2021-05-01, 11:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Citerar mig själv.

Gudmundson är kvar. Men också Lars Åberg som hade en krönika idag.

Så ni som är liberala/konservativa ska kanske inte överge skeppet. Hjälp skeppet istället genom att läsa Bulletin.

Om ni vill alltså och uppskattar annat än DN, AB, osv.
Varför i hela friden då? Låt skiten sjunka med 7-klövern. Bulletin är inte någon lösning eller sanningssägare, Bulletin är en lite mindre osminkad lögnblaska som alla andra.
Citera
2021-05-01, 11:45
Medlem
Kämpendahls avatar
Vad bråkar Alice Teodorescu och Bulletin om? Hon vill ha betalt för att lämna. Hon är kort sagt anställd men jobbar inte och får sin lön. Det är väl bara att sluta?

Låst artikel : https://www.expressen.se/dinapengar/bulletins-politiska-chef--redaktor-vagrar-lamna/
Citera
2021-05-01, 12:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vad bråkar Alice Teodorescu och Bulletin om? Hon vill ha betalt för att lämna. Hon är kort sagt anställd men jobbar inte och får sin lön. Det är väl bara att sluta?

Låst artikel : https://www.expressen.se/dinapengar/bulletins-politiska-chef--redaktor-vagrar-lamna/

Du säger det själv. Hon är anställd, men jobbar inte och får ändå (hög) lön. Varför skulle hon vilja ändra på det? Hon menar att hon inte sagt upp sig, trots att hon var en av undertecknarna av brevet till ledningen, medan ledningen menar att hon har sagt upp sig. Nu vill hon ha fackets hjälp med att antingen få fortsätta som nu eller få ett rejält avgångsvederlag för att säga upp sig.

Kan vara bra att komma ihåg nästa gång Alice Teodorescu i sann moderat anda kritiserar folk som inte vill jobba eller när hon kräver att facket ska få mindre makt och förespråkar att det ska bli lättare att säga upp folk.
Citera
2021-05-01, 12:47
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför i hela friden då? Låt skiten sjunka med 7-klövern. Bulletin är inte någon lösning eller sanningssägare, Bulletin är en lite mindre osminkad lögnblaska som alla andra.

Bulletin vänder sig till den del av allmänheten, som har börjat ana en viss dissonans och skevhet mellan

å den ena sidan: Vad man själv personligen varseblir på gator och torg, jämte vad den egna vänkretsen exponeras för

och

å den andra sidan: Den glättade bild av detta, som MSM förmedlar med ett lugnande (för att inte säga vyssande) tonfall
Citera
2021-05-01, 19:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag skrev på FB för länge sedan att jag röstat på SD sedan 1991.

Visste ingenting om partiet då. Hade inte ens aning om vem som var partiledare men redan då var invandringen den viktigaste frågan för mig (i valet före, 1988 (det första jag fick rösta i) lade jag min röst på moderaterna).

Så jag är ingen vindflöjel i den frågan.

Jag uppfattar mig nationalist/patriot och konservativ. Samt även liberal. (Kort och gott: jag är jag. Jag är inte partipolitisk och kommer aldrig bli det. Ibland passar partiers åsikter med mina och då röstar jag på dem. Men jag gifter mig aldrig med ett parti).

Hur som haver gillar jag Bulletin. Så till den grad att jag betalat för att läsa den.
Jag ser den som liberalkonservativ. Och det är gott nog i Sverige. Finns ens en dagstidning mer till höger med läsvärdighet?

Alla som är de minsta konservativa bör teckna prenumeration och därigenom stödja högern generellt.
Citera
2021-05-01, 21:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag skrev på FB för länge sedan att jag röstat på SD sedan 1991.

Visste ingenting om partiet då. Hade inte ens aning om vem som var partiledare men redan då var invandringen den viktigaste frågan för mig (i valet före, 1988 (det första jag fick rösta i) lade jag min röst på moderaterna).

Så jag är ingen vindflöjel i den frågan.

Jag uppfattar mig nationalist/patriot och konservativ. Samt även liberal. (Kort och gott: jag är jag. Jag är inte partipolitisk och kommer aldrig bli det. Ibland passar partiers åsikter med mina och då röstar jag på dem. Men jag gifter mig aldrig med ett parti).

Hur som haver gillar jag Bulletin. Så till den grad att jag betalat för att läsa den.
Jag ser den som liberalkonservativ. Och det är gott nog i Sverige. Finns ens en dagstidning mer till höger med läsvärdighet?

Alla som är de minsta konservativa bör teckna prenumeration och därigenom stödja högern generellt.

Tycker du den ersätter en "vanlig" tidning? D.v.s. får du en daglig uppdatering av nyheter och annat du är intresserad av? (Om det nu är sport, nöje, kultur). Eller ser du den som komplement till MSM?
Citera
2021-05-01, 22:02
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tycker du den ersätter en "vanlig" tidning? D.v.s. får du en daglig uppdatering av nyheter och annat du är intresserad av? (Om det nu är sport, nöje, kultur). Eller ser du den som komplement till MSM?
Bra fråga!

Efter internet så är möjligheten stor att läsa nyheter.

Frågan är dock om man får alla nyheter. Avpixlat och sen Samnytt och Friatider har absolut gjort gammelmedias mörkning omöjlig i längden.

Jag erkänner att de att är stor del i ”uppvaknandet” i Sverige fått jämfört för 10 år sen.

Men ändå står jag inte ut att läsa sådana tidningar. Det finns inga ledarsidor som jag gillar. Jag söker mig hellre till GP:s och SVD:s ledarsidor. Och nu till Bulletin.
Citera
2021-05-01, 22:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Bra fråga!

Efter internet så är möjligheten stor att läsa nyheter.

Frågan är dock om man får alla nyheter. Avpixlat och sen Samnytt och Friatider har absolut gjort gammelmedias mörkning omöjlig i längden.

Jag erkänner att de att är stor del i ”uppvaknandet” i Sverige fått jämfört för 10 år sen.

Men ändå står jag inte ut att läsa sådana tidningar. Det finns inga ledarsidor som jag gillar. Jag söker mig hellre till GP:s och SVD:s ledarsidor. Och nu till Bulletin.

Jag frågar för jag skulle vilja ha en komplett tidning men utan MSM-mörkande och propaganda. Som man vissa dagar bara kollar in den och inte alltid behöver följa många sidor för att få lite daglig uppdatering.
Citera
2021-05-01, 22:34
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag frågar för jag skulle vilja ha en komplett tidning men utan MSM-mörkande och propaganda. Som man vissa dagar bara kollar in den och inte alltid behöver följa många sidor för att få lite daglig uppdatering.
Bra att du svarade mig för jag vill komplettera lite i mitt svar (eftersom jag delvis missade svara på frågan).

Jag har förstås inte skaffat en prenumeration på Bulletin för deras nyheters skull. De har typ inga nyheter. Deras grej är ledare och krönikor. Sånt jag gillar att läsa. Lite analyser om dagsläget alltså.

GP:s ledarsida är öppen men SVD:s är halvöppen (öppna i inkognito-läge eller rensa kakor så går vissa ledarstick att läsa).

Om Fria Tider eller Samnytt skaffade sig en vettig ledar-/krönikesida skulle jag förmodligen bli en betalade läsare.

(Btw var jag en betalande läsare av Fria Tider. Jag läste den aldrig men ville stödja. Efter ett par år ville jag lämna pga jag aldrig läste men det var inte lätt. Fick betala ytterligare ett år för att det var så svårt att lämna. Man kan inte hålla på som en bokklubb på 80-talet. Det ska vara lätt att gå in och ur. Vara lite proffsig och långsiktig, inte hålla på med hästhandlarfasonor.)
Citera
2021-05-01, 23:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Bra att du svarade mig för jag vill komplettera lite i mitt svar (eftersom jag delvis missade svara på frågan).

Jag har förstås inte skaffat en prenumeration på Bulletin för deras nyheters skull. De har typ inga nyheter. Deras grej är ledare och krönikor. Sånt jag gillar att läsa. Lite analyser om dagsläget alltså.

GP:s ledarsida är öppen men SVD:s är halvöppen (öppna i inkognito-läge eller rensa kakor så går vissa ledarstick att läsa).

Om Fria Tider eller Samnytt skaffade sig en vettig ledar-/krönikesida skulle jag förmodligen bli en betalade läsare.

(Btw var jag en betalande läsare av Fria Tider. Jag läste den aldrig men ville stödja. Efter ett par år ville jag lämna pga jag aldrig läste men det var inte lätt. Fick betala ytterligare ett år för att det var så svårt att lämna. Man kan inte hålla på som en bokklubb på 80-talet. Det ska vara lätt att gå in och ur. Vara lite proffsig och långsiktig, inte hålla på med hästhandlarfasonor.)

Ja Fria Tider är ökända för det. Jag skulle önska att Bulletin kunde bli en riktig nyhetstidning.
Citera
2021-05-02, 00:43
Medlem
Citat:
Men ändå står jag inte ut att läsa sådana tidningar.

Ja jag undrar egentligen vilken typ av människor som står ut med att läsa Samnytt och Fria Tider. Inget ont om dessa tidningar. Men om man skulle läsa dessa varje dag i en månads tid hade man antingen blivit djupt deprimerad eller blivit en jäkla krutdurk. Hade nog varit bra att blanda upp nyheterna och materialet lite. Där är Bulletin bra och det finns alltid en chans att lära sig något nytt.
Citera
2021-05-02, 00:47
Medlem
Citat:
(Kort och gott: jag är jag. Jag är inte partipolitisk och kommer aldrig bli det. Ibland passar partiers åsikter med mina och då röstar jag på dem. Men jag gifter mig aldrig med ett parti).
Ja så är det ju för nästan alla människor förutom de som jobbar inom de olika partierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in