Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Det är inte bara nigerianiska elitfamiljer. Men även om så är fallet visar det ju att "svarta" inte har en specifik intelligensnivå och "vita" en annan. Jag ska se om jag kan hitta statistiken, men det finns ingenstans belagt att någon av de svarta grupperna i Storbritannien ligger kring 70 i IQ. Även somalier ligger högre.
Vet inte vart du försöker komma. När man talar om IQ-nivå för en viss grupp syftar man alltså på genomsnittlig IQ eller median-IQ, inte att varje individ skulle ha samma IQ, men det tror jag att du egentligen vet. De svarta som klarar sig bra i Storbritannien ligger långt över genomsnittet jämfört med sina befolkningar i stort, på en nivå vi inte kan förvänta oss från sydsudaneser som asylinvandrar till Sverige. Svarta i Storbritannien generellt klarar sig inte ett dugg bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
IQ är inter ett dugg överskattat. En med en utvecklingsstörning som resulterar i en väldigt låg IQ kommer resultera i att denna personen får väldigt svårt att klara sig i arbetslivet. Vissa typer av arbeten kommer du inte klara ifall du har en väldigt låg IQ och det finns en koppling mellan ett lands väldstånd och den generella IQ-nivån i det landet.
Det man däremot kan diskutera är varför det skiljer sig i IQ mellan länder, varför det gör det, om högre IQ resultera i mer välstånd eller vice versa osv. Att IQ skiljer sig mellan olika länder och därmed även mellan olika folkgrupper är dock så det är.
IQ är relevant men överskattat. Det är delvis därför det är så kontroversiellt. Vänstermänniskorna som får panik och drar fram absurda argument tror själva att deras rörelse kommer att rasa ihop om de accepterar att det finns rasskillnader. Det kommer den inte, problemet med vänsterism är mycket större än så.