2021-05-01, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det var interessant å høre om inntil det kom fram at den velstående familien var pakistansk.
Det har ingen relevans.

Du avslører nå at du ikke har lest artikkelen jeg linket til, alternativt at du ikke har skjønt innholdet i artikkelen.
Artikkelen omtaler drapet på en kvinne på Høybråten.
Citera
2021-05-01, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du avslører nå at du ikke har lest artikkelen jeg linket til, alternativt at du ikke har skjønt innholdet i artikkelen.
Artikkelen omtaler drapet på en kvinne på Høybråten.

Du har helt rett i at jeg klikket ikke på linken din for du har ingenting interessant eller relevant å bidra med her, kun drittslenging om andre brukere.
Citera
2021-05-01, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Problemet? Det jeg sa, det er rart.

Du ser på ordvalget som et problem, ikke jeg.

Så hvorfor er det problematisk for deg?
Citera
2021-05-01, 02:20
Medlem
Citat:
Du har helt rett i at jeg klikket ikke på linken din for du har ingenting interessant eller relevant å bidra med her, kun drittslenging om andre brukere.

Men det var så interessant at du måtte svare?
Gidder ikke å lese linker, og svaret blir deretter; "God dag, mann!" - "Økseskaft"
Citera
2021-05-01, 02:26
Medlem
Citat:
Men det var så interessant at du måtte svare?
Gidder ikke å lese linker, og svaret blir deretter; "God dag, mann!" - "Økseskaft"

Hvis du kan si hva som er relevansen og ikke bare poste en link så kanskje jeg hadde klikket på linken din.
Men du ser jo selv at den er irrellevant og derfor sier du ingenting.
Man blir jo vant til latterlighetene dine etterhvert.
Citera
2021-05-01, 02:45
Medlem
Citat:
Hvis du kan si hva som er relevansen og ikke bare poste en link så kanskje jeg hadde klikket på linken din.
Men du ser jo selv at den er irrellevant og derfor sier du ingenting.
Man blir jo vant til latterlighetene dine etterhvert.

Nå må du våkne! Du var blant de som fant det svært mistenkelig at det ble funnet gamle aviser med kriminalsaker. Hadde du vært noenlunde oppegående, hadde du sett at denne saken jeg linket til, var en av disse kriminalsakene.
Jeg kan si mye om dette, men kan avslutte med en vits;
Har du hørt om mannen som ble spurt om hva han ønsket seg til bursdagen?
"Alkolås på tastaturet!", smalt det fra kjerringa!
Citera
2021-05-01, 02:53
Medlem
Citat:
Nå må du våkne! Du var blant de som fant det svært mistenkelig at det ble funnet gamle aviser med kriminalsaker. Hadde du vært noenlunde oppegående, hadde du sett at denne saken jeg linket til, var en av disse kriminalsakene.
Jeg kan si mye om dette, men kan avslutte med en vits;
Har du hørt om mannen som ble spurt om hva han ønsket seg til bursdagen?
"Alkolås på tastaturet!", smalt det fra kjerringa!

Bra at du også innser at TH`s avisutklipp om uoppklarte drap har en relevans.

Ellers, god bedring
Citera
2021-05-01, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg fortsetter å svare meg selv, for her er mer . Dette skriver RU : Dem har ikke armbørst i battlefield 1, dette er ikke crossfire, selv om jeg hadde .
Her startet han setningen med dem i steden for de. Det blir gjort også i e-posten til SV.

Ru skriver : FUCK HELL NO!!!!!. Fuck brukes også i e-posten til SH.

Ru skriver : Denne gruppen er en reaksjon på dagens regjering og deres politiske styringen
Legg merke en-endelsen i ordet styringen. Brukes også i e-posten til SV

Blir mer og mer sikker på at RU har skrevet trusselbrev og e-post .

Det er visse likheter her ja. RU er fortsatt siktet og det kan godt være på grunn av trusselbrevet. Det kan være at politiet har rykter om at han hadde en gammel skriver de nå ikke finner. Et eller annet konkret bør politiet ha på RU annet enn møtene på Futurum tenker jeg.
Kan noen av observasjonene av RU på Futurum ha vært at han besøkte TEH?
Citera
2021-05-01, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
«Villedning»....

Er ikke det veldig rar bruk av dette ordet i denne saken?

Forsøker ikke alle kriminelle i større eller mindre grad å «villede» politiet?

Ranere som bruker masker, dealere som bruker ukjent SIM kort, voldsmenn som filer på skytevåpen, falske bil skilter, gjemte pc-er, smugling i tannkrem tuber, listen er lang.

Ordet «villedning» blir brukt litt for ofte i denne saken. Drt er ikke feil, men kunstig ord valg.

Etter det jeg har forstått går villedningen på strips og trusselbrev og dertil kryptoopplegg. Futurummennene inngår ikke i dette da det godt kan være tilfeldige østeuropeere som ikke har fått med seg at de er etterlyst, selv om det er litt merkelig sammentreff.
Politiet mener også at tipsene til TH er villedning, men om det skulle vise seg at TH ikke er involvert eller vet hva som har skjedd, er ikke tipsene noe rart. Men siden de nå har siktet han for drap vil det bli forstått som villedning.
Selv er jeg usikker på om TH er skyldig og eventuelt hva han vet. Jeg tror det er noe rundt 09.14-samtalen og alibi etter dette som er sentralt og som det kanskje jobbes med nå. Det er derfor politiet har samlet mer informasjon.
Betalingsartikkel https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/GaOy49/politiet-gransker-mobiler-og-bankinformasjon-i-loerenskog-saken
Vitner som var inne til avhør kort tid etter Anne-Elisabeth Hagen forsvant, er blitt bedt om å levere inn gamle digitale spor til politiet.
Citera
2021-05-01, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Det er visse likheter her ja. RU er fortsatt siktet og det kan godt være på grunn av trusselbrevet. Det kan være at politiet har rykter om at han hadde en gammel skriver de nå ikke finner. Et eller annet konkret bør politiet ha på RU annet enn møtene på Futurum tenker jeg.
Kan noen av observasjonene av RU på Futurum ha vært at han besøkte TEH?
mener du teh deltok i plottet eller var ru der på kompisbesøk hos teh og ikke samtidig møtte hvalen.
Citera
2021-05-01, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mener du teh deltok i plottet eller var ru der på kompisbesøk hos teh og ikke samtidig møtte hvalen.

En hypotese er at TEH er med i et plottet der TH vet eller ikke vet noe. RU har har link til både TH og TEH. Teorien går da på at 09.14-telefonen har utløst noe som starter hendelsene denne dagen. Etter dette kan man spinne videre på alibi og hendelser. Hvorfor hørte ikke TH telefonen til AEH eller så brevet med en gang? Han har ingen grunn til å lyve om dette. Kan noen eiendeler ha dukket opp etter han kom hjem?

Jeg og de fleste vet ikke hva som skjedde, og jeg har flere hypoteser der TH har bestilt alt sammen eller at det er fremmede kidnappere som står bak. Er åpen for flere løsninger. Det er ikke en åpenbar løsning når man ser på alt som har kommet frem og jeg tror det er flere momenter som ikke har relevans, samt at det er momenter vi ikke kjenner til men politiet kjenner til, og helt sikkert en del kun de involverte kjenner til.

Frem til en løsning bør man være åpne for alternative løsninger selv om man er relativt sikker på hva man selv mener. Diskusjonen her blir i hvert fall bedre.
Citera
2021-05-01, 09:30
Medlem
Det finnes mange saker der de skyldige forsøkte også å lure seg unna, løy, lurte, staget etc.
Kan bare ikke huske ordet «villedning» ble brukt med samme frekvens i noen annen sak.

Skal man se på det som problematisk er liksom blitt en pott som alt man ikke finner ut av stappes opp i, og man kan få inntrykk av at den såkallede/påståtte «villedning» er et kriminelt forhold i seg selv.

Er det gjerningsmann som villeder er det naturlig, er det en annen som går inn å kludret til, for å lage det uoversiktlig er det mer villedning som en egen sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in