Mera löst prat och substanslösa påståenden, du måste ange källa annars kan du ju bara hitta på...
Du kommer få väldigt selektivt återgivet, hatiska smoke har försökt highlighta förut och råkar missa de partier som visar att LW var förtjust i honom och att de tex planerade resa i juni, ev med barn.
De är i ett nytt skede, bor på skilda orter vilket gör att de givetvis inte ser ut som att de ska gifta sig.
Hon skriver rent tjejsnack, mer på lättsam nivå om fördelar och nackdelar, vad man faller för och inte. Nämner objektet i fråga och det förfasas smoke över och kommer kopiera ur tråden.
Det finns ju fler som kört samma tema liksom..
Minnen eller minnesluckor från 19/5 2018 då LW hittas död.
HD
Från FUP
Förhör 30/8 2019
HD förhörs såsom misstänkt
149/221ff
FLl: Jag skulle vilja fråga lite angående den 19 maj, eem vilket är den dag som LW anträffas. Hur fick du veta det?
MT: Hur jag fick reda på det?
FLl: Hur fick du veta?
MT: Jag satt i förhör här då
FLl:Mm
MT: Eem och det byttes folk hela tiden, eem det sprang ut och in så jag, nånting hände under den tiden
FLl: Mm
MT: Och sen kom min pappa och hämta mig och då åkte vi motorvägen och då var det avspärrat, eem ...
FL 1: Så pappa hämta dig
MT: Här
FL 1: Utanför förhöret, jaa
MT: Och sen åkte vi motorvägen ut, och då var det avspärrat borta vid, vid ... ja, Nya Hjärsta där vid bron. Och sen så kom det på nyheterna, tror jag det var
FL 1: Mm, så det var så du fick veta det?
MT:Ja
FL2: Och när i det här är det du får reda på ...
MT: Vad sa du nu?
FL2: För nu berättar du om att du är här
MT: Ja
FL2: Och sen kommer pappa och så åker ni, när är det du får första gången reda på ... att LW, eller nån har påträffats?
MT: Ja nån gång under den tiden, asså det är ju från ... jag vet inte när jag var på förhör, asså (suckar) och när det sändes på nyheterna första gången. Asså det är klart att, dels den aktiviteten som var här och sen att det är avspärrat när vi kommer dit, det är klart att det väcker misstankar. Eem om att nånting har hänt, eem ... men jag tror jag fick re ... nyheterna sen, första gången det sas på nyheterna att nån var påträffad
FL 1: Men du pratar om en avspärrning på motorvägen?
MT: Ja men d .. från motorvägen så såg man ju plastbanden som var avstängt där uppe
FLl: Mm, hur ... varför skulle dom, varför satte du det i samband med ...
MT: Ja, för att det hade hänt så mycket här, därför satte ...
FLI: Vadå här?
MT: Men jag var på förhöret
FL 1: Ja
MT: Jag tror inte det hör till ett vanligt förhör att det byttes ut personer, av och till och det ringde i telefoner och man gick ut och man pratade med varandra
FLJ: Mm, men plastband säger du på motorvägen och var, och var ...
MT: Och tekniker
FLl: Vad är det du ser, då?
MT: Jag ser polisen stå ... jag ser plastband och sen ganska snart säger dom på nyheterna
FL 1: Kan du beskriva vart ni åker, med bilen?
MT: Vi åker på motorvägen, eem ...
FL 1: Vart är ni på väg?
MT: Ut till våran sommarstuga
FL 1: Men vart ligger den?
MT: Odensbacken
FLl: Ja, åker man ... motorvägen då?
MT: Ja om man har varit i Lundby
FL 1: Du kom från Lundby? Inte härifrån alltså?
MT: Jaa fan, eller hade jag varit hem ... eller skulle vi hem till mig? Åh nu blir jag såhär. .. shit, shit, shit
FL 1 : Kommer du ihåg i vilken riktning ni åkte på motorvägen?
MT: Ja, ja vi åkte ... söderut
FLl: I riktning mot. ..
MT: Marieberg
FL 1: Mot, ja okej, ja och vad är det du ser då?
MT: Det står några, det står ... (suckar) fasiken, tänk om jag säger fel nu då (viskar) Det står en polisbil på motorvägen
FLl: Ja
MT: Och jag tror att jag ser blåa, såna blåa vita avspärrnings band
FLI: Mm
MT: Ja jag tror att det är det man ser,jag tror inte jag såg mer än det
FLI: Gjorde du kopplingen till LW?
MT: Eem,jaa
FLI: För att du såg en polisbil och avspärrningsband?
MT: Nej jag gjorde kopplingen redan här att nånting hände
MT: För det var sån aktivitet och det vart så o-fokus på mitt förhör
MT: Så jag gjorde nån koppling till att man eem ändå hade hittat henne. Eem och sen när jag såg att det var avspärrat där så, ja, en koppling drog vi, både pappa och jag tillsammans
FL I: Att det var just, att den där platsen hade betydelse för ... för hennes försvinnande eller, henne då?
MT:Mm
FLI: Mm ...
(tystnad, förhörsledare pratar lite sinsemellan)
FL I: Men, om vi tänker såhär då, du åker förbi på motorvägen här och så ser du dom här banden. Den här platsen nu då som du beskriver, du vet ju nu, idag vet ju du om vart den här fyndplatsen är nånstans. Är det där du ser dom här avspärrningsbanden? Som du beskriver nu? När du åker på motorvägen? Är det samma plats, vi pratar om?
MT:Ja
149/228
FL2: Mm, mm ... ja, eem och då är det en konversation mellan Jan i Oikanen och SD från den 19 maj.
MT:Mm.
FL2: Eem ...
MT: Vilken dag är det?
FL I: Det är den här dan som du beskriver att du, du är ju här på förhör och sen ...
MT: Mm,ja
FL2: Och SD skriver, "Det är bekräftat" LW efter att Jani precis innan har skrivit "Läste det senaste på Expressen precis" ... SD skriver "Det är bekräftat LW" eem, skriver om lite annat och sen skriver Jani "men hur vet du att det är L dom hittat? Står ingenstans" och då svarar SD "Du ska ej skriva det någonstans nu, polisen så till TG ... " Polisen så till TG (tyst ca 8 sekunder)
FL I: Det handlar ju om på vilket sätt du fick veta det här nu då. Det är bekräftat LW, vi kan säga vilken tidpunkt det här är också, det här är ju ...
FL2: Eem ... SD skriver att det är bekräftat LW klockan 16.23 och Jani skriver "Men hur vet du att det är L dom har hittat? Står ingenstans" ... "Du ska ej skriva det någonstans nu, polisen så till TG?" TG?
MT: Eem, Tant Gräddelin
FL2: Är det du?
FL I: Har du förmedlat det här till ... SD på nåt sätt?
MT: Vad?
FL I: Att det är bekräftat LW? Det här, han återger ju att han har ska ha ... fått veta det här av dig då på nåt sätt
MT: Jag träffar ju såklart SD när jag kom ut på landet, vi berättar, jag berättar om mitt förhör där ni har sprungit rakt ut och in, jag berättar att vi har sett platsen, eem där det är avspärrat
FL2: Mm
MT:Mm.
FL2: Men att det är bekräftat LW?
MT: Neehej
FL2: Nej
MT:Nej
FLl: Nej. Att man har hittat en ... en död person är ju en sak och att det ska bekräftat LW är en annan sak. För vid det här tillfället när det här är skrivet så var det inte bekräftat
FL I: Men var det nånting annat som gjorde att du gjorde den tolkningen att det var LW?
FLI: Du säger att du förstod det när du åkte på motorvägen och såg banden?
MT: Ja, i sammantaget med, aktiviteten som var under mitt förhör, att det var nåt som hade hänt såklart
MT: Men visst, bekräfta kan man inte göra, det har jag, kan jag inte säga att jag har gjort, eem ...
FL2: Minns du det här?
FL2: Minns du ditt samtal med SD?
MT: Nej (Tyst ca 12 sekunder)
FL2: Tänker du att det är nånting du skulle komma ihåg, om du var den som meddelade SD?
MT: Nej det är jag inte alls säker på att jag skulle komma ihåg
FL2: Vad är det som gör att du inte är säker på det?
MT: Därför att det är så längesen i tid och efter det här har livet varit traumatiskt, så jag har minnesluckor, jag kommer in ... knappt ihåg det här förhöret ens en gång. Jag vet att det var en aktivitet
FL2: Vad är det för aktivitet?
MT: Ja men ni bytte personal, ni bytte personer. Jag vet inte hur många som var inne och det knackades på dörren och det gick ut och det gick in, eem ... och det knappades på telefoner, det var ett ganska störande moment för att sitta och bli förhörd som ett vittne som mår ganska dåligt
FL2: Mm
HD
Från FUP
Förhör 5/9 2019
HD förhörs såsom misstänkt
149/412ff
FL 2: Men du har inte berättat för SD den 15:e maj att dörren var öppen?
MT: Nej, det har jag inte gjort.
FL 2: Men du har känt till det, så vem fick du reda på det ifrån?
MT: ... Min minnesbild är att jag fått reda på det via SD.
FL 2: Mmm. Kommer du ihåg när i tid det var?
MT: Alltså jag har för mig, att det, han fick ett telefonsamtal från Noa. Och det är det jag har för mig att han återberättar för mig. Och då berätta han att dörren var öppen när dom kom dit.
FL 2: Och ändå säger han till polisen, att det är du som har berättat det för honom.
MT:Mmh.
FL 1: Var det samma dag som ni ska åka på den här resan tillsammans?
MT:Mmh.
Tystnad
FL 1: Han ljuger för polisen då?
MT: Ja i mitt tycke så gör han det.
FL 1: Mmh.
Tystnad
FL 2: Han säger ju också att det är du som berättar för honom att man har påträffat LW. Att det är LW som har påträffats den 19:e maj.
MT: Det är hans slutsats. Att han ... att det var LW. Jag har inte bekräftat nått, för jag har inte vetat. FL 2: Vad sa du till SD?
MT: Jag kan inte berätta ordagrant, och jag är inte ens säker på om det var ... var jag själv som sa det eller var pappa och jag tillsammans. För det var vi som åkte och det var vi som kom ut på landet tillsammans.
FL 2: Men ni har ett samtal på nått sätt om det, som du såg
MT: Ja att det var .. att jag hade varit här och att det var liksom in .. lite in och ut på förhöret, att det ringde .. eller meddelande kom på telefonen och sådär. Och sen att vi .. när vi åkte ut såg jag att det ar avspärrat på den platsen.
FL 2: Mmm. Men du menar att du har inte sagt att man har hittat LW?
MT: Nej. Alltså jag kan ju inte veta att det var hon. Sen så tror jag att dom flesta, drog den slutsatsen när det blev .. för det kom ju ganska snabbt nån notis på media, om det var radio eller inte, så kom det ju en notis om att man hade påträffat en, en död kvinna. Eeh ...
FL 2: Oavsett så säger ju SD till gemensamma bekanta, att det är du som har sagt det till honom. MT: Mmm ... Och det får stå för honom.
HD
Från förhör i TR
34:20 in i förhöret Förhöret leds av IB, försvarare
IB: Sen får vi den 19:e maj, då… händer nåt. Då hittar man LW där. Och då var ju du på förhör.
HD: Mm.
IB: Kan du berätta vad som händer under det förhöret, och efter.
HD: E, ja, eh, det var mitt första polisförhör någonsin, eh, och jag var väldigt, jag kände mej väldigt förvirrad efter det där förhöret, för jag tänkte att ”går ett förhör till så här”, för det var mobiltelefoner som var på, dom satt och sms:ade, det kom folk och knackade på dörren, och det byttes personer under förhöret om jag kommer ihåg rätt…
IB: Mm.
HD: …vilket jag tyckte kändes jättemärkligt. Jag förstod liksom inte, var det så här polisförhör brukar gå till? Vad vi egentligen prata om, det har jag inte så stort minne av, utan jag kommer bara ihåg att det var väldigt, jag upplevde det väldigt konstigt.
HD: Och efter förhöret så hämtar pappa mej.
HD: Och vi åker sen utåt mot våran sommarstuga, och då åker vi förbi det här, ja bullerplanket vid motorvägen, och då är det avspärrat där och det står en…
IB: Och varför åker ni förbi där? Är det normalt, normal väg att åka eller?
HD: Ja, det är det.
HD: Så.
IB: Så ni var på väg hem till dej då eller?
HD: Nej, vi var på väg ut till landet.
IB: Ok.
HD: Och då åker man motorvägen ut.
IB: Jaha, ni åkte motorvägen.
HD: Ja, vi åkte motorvägen.
IB: Ok. Och då ser ni att där…
HD: Det är avspärrat där, å det står en polisbuss, tror jag.
IB: Vad gör ni då? Svänger ni, fortsätter ni bara?
HD: Ja, det är mitt minne, att vi bara fortsatte ut på landet.
IB: Ok. Och på landet är SD?
HD: Ja.
IB: Vad prata ni om då när ni kommer från det här förhöret?
HD: Jag berättar om mitt förhör, och jag berättar att vi har sett att det är avspärrat.
IB: Mm. Diskuterade ni vad som hade hänt? Eller visste du vad som hade hänt?
HD: Nej, jag visste inte vad som hade hänt, eh, men min tanke var ju att man hade hittat, eh, LW.
IB: Mm. Mm. Minns du om du förmedlade den tanken, eller om ni diskuterade den?
HD: Eh, nej jag minns inte det, det gör jag inte. Sen rimligt, vad vi borde ha pratat om, det förstår jag att vi säkert gjorde, men jag kan inte säga att jag minns det.
IB: Nej.
56:15 in i förhöret Förhöret leds av TJ, åkl
TJ: Du, ditt förhör här den 19:e maj, det var första gången du förhördes av polisen, eller?
HD: Ja.
TJ: Är det nån… från polisen där… Har polisen som förhörde dej bekräftat att man hade hittat LW död då? Är det nån som har bekräftat det för dej?
HD: Det kommer jag inte ihåg. Jag kommer inte ihåg vad som sas på det här samtalet, utan jag kommer bara ihåg det att dom gick som jag upplevde det…
TJ: Du har ingen minnesbild av att nån har bekräftat det för dej?
HD: Jag har ingen minnesbild av samtalet, nej.
TJ: Tänker du inte att du kanske skulle ha kommit ihåg det, ifall det var, om att det var kanske en sån där specifik och speciell grej som man skulle ha mints.
HD: Ja. Kanske.
TJ: Mm. Du berättar om knackningar och sms och personalbyte. Hur många knackningar på dörren var det?
HD: Huh, ingen aning.
TJ: En, tie, fem?
HD: Eh, jag vet bara att det var olika personer som, som var med. Det är min upplevelse av det.
TJ: Hur många sms har du noterat?
HD: Nej, jag vet bara att dom hade telefoner framme, jag vet inte ens om det var sms som kom…
TJ: …nej…
HD: …utan jag. Dom hade telefoner framme.
TJ: Ok.
HD: Mm.
TJ: Ja. Eh, hur mycket personalbyte var det då?
HD: Som jag upplevde det, som sagt, så var det många, men hur många, ingen aning. Det kan ha varit ett, det kan ha varit fem.
TJ: Hur många förhörsledare var det, eller hur många var i rummet med dej?
HD: En eller två.
TJ: Ja. Ditt förhör är ju utskrivet så man ser ju, att efter ett tag så är det nån som säger ”jag avviker”, ähm, och vi har hört den som var kvar, och den förhörsledaren säger att du… hon inte har bekräftat för dej att man hade hittat LW död, för hon skulle aldrig göra så, och hon visste inte det. Ähm, och så är det en liten paus i ljudupptagningen, men i övrigt så finns det liksom inga spår av det du berättar, om många störningar och knackningar och så där.
HD: Nej. Men det är min upplevelse av det förhöret, det var att det var… och det kanske bara var en eller två, men dom hade mobiltelefoner framme. Mm.
TJ: Ja. Och eftersom det var ditt första förhör så visste ju inte du om det var normalt eller onormalt.
HD: Nej.
TJ: Ja.
HD: Men det kändes onormalt…
TJ: Ja.
HD: … det kändes som störmoment i ett förhör.
TJ: Mm. Jag förstår.
SD
Från FUP
Förhör 29/8 2019 Del 1.
SD förhörs såsom misstänkt
147/630ff
FL I: Mm .. och när du kommer till Sverige här vad vet du då om LWs försvinnande?
MT: Tjå ... vet nog ingenting ..
FLI: Vad är det sist .. vad är det sista du vet då när du kommer tillbaka till Sverige? Vad som har hänt. MT: Näe jag vet nog ingenting .. eh jag tror inte jag liksom har snappat upp nånting .. inte som Jag mmns ..
FL I: Vad är det sista du vet då?
MT: Ah det sista jag vet det.handlar ju liksom om mig såklart .. att .. tisdagkvällen så blir jag utsläppt..eh ... det enda jag skulle kunna veta det är väl att man inte har hittat henne för det tror jag inte man hade gjort, det gjorde man nog nån dag efter .. tror det var på lördagen.
FL I: Vad sa du nu, nu häng .. hörde jag inte?
MT: Eh .. eh .. jag tror man hitta henne på lördagen så .. om jag har snappat upp nånting så är det väl att hon inte är hittad men det är inget jag vet.
FLI: Hur fick du veta det då?
MT: Nej jag säger jag vet inte utan jag spekulerar nu ..
FLI: Mm.
MT: Så .. så då är svaret .. det riktiga svaret är jag vet inte.
FLI: Du vet inte ..
MT: Nej jag vet inte vad jag visste.
FL I: På vilket sätt fick du veta att hon var återfunnen då?
MT: Minns inte.
FL I: Du minns inte ..
MT: Nej.
FL I: En sån sak?
MT: Ah .. det.. det kan jag faktiskt hålla med om att det låter lite märkligt, men nej det vet jag inte.
FL I: Ah .. så jag ber dig nog fundera lite ..
MT: Nej .. borde varit nyheterna .. men .. nej jag vet inte.
FL I: Vilka nyheter?
MT: Ah .. SR eller .. nått sånt.
FL I: När är det då?
MT: Ingen aning men .. jag är rätt säker på att det är på lördagen man hittar henne så det borde varit på lördagen.
FLI: Ja .. var är du då när du .. när du får veta det här då vart är du då nånstans?
MT: Eh .. jag minns inte men jag är rätt säker på att jag är kvar i sommarstugan i några dagar.
FLI: Så när du får veta den här informationen .. att LW ... hittar LWs kropp som du säger då .. då är du i sommarstugan?
MT: Ah jag minns det inte men det borde jag ha varit.
FL I: Och du vet inte på vilket sätt du får veta det heller? Tänk efter.
MT: Nej ing .. ingen aning. (tystnad)
FL 1: När du kommer tillbaka till Sverige gör du nånting för att kontrollera vad som har hänt eller nån information eller nånting sånt där innan du får veta det här att .. det är en kvinna hittad? Som du säger.
MT: Ah att det var LW som var hittad det var ganska så tydligt även om det inte var .. namnet man gick ut med .. men eh .. eh ... näe jag fick nog en full återberättelse av SOA som tog hela bilresan hem .. är jag rätt så säker på.
FL 1: Och du sä ... är det så? Du säger osäker på men är det så då?
MT: Eh .. vet inte men det .. det är som självklart att han .. han har .. han börja prata när vi kom till bilen och han slutade inte prata förrän vi var framme.
FL 1: Mm .. har du sökt nån form av information?
MT: Det vet jag inte .. jag .. nej jag hade ju ingen möjlighet och koppla upp mig i alla fall.. eh ...
FL 1: Hade du inte möjlighet och koppla upp säger du?
MT: Näe .. ja om jag då inte i och för sig hade fått hans eh ... kontantkort ja då .. är det möjligt.
FLI: Var det så eller var det inte så?
MT: Nej det vet jag inte, jag vet att jag fick ett kontantkort ...
FL I: Jag tänkte på du minns väl vad du gör i varje fall, det var det.
MT: Eh jag har varit vaken .. först har jag suttit då inlåst som en mordmisstänkt..näe eh .. människorovsmisstänkt var jag då .. och sen fick jag vara vaken i princip fyra dygn .. eh .. så nej jag vet inte.
FLI: Du vet inte vad du gör? Nej ..
MT: Näe jag vet att jag åker med SOA .
MT: Jag vet inte ens om jag .. jag kanske har sovit hela vägen ..
FL 1: Ingen som du kontaktar? för och fråga hur går det, vad har hänt?
MT: Näe .. näe .. frågan om hur det går det behövs inte när jag har SOA med .. eh .. så det.. det behöver jag inte.
FL 1: Så med andra ord så har du inte gjort det?
MT: Ingen aning. Ingen aning .. och jag tror inte att jag hade nån möjlighet och göra det.
FL2: Och på lördagen har du kontakt med någon då?
MT: Ingen aning .. jag . .jag vet ju att ni har ju svaret men .. jag vet inte.
FL2: Du har kontakt bland annat med Ulf Pedersen.
MT: Okej.
FL2: Ni har en konversation ..
MT: Okej? ah .. nej det är inget som jag minns jag kan inte återberätta det.det .. är jag säker på att ni kan.
FL2: Minns du nånting vad ni prata om?
MT: Nej . .jag förutsätter att det är LW men det.. kan lika gärna vara (ohörbart) nått helt annat.
FL2: Ni har skrivit till varandra lördagen då 19 maj är vi 16:20 skickar du ett meddelande till Ulf där du skriver "får ej koder att fungera" samma minut några sekunder därefter så skickar du " LW är hittad. död".
MT: Ah ... okej.
FL2: Hur har du fått reda på det?
MT: Ingen aning.
FL2: Vart har du fått den informationen ifrån?
MT: Jag ka. Jag kan säga det fler gånger men jag har ingen aning om hur jag fick reda på det. Nån som berätta eller nån nyhetssändning ..
FL2: Nån som berättar? Vem skulle det vara?
MT: Jag vet ju inte .. nån annan i familjen .. nån som har messat..
FLI: Är det inte konstigt SD att man inte minns det jag känner bara ...
MT: Det.. det får ju vara din bedömning att det är konstigt men ...
---
FL2: Och du minns inte hur du får den här informationen?
MT: Nej ..
FL2: Du har en konversation till den dagen med Jani Oikarinen .. Jani skriver till dig 16: 17 " läste det senaste på expressen precis" du svara Jani 16:23 "det är bekräftat LW" ..
MT: Ah .. nej jag minns inte det men uppenbarligen har vi skrivit så ..
FL2: Vait har du fått den här informationen ifrån?
MT: Jag vet inte jag hade kunnat gissa på nån av dom där personerna .. men uppenbarligen var det inte från dom men .. jag kan gissa på andra personer som har skrivit till mig också.
FL2: Jag jobbar den här dagen ..
MT: Mm.
FL2: Med det här ärendet.
FL2: Jag vet inte att det är bekräftat LW.
MT: Nej och vad som är bekräftat i den där meningen det kanske är lite oklart men .. eh ..
FL2: Ja du får gärna förklara för det är det du har skrivit.
MT: Ja.
FL2: Du har skrivit" det är bekräftat LW". Så du får gärna förklara.
MT: Ja .. jag vet inte vad som stod i den där artikeln .. och jag vet inte vad det är jag bekräftar men .. om jag förstått att man har hittat en kropp .. precis där LW bor så ah .. då är det LW.
FL2: Polisen bekräftar i media efter helgen att det är LW.
MT: Mm .. ah det är väl inget konstigt med det..
FL2: Det är starka ord och skriva till nån att det är bekräftat LW.
MT: Ah .. det får du tycka .. det .. det går bra .. för mig är det helt självklart att det är LW. Och det är inte som att jag sitter och skriver nått juridiskt bindande dokument när jag säger att det är bekräftat LW .. utan .. då kanske jag har snappat upp att..ah .. platsen .. då är det..Då är det LW.
FL2: Vart befinner du dig då när du skriver det här
MT: Det är ju fortfarande samma sak, jag vet inte .. men .. jag är tämligen säker på att jag är kvar i sommarstugan ett par dagar innan jag lämnar den platsen.
FL2: Du skriver vidare till Jani 16:24 "inte oväntat för mig, trodde inte hon satt i skogen och kokade te direkt. Fan". Jani svarar dig några minuter senare" nej det trodde inte direkt jag heller.frågan är nu bara vem och varfer, "du svarar honom 16:30 "vet inte hon hade fiender" samma minut skriver du" hon flörta ju med alla så många har ju känt sig brända''.. är det så?
MT: Eh .. att hon inte satt i skogen och koka te ja ... eh .. eller vilket menar du? det var ganska mycket ..
FL2: Nej jag tänker det här .. ah ..
MT: Eller det här sista?
FL2: "Hon flörta ju med alla så många har ju känt sig brända"
FL2: Vad kan du säga nått om det?
MT: Hon har .. hade heter det ju nu ... väldigt flörtigt sätt så många upplevde att oj .. hon .. hon vill nånting men det var hennes liksom sätt bara .. första gången hon kunde träffa en person då kunde hon gå fram och klappa på kinden och .. stryka på armen och sådär .. eh .. och .. det är inte det gängse sättet.. men hon var så ..
FL2: Vad menar du med vill någonting?
MT: Ja .. om en kvinna kommer fram och .. det är första gången jag träffar henne och smeker mig på armen då uppfattar jag att hon kanske inte bara ser att vi skulle kunna bli kompisar .. att hon kanske är intresserad av nått mer.
FL2: Mm.
MT: Mm .. det.. vet jag att ni redan har koll på att hon .. hon hade ett sånt sätt .. bekräftade alla och .. log ah .. det är ingen dålig sida .. är det inte men den tas ju emot ibland på ett sätt som inte hon tänker sig.
FL2: Jani fortsätter och skriva till dig 16:30" jag har inte haft nån så bra kontakt med henne så jag har ingen aning"! 6:34 skriver han "men hur vet du att det är L dom har hittat? Står ingenstans" du svarar honom samma minut" du ska ej skriva det någonstans nu" punkt punkt punkt
MT: Ah .. det var bra
FL2: Vad var det som var bra?
MT: Att han inte går ut och skriver det förrns .. för han känner ju många som är anhöriga också .. så om jag nu har listat ut att ah hon är .. det var den här platsen .. eller vad det nu var som gjorde jag kanske fick ..
SD
Från FUP
Förhör 29/8 2019 Del 2.
SD förhörs såsom misstänkt
147/630ff
FL 1: Ja hur var det egentligen?
MT: Det vet jag inte .. men .. om han går ut och skriver det.. för tidigt..
FLI: Ja men du skrev .. du skrev ju det här? att det är bekräftat att det är LW?
MT: Ja .. ja det skrev jag.
FLI: Ah ... och vad menar du då när du .. " du ska inte skriva det här nu." Punkt punkt punkt?
MT: Ja kanske just för att man inte vet så tidigt om familjen är underrättad till exempel .. det är ju dumt om han skriver nånting .. på nätet.
FL2: Vad skulle kunna hända om han gör det?
MT: Ja till exempel då som jag säger att hennes anhöriga får läsa det på facebook .. att LW hittad
FL I: Men du har ju läst det nånstans SD säger du ju?
MT: Ja eller list..
FL 1: Och var får du informationen ifrån?
MT: Eller .. eller .. eller list.eller listat ut.
FL 1: Ja eller listat ut och hur har du listat ut det? Du måste ju minnas det här .. den här konversationen som Lisa har läst upp nu den måste du minnas eller hur?
MT: Näe .. ?
FL I: Du minns inte nått av det här?
FLI: Det är helt blankt?
MT: Ja jag minns inte att jag har haft kontakt med ... med nån.
FLI: Men nu när Lisa läser upp det minns du det då? Kommer minnet tillbaka då?
MT: Näe.
FL 1: Inte då heller?
FL2: Om du har listat ut det varför skulle inte hennes anhöriga kunna listat ut det?
MT: Det kan dom ju säkert.
FL2: Och vad skulle vara faran med att Jani då skriver?
MT: Att det är synd om dom får .. ska jag upprepa det verkligen? Jag tycker det är jättesynd om hennes barn får läsa det från en vän .. eh nån vän som känner Jani .. att deras mamma är hittad .. jag skulle vilja att till exempel polisen får tillfälle berätta för familjen
FL2: Du skriver minuten efter. .. polisen så till TG
MT: Det minns jag däremot.
FLl: Ja berätta det får vi höra. Hur var det då?
MT: Ja .. jag .. jag .. jag minns inte mer än att HD hade blivit uppringd .. av nån .. polisen ..
FL 1: Nån polis hade ringt henne?
MT: Ja ..
Ll: Ah?
MT: Hon skulle in på förhör sen dagen efter visa det sig .. tror jag det var i alla fall.
FLI: Mm? vad .. vart var hon när hon fick det här samtalet då?
MT: Jag .. jag kan bara gissa och det vill jag ju inte göra.
FL 1: Ja men tänk tillbaka nu ..
MT: Jag är tämligen säker på att ingen av oss lämnade sommarstugan någonting första dagarna förrän vi liksom hade ärende in vi hade varit vakna i fyra dygn så vi .. vi sov .. typ .. drack kaffe .. eh .. ja nej men det där känns bekant.. HD blir uppringd och då fick hon det.hon hade fått reda på att det var LW.
FL 1: Så det var HD som berätta det för dig?
MT: Det borde det absolut ha varit. Ah.
FLI: Det borde det ha varit.
MT: Mm .
FL2: Vad berätta hon då?
MT: Jag minns inte jag tror att hon berätta att hon skulle in på förhör men .. nej jag minns inte så mycket.
FL 1: När hon säger det är ni tillsammans då?
MT: Vet inte .. det kan ha varit nån familjemedlem emellan .. (ohörbart)
FL 1: Förlåt, nu förstod inte jag?
MT: Det kan ha varit (harklar sig) det är inte helt säkert att det är hon som har sagt det direkt men hon kan ha sagt det till sin mamma som har sagt det till mig eller så det.. jag minns det inte, jag minns bara att jag fick reda på .. HD skulle in på förh ...
FL I: Och vad är det du fick veta då egentligen
MT: Att HD skulle på förhör.
FLJ: Ah?
MT: Och att hon hade fått reda på på telefon att det var LW man hade hittat.
FL 1 : Att det var LW man hade hittat.det var så ..
FL 1: Det .. så var informationen?
FLl: Okej ..
MT: Det gick och pressa fram ett minne.
FL2: Så det är det du menar när du skriver till Jani?
MT: Ja det förutsätter jag .. men jag vet ju fortfarande inte .. jag kanske mycket väl bara har .. hittad i Nya hjärsta .. ah och då är det självklart..LW .. då finns det inget alternativ. Det är inte så att det brukar ligga mördade kvinnor där. Men nej det. .. är rimligtvis från Hanna det kommer.
FL2: Mm ..
FLl: Tidi. .
FL2: Ah en sak till kunde jag .. undrar jag över SD här som ..
MT: Mm? FL2: Du och .. Jani skriver.. eh du skriver till Jani 14:52 samma lördag hon är påförhör nu och då svarar Jani hon misstänkt med? du svarar Jani då det antar jag men vet ej ..
MT: Då var det kanske inte på .. hade kanske inte Hanna fått telefon då utan hon kanske varit inne på förhör till o med fått reda på det.. men ... vad var frågan egentligen? (skrattar till)
FL2: Jani skriver hon är misstänkt med?
FL2: Och du svarar det antar jag men vet ej är känslan att Hanna också är misstänkt?
MT: Ah jag .. visste ju inte att jag var formellt misstänkt och det vet jag fortfarande inte om jag var .. eh .. men .. ja det vore väl ingen skräll om hon är misstänkt och eftersom hon komma .. får komma på förhör ... ah .. så antar jag det.
FL2: Varför skulle hon ha varit misstänkt?
MT: Ja det. .. det kan man väl få vara .. alltså .. hon hade ju (ohörbart) Hanna hade ju ingen relation till LW men .. men .. men hade i alla fall ett dåligt öga till LW. Och .. vi bodde grannar och .. ja ni vet ju historien .. hon såg ju inte LW som en god människa direkt..
FLl : Hur såg hon LW som då
MT: Queen bitch of the universe.
FLl: Vad hette det sa ... queen?
MT: (skrattar)uttryck (ohörbart) nej .. (ohörbart)
FLI: Förlåt?
MT: (skrattar) nej det är ett uttryck från en film bara ..
FL 1: Okej .. ah .. men berätta hur Hanna ..
MT: Eh .. av .. avskum, avskum ..
FLl: Avskum?
FL 1: Hanna såg LW som ett avskum?
FL 1: Hela tiden eller?
MT: Ja det var nog inget som förändrades från dag till dag utan .. ah ...
FLI: Vad kunde hon .. va .. vad tyckte hon mer då avskum och .. ?
MT: Nja hon ger ju LW en stor del i skulden också till.. det är ju inte bara jag som har .. haft en affär med LW utan LW har ju faktiskt också ... svikit.
FLl: Mm
MT: Varit..
FL I: Och sen separera ni ju så att.. ( ohörbart) fortfarande som ett avskum det ger sig inte liksom?
MT: Nej det gör hon fortfarande .. ja ..
FL 1: Än idag?
MT: Eh LW är fortfarand .. eller .. få ... det ändras ju inte hon har ju gjort det hon har gjort så ..
MT: Nej Hanna kommer inte att tycka att hon är en bra människa .. ens på sikt..
FLl: Nej .. det se ... är .. hur är Hanna långsint eller?
MT: Nej .. eller .. nej hon är nog helt normal.
FL I: Mm .. du .. SD .. vad betyder RT ?
MT: (tystnad) näe ..
SD
Från förhör i TR, dag 1, inspelning 4
47:15 in i förhöret
Förhöret leds av ÅH, åklagare
ÅH: Den 19:e maj när LW hittas död, hur får du kännedom om det?
SD: Jag minns inte säkert, men, ja dels har jag varit övertygad om i flera dagar att hon är död, så på nåt vis så, jag kan inte säga att jag vet det, men det är, det är känslan jag har. Men jag vet att HD har varit i förhör som blir, äh, väldigt stökigt, och avbrutet och det piper i telefoner, och det ringer och förhörsledare lämnar rummet och det händer grejer i fallet just då när hon sitter där. Och sen… Man beger sej iväg i bil så ser man att det är avspärrat.
ÅH: Mm…
SD: Där uppe vid mordplatsen, och man svänger upp och till och med tittar.
ÅH: Och när du säger ”man”, vem, vem pratar vi om då?
SD: Ja, det är HD och hennes pappa i bilen då.
ÅH: Ok. Så dom svänger upp och tittar?
SD: Ja, dom svänger upp och tittar i området…
ÅH: Ja…
SD: Och ser att, så där. Så det dras väl en slutsats att det händer nånting aktivt i det där fallet, och… det är avspärrat i närheten av där LW bor.
ÅH: Och om vi backar då, det här du beskriver om förhöret, hur får du veta det, att det är rörigt under förhöret säger du?
SD: Jag vet inte om hon berättar det muntligt eller om hon ringer eller om det är HD:s pappa eller om HD som berättar för sin mamma som berättar för si… ingen aning. Nån berättar för mej.
ÅH: Ja, och vad var det som skulle ha hänt under förhöret?
SD: Ja, ungefär det som jag beskrev, och jag vet nog inte noggrannare än så.
ÅH: Nej…
SD: De… HD beskriver det som så att det händer nånting aktivt, nåt viktigt just då, som gör att man avbryter och stör.
ÅH: Ja, ok. Och sen hade dom åkt förbi, va hade do.. hur långt hade dom åkt då, va, vet du det? Var är det dom åker nånstans?
SD: För att komma från polishuset till mordplatsen?
ÅH Ja, alltså, är dom…
SD: Hur menar du?
ÅH: Nä, men alltså du… Ja, inte själva vägen dit, utan åker dom upp till själva mordplatsen som, eller var, var åker dom med sin bil?
SD: Som jag förstått det så gör dom det men, men jag var inte med så…
ÅH: Nej, och vad har du fått berättat för dej då?
SD: Minns faktiskt inte, och jag minns inte vem det är som berättat det heller.
ÅH: Nä, men du har förstått det som, för man kom motorvägen då gissningsvis, som går, att dom svänger av, och är det så jag ska förstå det, åker upp till, till platsen.
SD: Så har jag fattat det men du får…
ÅH: Ja…
SD: …fråga dom om vilken väg…
ÅH: Men det var din bild av det jag ville veta. Ja. Och sen säger du att då drar du en slutsats.
SD: Mm.
ÅH: Ja, ok. Eh, vi har ju läst, jag läste upp flera konversationer som du hade med andra personer där på lördagen den 19:e. Va… vad är det du vill förmedla till dom personerna?
SD: Jaaa, vill och vill, det är väl inte jag som söker kontakt med dom tror jag, utan det är väl andra som söker kontakt med mej.
ÅH: Mm.
SD: Jag minns inte. Du läste upp... Jag tror jag bara har svarat ”Ja det är LW man har hittat”.
ÅH: Mm.
SD: ”Ja, jag kan bekräfta att det är LW” eller nånting sånt.
ÅH: Ja precis, jag läste ”Det är bekräftat LW”, ”LW är hittad, död”, ”Det är henne man hittat”, känner du igen det här? Hur kommer det sej att du uttrycker dej på det sättet? Visste du då? Var det bekräftat för dej att det var LW man hade hittat?
SD: Alltså, det vet ju alla att det var ju inte bekräftat från nån myndighet, men det var ju inte så att jag var i nån domstol och skulle uttrycka mej sanningsenligt utan, ja, vad ska jag säga. Slutsatsen, det är ju ganska uppenbart, det tror jag dom flesta hade tyckt. Ja, man märker det händer nåt i det här fallet med LW, att det är avspärrat nära hennes bostad, sen står det väl ganska snart på nätet att det är hittat en död kvinna. Ja.
ÅH: Och att det var en slutsats, det förstår jag, det var nog mer ordvalet som jag undrade över.
SD: Ja, och mitt ordval kan säkert vara bättre många gånger. Men, nej, jag kan inte säga att jag kan gå ed på att det var LW, att jag kunde göra det då.
ÅH: Nej, för du skriver också till Jani läste vi, den 19:e maj: ”Du ska ej skriva det nånstans nu, polisen sa till TG”.
ÅH: Det är skrivet 16.35 till Jani.
ÅH: Var det nåt som polisen hade berättat för T… HD det är TG.
SD: Ja, det hade kommit fram där i förhör att det händer någonting.
ÅH: Ja, vad hade dom sagt, att det var LW man hittade?
SD: Jag vet inte vad man har sagt, exakt så, men, nej jag tror nog bara att det hade hänt saker i fallet mitt under hennes förhör.
ÅH: OK. ”Polisen sa till TG”, vad var det dom hade sagt till TG du menade?
SD: Det var väl snarare så att det var därifrån informationen kommer, att det händer nåt i fallet.
ÅH: Ok. Jaha…
SD: Nej, jag tror inte att polisen hade sagt, de kan ju inte gärna gå och säga till HD att det är LW, det kan dom inte göra.
ÅH: Nej, det kanske var jag som missuppfattade hur du uttryckte dej då när du skrev så.
SD: Neej, chatter är inte skrivna för att dom ska kunna läsas upp och tolkas ordagrant av utomstående.
ÅH: Nej, det kan va min missuppfattning. Men du skrev också till Ceci*lia Fors*lund ”Vi fick bekräftat i lördags att det var LW”.
ÅH: Förklara hur du menade då. Det kan ha varit jag som missförstått den också, men du måste förklara hur du menade då?
SD: Samma sak. Jag tror inte att det blir tydligare om jag berättar det en gång till. Ähh, jag har dragit slutsatsen att det är LW man hittat. Det tror jag dom flesta gjorde, när man hitta en död kvinna precis i närheten av LW:s bostad. Ja.
ÅH: Ok.
SD: Och oddset, eller chansen, risken, risken ska man väl säga, att det skulle vara en helt annan kvinna man hade hittat den är ju liten.
ÅH: Anledningen att jag ställer på dej lite SD är att min bild är att dom du talar med möjligen blir mer förvånade och frågar ”Är det så?” ”Hur vet du det?”, den typen av reaktion så att säga. Det är väl därför jag undrar över dina ordval.
SD: Ja… jahha ha …
ÅH: Det var kanske ingen fråga, utan det var mer en förklaring från min sida varför jag undrade så att säga…
SD: Ja, du får gärna undra…
ÅH: … över dina ordval jämfört med hur dom reagerar.
SD: Mhhh.
SD
Från förhör i TR, dag 3, inspelning 2
Från början av förhöret
Förhöret leds av IB, försvarare
IB: Jo, den 19:e maj, kan du berätta hur det gick till när du träffade HD där. Det har ju framkommit att du fick infor… viss information av henne. Var ni var, och hur det gick till.
SD: Jag kan ju försöka i alla fall. För det är mycket minnen som blandas ihop, men. HD var ju inne i Örebro på förhör, och jag var i en sommarstuga, 40 minuter härifrån.
IB: 40 minuter, med bil eller?
SD: Ja, precis.
SD: Ehh, ja, den som körde, det är 35 minuter man säga.
IB: Jaja men…
SD: Nu minns jag inte klockslag och sånt där, men nånstans tidigt på eftermiddan gi…uppskattar jag att hon kommer ut.
IB: Hade du pratat med henne innan?
SD: Jag hade ju ingen telefon då…
SD: … så jag tror inte att jag hade pratat i telefon då. Det finns en fast telefonlinje till den där stugan, men… å det kan vara att dom har ringt och sagt att nu är vi på väg, sätt på potatisen.
IB: Din telefon hade polisen?
SD: Den fanns här ja, precis. Nej, så jag, jag fanns inte på telefon. Men, men dom kan absolut ha… det är rimligt att dom har ringt och talat om att dom är på väg, och kanske bytt några ord om hur det har gått. Ähm, men jag tror ändå att dom kommer ut, kan ha varit i telefon också, så berättar dom att det har hänt någonting väldigt märkligt, och att det är LW som är hittad död.
IB: Sa dom så uttryckligen?
SD: Nej, jag vet ju inte alls vad hon sa, eller ens om det var HD eller hennes pappa som berättade det, ähm, men dom beskriver ju att det har hänt nånting under förhöret och att dom har… Ja, vägen går förbi, på motorvägen där vid brottsplatsen, och dom ser att det är aktivitet när dom svänger upp i kvarteret, och ser att det är avspärrat. Äh, så ja, som vi sa tidigare, det är en ganska enkel matematik att lägga ihop två plus två. Så då vet vi ju att det är LW man har hittat.
SD. Så den slutsatsen, den drar vi ju, så klart.
IB: Så var då du drog slutsatsen att det var LW man hade hittat.
SD: Ja, det var nog kanske inte ens nånting som var uttalat från mej, det var nog uppenbart för oss alla (att det var så?)
Em*ma Ek*man, förhörsledare
Förhör i TR
Hela förhöret
Förhöret leds av ÅH, åklagare
ÅH: Emma det här gäller ett förhör som du höll med HD den 19:e maj 2018 så vi befinner oss en bit tillbaka i tiden. Minns du att du höll ett förhör med henne?
EE: Mm, det gör jag.
ÅH: Berätta vem håller du det här förhöret med, ensam eller tillsammans med nån?
EE: Jag har det tillsammans med An*na Mo*rin.
ÅH: Ja. Och var arbetar du, vi kanske ska klargöra det.
EE: På Grova Brott, här i Örebro.
ÅH: På Grova Brott i Örebro. Eh, å jag har förstått, i efterhand så vet vi vad som händer den här dagen den 19:e maj, men vad är anledningen till att du håller det här förhöret, om vi börjar där?
EE: Eeh, jag jobbade…det var en lördag, och jag jobbade enbart den dagen, jag jobbade övertid för att jag skulle vara där och höra HD.
ÅH: Visste du då vem HD var?
EE: Ja.
ÅH: Hade du nån information om vem hon var, kopplat till utredningen, om jag säger så.
EE: Ja, att hon var fru eller fd fru till SD so var misstänkt.
ÅH: Ok. Å är det, jag har förstått sen att det här förhöret avslutades… avslutar du själv, är det riktigt?
ÅH: Och hur kommer det sej?
EE: Ehh, ja, eh, An*na fick nåt meddelande eller sms vill jag minnas, och sa att hon behövde lämna förhöret, och då hade vi bandinspelning och när man är igång med ett förhör så där så det bästa tycker jag är att inte avbryta, det kan man ju, då fortsätter jag själv, det fanns ingen anledning. Egentligen var det nog meningen att jag skulle höra henne själv, eller så hade jag fått instruktion om från början, men nu var An*na där och så följde hon med så jag var inställd på att hålla förhöret själv från början.
ÅH: Så du fortsätter att hålla förhöret efter att An*na…
ÅH: … An*na har lämnat. Och har du nån bild av när under förhöret som An*na lämnar?
EE: Nej, det var länge sen nu, men om jag … min känsla är i alla fall att det är i senare delen, men det är jag osäker på.
ÅH: Ok. Vet du då varför An*na lämnar?
EE: Nej.
ÅH: Och du sa att det var nåt sms kanske.
EE: Ja, hon fick nog nåt meddelande kring nån…
ÅH: På vilket sätt, för då satt ni i förhörsrummet eller?
EE: Ja, öhm, men jag tror att hon fick nånting i telefonen för min minnesbild är också att under förhöret är det vid två tillfällen personer som kommer och knackar på dörren, och öppnar, och jag tittar på dem och jag blev lite irriterad just för att bandet var igång, och jag blev störd i förhöret, så jag släppte inte in dem, så jag liksom viftade bort, och sen fortsatte med förhöret, och då, då brukar ju om man är två som sitter i förhöret brukar den som inte är inne i förhöret eller ställer frågorna just då brukar kunna gå ut och kolla vad den här personen vill. Men jag visste inte, jag såg inte på dem om de hade gått till fel rum eller. Jag förstod inte av vilken anledning dom var där och jag ville fortsätta med, jag var inne i förhöret så jag ville fortsätta med det, å då tänkte jag att jag borde ha varit själv eftersom annars borde An*na ha gått ut och pratat med dem. Men jag har ingen minnesbild av att hon gjorde det.
ÅH: Nej. Så du vet inte varför An*na går.
ÅH: Nej. Och dom här personerna som öppnade, sa dom nånting till dej om vad dom ville
EE : Nej, det tror jag inte dom gjorde. Dom tittade nog bara på mej och sen förstod dom att dom skulle stänga dörrn och gå därifrån.
ÅH: Ok. Och dom kunde ha gått fel också, var din uppfattning eller?
EE: Ja. Ibland… Vi har ju sånt här bokningssystem för rummen och ibland råkar man ju öppna fel dörr då, så att ja.
ÅH: Vet du vilka det var?
EE: Eh, nej jag kom inte ihåg det, jag kom inte ihåg det nu men sen så pratade jag och en kollega om att jag skulle vittna idag, och då sa han att han var en av dom som hade kommit och knackat på dörren.
ÅH: Ok, och vem pratar vi om då?
EE: Jörgen Eriks*son.
ÅH: Ok. Och du, sen avslutar du förhöret själv säger du, och var tar du vägen då, och vart tar HD vägen?
EE: Eh, jag släpper ut henne via en liten sidoingång som vi har i anslutningen till parkeringen utanför polishuset.
ÅH: Följer du henne ut?
EE: Ja, det var ju lördag så övriga polishuset var ju stängt, och receptionen också, tror jag. Så det är i alla fall den vanligaste vägen vi tar med vittnen och målsägare ut.
ÅH: Pratar du nånting med henne om det här med att An*na Mo*rin har lämnat, eller dom här personerna som har kommit.
EE: Nä, det har jag inget minne av.
ÅH: Inget minne av det, nej.
ÅH: När får du kännedom om att man har anträffat en livlös kropp den 19:e maj?
EE: Det är när jag kommer upp, tillbaka till Grova Brott.
ÅH: Är det före eller efter förhöret?
EE: Efter förhöret.
ÅH: Efter förhöret.
EE: Jag kan inte lämna… jag är ju med HD , förhöret avslutas, så släpper jag ut henne, så jag är ju med henne tills hon är ute så att säga och då går jag upp.
ÅH: Ok, så då får du kännedom om det här.
ÅH: Och då kanske det här är en alldeles självklar fråga: Berättar du för HD under förhöret, eller efter förhöret när du följer henne ut att man har hittat en livlös kropp.
EE. Nej, jag visste inte det då.
ÅH: Nä. Och det är du helt säker på?
EE: Det är jag helt säker på. Och å andra sidan det spelar ingen roll eftersom jag är helt säker på att jag inte visste det, men å andra sidan skulle jag aldrig, jag är förhörsledare i en pågående utredning där det finns en förundersökningsledare, en spaningsledning. Jag skulle aldrig få för mej att berätta, för en sån sak säger man inte till nån hursomhelst utan att kontrollera, utan att ha fått order av nån annan att meddela en sån sak, så det hade inte varit aktuellt i alla fall.
ÅH: Och då kanske du tycker att det här är en konstig fråga Em*ma, men har du senare den dan, efter förhöret berättat för HD eller nån närstående till henne att man har hittat en livlös kropp.
ÅH: Tack, inga fler frågor.
Så där ja, då var allt jag hittat från när LW anträffas död postat, när det gäller utsagor från PO (HD:s syster), BA (HD:s mamma), SOA (HD:s pappa), JS (HD:s ja, mycket gode vän), HD själv, SD, samt EE, som är den som förhörde HD 19/5 2018. Jag har gått igenom FUP AB 147, 149 och 150, samt lyssnat igenom förhör från TR.
Om jag missat något så får jag komplettera.
Efter att ha pysslat ett tag med detta känner jag med rätt nöjd att hålla helg. I alla fall från dessa förhör.
Rättelser av eventuella hörfel emottages.
Från FUP har jag i princip kopierat.
Edit: Hoppas att jag nu inte har bytt datum eller AB eller förhörsledare på något. Det blev betydligt knöligare än jag tänkt mej, eftersom det inte gick att lägga in hela rasket i ett och samma inlägg.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-04-30 kl. 18:07.
Beholder ville inte ha något seriöst eftersom båda hade barn och de bodde på olika orter.
LW skrev till någon vän att det inte var något serlöst men roligt så länge det varade.
Sen finns det ju de som har hybris också.
7 april viber.
H: Skrattar ...
Jag kan också locka till mig män ...
JS: Vad bra. Vad hände?
H: Beholder messar ..
JS: Jag har inte släkt än
Mmm
Ska jag bli sotis?
H: Såpan blir mer spännande.
Nej, verkligen inte.
JS: Är han så tydlig
Så att det är såpanivå
Jag vet varför män tar kontakt med dig, glad trevlig, söt, vacker och sexig
H: Nej, tänkte mer på hans relation med L
JS: Om de har någon,
H: Han har nog aldrig messat mig förut utan att ha haft ngn fråga om ngn cache.
JS: Ok
Vad ville han nu?
Nyfiken
H: Frågade hur helgen varit och hur jag mådde.
JS: Mitt ego skulle må bra av att känna mig så uppmärksammad av kvinnor som du blir av män.
H: Räcker det inte med mig
JS: Det vet du"