2021-04-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
De FÅR inte säga att de sett svaren alltså?

Den var ju intressant. De borde ju få säga.

Empa </3 heart broken just nu
Medlem
julita55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stummakorianders
Trött på folk som tror att deltagarna gör saker för att de tror att det gynnar dem i spelet. Det kallas paranoia.

neeeej, det kallas Spel från deras sidan
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
"SPEJLAR litta sveeår, killar gillar sunt"

Dompa är ett fån som springer efter den drama-iskvinnan.
2021-04-30, 18:01
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
De FÅR inte säga att de sett svaren alltså?
Näe, jag tror det stod i instruktionerna, de fick nog inte ens säga att de hade skrivit frågorna (och inte tittare).
2021-04-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Hon och Dompa har ju hela tiden sagt till varandra att de bara myser i huset och thats it och att det antagligen inte blir något mer. Vad har då Dompa gjort för fel?
Nu är hon sur på honom för något hon själv sagt är lugnt. Dessutom är Dompa nu själv utan grabbarna att ens ty sig till nu och hon fryser ut honom för att hon är "trutt pöu pujkar"....

Oavsett tror jag hon hade velat ha ett annat svar. Det är i alla fall så jag läser in det.

Sen har ju Empa stora problem med dudes. Något slags komplex är det ju. Det dumma är att Dennis säkert skulle vara okej med att de sågs lite exklusivt på utsidan också. Men hennes stolthet eller vad det nu är står i vägen. Och det är ju bara hon som kan flytta på den.
2021-04-30, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Den var ju intressant. De borde ju få säga.

Empa </3 heart broken just nu
Agreed.

Som man bäddar får man ligga! Tjata inte om att någon är en douche, att man förtjänar bättre osv om du inte vill att personen ska ta avstånd från dig.
2021-04-30, 18:03
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stummakorianders
Nä det är inte det. Hon är sur för att han sa att han hatar negativa människor och drama. Sedan säger han att hon är en drama Queen. Då börjar hon ifrågasätta varför han gullar med henne när han inte har ett intresse.
Det var det andra också, när hon tappar sugen pga en sak så kommer det 55 ytterligare skäl till varför hon inte ska känna något..
2021-04-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Näe, jag tror det stod i instruktionerna, de fick nog inte ens säga att de hade skrivit frågorna (och inte tittare).

Kommer bli KAOS ikväll när Empa är full men Dompa inte får(?) vara det, pga lillebror.

Omg.
2021-04-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jag tycker det är fel att Simon kläcker ur sig så här, är så onödigt men emellan dessa episoder är han så älskvärd. Han försöker att vara hjälpsam och han är medveten om att det han gör är fel men har svårt att få ordning på det. Jag älskar Simon och jag vill se honom sitta i finalen för han har bjudit på så mycket underhållning och skratt under större delen av tiden.

Jag tycker att Pedram är vidrig med sin översittare jargong och hans sätt att med ett hotfullt kroppsspråk utöva sin härskarteknik med ett "motiv" att sänka och trycka ner. Har han fått in brev där BB meddelar inför alla att Pedrams beteende inte är ok?

Nej det skulle aldrig hända och här blir det så fel för det spelar ingen roll vart man kommer ifrån då det
handlar om jämlikhet. Vi kan inte särbehandla människor när de går över gränsen för att de kommer
ett annat land för man är rädd att det ska tolkas som rasism? Jag värderar inte utifrån härkomst och
annat utan efter person och gärning och det ska vara rättvist.

Att göra undantag och släppa på
konsekvenser för att inte trampa någon speciell på tårna blir bara omvänd rasism för vi ska behandla "ALLA" lika även när det kommer till övertramp eller dåligt beteende. Vill vi vara jämlika måste vi också acceptera både nackdelar och fördelar!

BB får sluta särbehandla en del och börja se till det specifika händelseförloppet istället. Får Simon öppna tillrättavisningar så ska även Pedram ha det för hur han gick loss på Nardos igår, så är det en skräll att BB inte så mycket som lyft ett finger för att låta Pedram "veta" att detta är inte ok. "Vem man än är" så är det fel! På det sättet skulle Nardos fått upprättelse också.

Samma måttstock för alla, självklart! Det är det som är jämlikhet!

Måste dock säga att det är lite skillnad i situation mellan att vräka ur sig på nån annan för att man förlorar en tävling och på en ordväxling som den du nämner mellan Nardos och Pedram. Där hade de olika åsikter och det är vettigt att ta en diskussion om det (fast Fjompa lade sig i och det var snarare hans inblandning dom gjorde situationen obehaglig tyckte iaf jag för de gaddade ihop sig mot henne).

När Simon blir sur för att han förlorar så är det inte riktigt samma grej, en förlust är en förlust och det är bara att svälja och gå vidare. Det är inget som behöver diskuteras.

Men som jag också skrev tidigare så blir det svårt att uppnå ”rättvisa” eftersom det är individer med olika relationer sinsemellan och så många yttre faktorer att väga in och situationen är minst sagt ovanlig.

Hörde du förresten att Simon sa (igen) att ”det är sån jag är, jag kan inte ändra mig”. Jo, det kan och måste han göra. En så i övrigt fin kille ska inte hålla på med då ovärdigt beteende, han är bättre än så.
2021-04-30, 18:05
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Kommer bli KAOS ikväll när Empa är full men Dompa inte får(?) vara det, pga lillebror.

Omg.

Dompa är ju uppgraderad till storebror tillsammans med Adrian, så han får supa.
2021-04-30, 18:06
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Oavsett tror jag hon hade velat ha ett annat svar. Det är i alla fall så jag läser in det.

Sen har ju Empa stora problem med dudes. Något slags komplex är det ju. Det dumma är att Dennis säkert skulle vara okej med att de sågs lite exklusivt på utsidan också. Men hennes stolthet eller vad det nu är står i vägen. Och det är ju bara hon som kan flytta på den.

Hon kan ju inte förvänta sig att Dompa ska säga att "jaaa jag längtar tills vi kommer ut så vi kan flytta ihop och bli världens bästa par" när hon själv inte ens antytt att hon vill ha något med honom att göra sedan utan snarare tvärtom. De har gått in på "relationen" på samma villkor och ingen av dem har flyttat fram positionerna. Tycker inte att Dompa gjort något fel här utan får oförtjänt med skit av Emelie. Dompa kanske inte vill visa sig svag heller.. ingen vet vad han har för issues under ytan.

Dock tror jag att de båda är förälskade i varandra. De kan ju inte hålla sig ifrån varann.
2021-04-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Någon lär ju råka försäga sig på fyllan. Svårt för Emelie att låtsas som att ingenting har hänt hela kvällen. Ännu svårare att förklara varför hon är avståndstagande (vilket hon lär vara) utan att få nämna anledningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in