Citat:
Ursprungligen postat av
trancas
Svårt att säga varför man inte har en öppen dialog inom vetenskapen, men jag antar att det ej tjänar de som har bestämt narrativet att "alla isar smälter".
Ingen vill dock prata om det verkliga problemet på jorden - att vi är för många... och för många är idioter.
Svårt att förklara för människor att Maldiverna inte sjunkit än, eftersom det redan sjönk under vattenytan på 70-talet och sen återuppstått varje år samtidigt som invånarna dränkts... om och om igen och om och om igen ska de idiotiska skrönorna dras för idioter som köper skrönorna med hull och hår.
Faktum är att det tar tid att värma upp havens massa. Om vi tog alla kärnkraftverk, kolkraftverk, motorer på bilar, vattenkraftverk, vindkraftverk osv osv och samlade ihop all jordens energi för att värma upp haven skulle det ta 25000 år att värma upp havet 1 grad. Havet stiger inte alls. Snarare tvärtom. Logik är inte folks bästa gren.
Ta tex Al Gores, An Unconvenient Truth, som inte alls var sann. Det var en obekväm orgie i lögner.
Gore påstod i sin film att:
1. världshaven kommer att öka med sju meter. Själv gick han och köpte en lyxig beach property som snart skulle ligga under vatten.
2. Orkanen Katrina orsakades av den globala uppvärmningen, vilket saknar vetenskapliga belägg.
3. Torrläggningen av Tchadsjön i Afrika beror på den globala uppvärmningen, vilket saknar vetenskapliga belägg.
4. Snön smälter på Kilimanjaro på grund av den globala uppvärmningen, vilket inte anses vara en vetenskaplig sanning.
5. Atollerna i Stilla havet riskerar att försvinna, vilket saknar vetenskapliga belägg.
6. Golfströmmen kommer att upphöra, vilket t.o.m. FN:s klimatpanel anser vara osannolikt.
7. Isbjörnarna drunknar när de inte hittar tillräckligt stabila isflak att leva på, vilket är osant, vetenskapen känner bara till fyra drunknade isbjörnar vilka omkom i en storm.
8. Korallerna i haven bleknar på grund av den globala uppvärmningen, något som inte är belagt.
9. Två diagram i filmen, en om temperaturförändringarna och en om koldioxidutsläppen under de senaste 650.000 åren, presenteras som hundra procent korrekta, men ansågs överdrivna av domstolen som dömde Al Gore för lögnerna.
Nr 7. Det fanns 5 000 isbjörnar när Al gore föddes och nu finns det mellan 22.000 till 31.000
Man får ju inte glömma att det för 30 år sedan stod på nyheterna att Maldiverna skulle ligga undervatten idag.
Jag har slutat tro på bidragstagare forskare för länge sedan.
Jag lovar att alla idiotiska miljönissar kommer ta cred för temperatursänkningen som pågår nu på p.g.a solens aktivitet och istället hylla jobbet de har lagt på att få ned co2 halten på planeten.
Kan sätta allt jag äger på det. W84IT