Citat:
Ursprungligen postat av
Teerix65
Håller med om att det finns många situationer och personer som skulle behöva tänka över sitt beteende och tänkesätt. Dock leder inte whataboutism och jämförelser personer emellan till nåt vettigt eftersom alla är olika och har olika akilleshälar.
Simons beteende är otrevligt och precis som du är jag är helt övertygad om att en så smart och karismatisk människa som han är skulle kunna hantera allt på ett mycket bättre sätt.
Exakt Simon kan förändra detta.
Jag menar att det är tillsammans där inne och självklart har alla olika svaga attribut men det betyder inte att vi ska bortse från de som hamnar mellan dessa! När man gör skillnad så här som BB tydligen gör så leder det naturligt till de jämförelser och ramaskri från utomstående då det inte är någon skillnad anser jag.
Ett dåligt beteende sårar eller kränker "personen" som blir utsatt likt förbaskad och skall behandlas lika. Hur skulle det se ut om t.ex Sveriges lagar hade individuella lagar för var och en av oss men begått liknande överseelse för att vi har olika svagheter?
Den allmänna synen på hur beteenden tolkas ligger på hur vi värderar dessa och BB ska agera "för dem" som drabbas av dessa akilleshälar.