna och småföretagarna. Globalistiska eliten tackar för att det finns nyttiga idioter som du.

Kvalificerat skitsnack ifrån en lögnare.

Sverige har klarat pandemin UTMÄRKT ekonomiskt. Och nu även vad gäller dödligheten.

Att du sitter och ljuger och hoppats på annat är en sak men FAKTA säger nått helt annat i jämförelse med övriga Europa.

Lillebror Norge däremot som inte vågar gå utanför dörren med 170 smittade per dygn... där handlar det om helt andra saker än något virus sedan länge. Finns en anledning till att Norge inte är intresserad av gränshandel exempelvis. Och det har inte med viruset att göra överhuvudtaget.

Skitnödiga Norge som inte ens vågar öppna med 170 fall om dagen. HAHA!
Citera
2021-05-01, 21:44
Medlem
Citat:
Precis lika skrattretande som "farhågor" om att covid kan ge impotens, sterlilitet, hörselskador, och en miljon andra handikapp som skräckmedia försöker lura i oss.

Ändå är det fortfarande så att 99.9% av inte ens märkt av fjantviruset.
Du tror väl inte att symtom som tidig demens dyker upp något år efter genomgången sjukdom eller diverse andra förändringar i hjärnan märks direkt. Tar år att utveckla fortskridande hjärnsjukdomar, så först när det blir en ökning av yngre som drabbas av demens och som varit sjuka i covid går det att styrka den hypotes som finns
Citera
2021-05-01, 21:52
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Jo, forskare har hyst farhågor om att genomgången covid kan leda till förändringar i hjärnan som kan ge demens.
Ja det har jag också läst om.
Citat:
People diagnosed with Covid-19 in the previous six months were more likely to develop depression, dementia, psychosis and stroke, researchers have found. A third of those with a previous Covid infection went on to develop or have a relapse of a psychological or neurological condition.
6 apr. 2021
https://www.bbc.com/news/health-56650125
Citera
2021-05-01, 21:55
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jo, vi ska ta emot nya varianter. Vilket blir ett resultat av ett öppet samhälle.

Du lever i konstant rädsla. Herregud.

Dessutom har du lindat in dig fullständigt. Du vill inte ha nya varianter så vi kan slippa restriktioner.
Och för att slippa nya varianter så föreslår du restriktioner...

Precis!

Du har förstått mig rätt. Öppet samhälle bakom stängda gränser.

Citat:
Stor humor.

Nej, vi ska inte ha restriktioner och nya varianter ska vi inte bry oss om då det alltid existerar i influensavirus. Det är därför man vaccinerar sig årligen. Så kommer bli fallet även nu.

Det trams om stängda gränser är ju bara vekt och direkt sjuklig rädsla. Herregud vilken rädshågsen människa. Har du gått runt såhär i 500 dagar nu?? Herregud.

Gränserna ska öppnas och resandet återupptas såklart. Det har redan börjat. Människor bokar resor som aldrig förr. Vilket är bra. Jag är en av dem.

Var försiktig! Jag tänker inte på risken att bli sjuk, utan på risken att myndigheterna i olika länder snabbt ändrar reglerna.

Citat:
Du får gärna låsa in dig i din hemkommun med pådyvla inte andra dina sjukligheter. Glöm inte att livet ska levas. Inte överlevas.

Jag vill också resa; till Danmark. Men jag vill inte ta risken att bära med mig virus till danskarna.

Jag hade gärna sett att dom nordiska länderna, redan från början, hade bildat en bubbla med öppna gränser internt, och stängda gränser utåt. Ännu bättre hade varit såvida hela Europa hade kunnat vara en sådan bubbla.
Citera
2021-05-01, 21:57
Medlem
Citat:
Du tror väl inte att symtom som tidig demens dyker upp något år efter genomgången sjukdom eller diverse andra förändringar i hjärnan märks direkt. Tar år att utveckla fortskridande hjärnsjukdomar, så först när det blir en ökning av yngre som drabbas av demens och som varit sjuka i covid går det att styrka den hypotes som finns

Därför är det sinnessjukt att man medvetet väljer att låta viruset spridas bland befolkningen. En del länder har lyckligtvis förstått detta.
Citera
2021-05-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Precis!

Du har förstått mig rätt. Öppet samhälle bakom stängda gränser.

Var försiktig! Jag tänker inte på risken att bli sjuk, utan på risken att myndigheterna i olika länder snabbt ändrar reglerna.

Jag vill också resa; till Danmark. Men jag vill inte ta risken att bära med mig virus till danskarna.

Jag hade gärna sett att dom nordiska länderna, redan från början, hade bildat en bubbla med öppna gränser internt, och stängda gränser utåt. Ännu bättre hade varit såvida hela Europa hade kunnat vara en sådan bubbla.

Ett Nordkorea är inte ett öppet samhälle. Ett öppet samhälle är där folk kan resa hur de vill. De ska inte staten lägga sig i.

De som vill (du) får låsa in er men pådyvla inte din rädsla på andra.

Nej, de ändrar inte snabbt reglerna. Du vet inte vad du pratar om. Jag har rest under denna pandemin. du har inte varit utanför dörren. Där skiljer vi oss åt.

Lägg ner tramset om "bubblor" hit och "bubblor" dit. Som inte fungerar överhuvudtaget nånstans. En utopi som så mycket annat vad gäller denna snuva.

Och varför i helvete ska man ha restriktioner när man vaccinerats? Finns ju ingen som helst anledning till detta. Och det är ju därför land efter land nu också öppnar sina gränser.

Åk till Danmark. Jag lovar... du vågar.
snart har du sett 10% av ditt liv gått förlorad i din rädsla. Kan inte vara hälsosamt.
Citera
2021-05-01, 22:35
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Hahaha. Jag kan nästan se det framför mig när de får den svenska leveransen.

Men när det gäller orimlig befolkning ökning så tror jag inte på någon ett barns politik eller något liknande. Jag tror man måste inrikta sig mot kvinnorna. Se till at de har väl tillgång till utbildning, preventivmedel, bra arbeten och full bestämmelse rätt över sina liv.

Det har inte fungerat. Ifall man i svenska vardagen försöker diskutera andra länders vansinniga befolkningsökning, så får man höra diffusa förhoppningar att ökningen ska avstanna med utbildning och ökat välstånd. Ifall man fortsätter att diskutera, så dröjer det inte länge innan man anklagas för rasism. Därför har folk lärt sig att undvika att ens tänka på frågan.

Vi har gått omkring med naiva tankar om att befolkningsökningen ska avstanna av sig självt. Samtidigt har problemländernas befolkningsmängd exploderat. Vi borde för länge sedan ha ställt krav på sänkta födelsetal när vi har skickat bistånd till fattiga länder. Med ett sådant agerande, så hade mycket av Världens fattigdom kunnat vara borta idag. Fattigdomen är egentligen ett ganska onödigt problem, som har skapats av den falska omtankens predikanter. När du ser hemska bilder på svältande barn, ge då gärna en tanke till den falska omtankens anhängare som har skapat problemet.

Titta på det som händer i Indien nu. Det är svårt att avvara hjälp när så många länder har drabbats av viruset. Men det hade varit mycket lättare att få hjälpinsatserna att räcka till, såvida Indien inte hade haft så offantligt stor befolkning.

Utifrån mitt resonemang om vårdslöst föräldraskap, så skulle jag gärna ta biståndet som går till Afrika, och istället ge biståndet till dom hårt virusdrabbade länderna Indien och Brasilien. Indierna och brasilianarna förtjänar hjälpen mer än afrikanerna.

Citat:
Det är bara ett fåtal kvinnor som hellre väljer att bli 5 barns mödrar en satsa på sig själva och det det är nästan omöjligt at kombinera.

Det fungerar inte på att bara fokusera på ena könet när man diskuterar föräldraskap. Att exkludera ena könet leder till ett förutsägbart fiasko.

Citat:
Ja, vi har lite olika åsikter om kärnkraft vilket vi kan ta igen någon annan stans om vi ännu inte har uttömt ämnet

Jag kunde inte avstå från att lägga in några åsikter om energiproduktion och transportmedel.

Citat:
Just bara för den enorma befolknings tätheten tror jag att det är nästan omöjligt för dem att få stop på smittan. Kanske kan ändå vaccinet hjälpa de. Det ser ju onekligen ut som om vaccinet fungerar till att stoppa smittan som den är nu.

Indien har en stor fördel i form av stor inhemsk vaccin-tillverkning. Men Indien har en mycket stor befolkning som ska vaccineras. Det kan ta tid.

Citat:
Men jag ser oros moln. Om smittan lyckas mutera förbi viruset så satsar jag på att det blir i Indien det sker.

Den risken finns. När en sådan variant uppstår, så är det mycket viktigt att den inte får spridas utanför Indien.

Ett problem är att det kan ta tid att upptäcka en ny variant, och identifiera denna som ett hot. Under tiden har varianten hunnit få stor spridning. Därför behöver gränserna stängas i preventivt syfte. Det fungerar inte att hålla på och flyga runt i Världen mitt under en pågående epidemi.

Citat:
Nu hade jag ganska negativa tankar på hur Indien skulle klara sig under sin första våg. Jag var helt säker på att de inte skulle reda ut det. Men de fick ju faktiskt stopp på den till slut och det blev aldrig fult så alvarligt som jag trodde.

Indien har ju haft en våg tidigare. Från ca april 2020 till ca Januari 2021. Vilket ger en hel säsong utan avbrott för dem. Och nu i April börjar en ny. Om det är så och det även nu följer säsongen så kommer de har sin värsta period i augusti till oktober. Blir det så kan jag knappt tänka mig hur det ser ut då. Så man får ju verkligen för deras skull hoppas att de kan vaccinera bort eländet.

Jag funderar på Förenta Staternas vaccinering. Den har varit framgångsrik. När deras interna behov av vaccin har mättats, så kanske det uppstår utrymme att sälja vaccin till andra.
Citera
2021-05-01, 22:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister

Som jag sa, du begriper inte mycket om världen. Och du har noll argument för din ståndpunkt.

Globalistiska eliten är FÖR lockdowns, eftersom det gynnar dem något enormt. Vilka är det du ser som förespråkar dessa åtgärder? Inte fan är det nationalister och konservativa (förutom en viss avart korkade SD-are i Sverige). Istället är det vänsterpack, vänstermedia, globalister, EU, demokrater i USA etc. Hur i helvete tror du det gynnar småföretagare att förbjuda dem helt från att utöva sin verksamhet i över ett år som en mängd andra länder har gjort?

Det är självklart att svenska småföretagare har haft det bättre det senaste året än småföretagare i så gott som alla andra länder i världen. Det betyder inte att de haft det bra, men i jämförelse med övriga 199 panikländer så har de det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in