2021-04-30, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kudsen
Tysk jockey va? Kan inte fler tyskar börja rida här?? inte så fasligt långt. Bra öl, Rammakaren blir nog överväldigad om han får häva öl och prata galopp med de

Tyvärr är min tyska lite ringrostig så här 25 år efter studenten, men den kanske kommer tillbaka efter ett par muggar öl ...
Citera
2021-04-30, 11:30
Bannlyst
Jag har sett tjejer använda mobilen i ridhuset. Idag såg jag en tjej hålla på med mobilen medan hon körde travhäst. Men man kan väl i alla fall inte använda mobilen när man tränar galopphäst?
Citera
2021-04-30, 14:35
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Jag har sett tjejer använda mobilen i ridhuset. Idag såg jag en tjej hålla på med mobilen medan hon körde travhäst. Men man kan väl i alla fall inte använda mobilen när man tränar galopphäst?

Hahaha jo om man skrittar den går det bra
Citera
2021-04-30, 14:36
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren

Tyvärr är min tyska lite ringrostig så här 25 år efter studenten, men den kanske kommer tillbaka efter ett par muggar öl ...

Dåliga rapporter med dina dryckesval till galopperna. Har du blivit nykterist?
Citera
2021-04-30, 14:51
Bannlyst
Imorgon smäller det: dags för en av årets höjdpunkter - Kentucky Derby. Och för första gången med spel och sändning hos ATG. Tack för det!

Hur går det då?

Vinner favoriten Essential Quality?

Nja, jag är inte säker på det. På visad kapacitet ska han vara långt framme, bland de tre. Han kanske bara vinner, men motståndet går inte av för hackor ... Och om det krävs en ännu bättre prestation av Essential Quality för att vinna den här gången, kan han göra det?

Den som visat bäst kapacitet är kanske Hot Rod Charlie. Han var strålande i Lousiana Derby senast. Startsnabb men kan ridas bakifrån också, så han är lättplacerad.

Ska Baffert ta hem ännu ett derby? Det är fullt möjligt. Medina Spirit har inte vunnit någon stor förlöpning - var stort slagen tvåa i både Santa Anita Derby och San Felipe - men han har ändå prestationer i närheten av de bästa här. Höjer han sig ett snäpp kan det bli seger.

Rock Your World var enorm senast, men har en häst med blott tre starter i kroppen den hårdhet som krävs för att vinna Kentucky Derby?
Citera
2021-04-30, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Dåliga rapporter med dina dryckesval till galopperna. Har du blivit nykterist?

Nejdå, oroa dig inte ...

Det är ju Amerika och Kentucky som gäller i helgen - "Run for the Roses" imorgon och spik på Gulfstream Park på söndag - så då får det helt enkelt bli bourbon. Blanton's förstås ...

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/blantons-8606001/
Citera
2021-04-30, 14:58
Bannlyst
Ivares spikar Xit och visst är det bra chans, men nu är det dags för HOTCAKE! Om inte Bearfoot hittat en växel till ...
Citera
2021-04-30, 15:20
Bannlyst
Mot bättre vetande spikar jag Gulfstream Tiger. Har varit borta i nio månader och möter hästar med lopp i kroppen, men det går inte att förneka att han är snabbaste hästen. Ingen av de andra har varit i närheten av hans tid på 1000 meter. Värst emot är kanske stallkamraten Hot Chocolate, men han gör årsdebut och jag kan inte se att han ska kunna slå GT med samma vikt. Det skulle vara Maid i så fall ...
Citera
2021-04-30, 16:34
Bannlyst
Ivares spikar också A Certain Romance. Det är en nyttig häst som springer in pengar till sitt foder och i det här gänget ska det väl kunna bli en seger. Troligen vinner han bara, men om han får veta att Ivares spikat honom kanske han lägger av sista 100 ...

Jag är nyfiken på Gin. Kvalade strålande i oktober förra året, kunde sen inte alls hänga med i debuten i november. Nu har hon fått vinterträning och förhoppningsvis mognat. Två av Engbloms debutanter har vunnit, blir det här den tredje? Hon behöver inte visa så mycket med myggvikten 52 och nog ska hon väl kunna visa runt 60? På söndag får vi veta. Först hoppas vi på en intervju med Engblom.
Citera
2021-05-01, 14:17
Medlem
Avlanss avatar
Penny Lane?? Det var en överraskning
Citera
2021-05-02, 12:53
Bannlyst
Strut på för Ivares. I Dubbelt Upp helgarderade han avd 1 och 2. Det blev en andrahandare och en storfavorit ...

Bättre att lyssna på Jönsson!
Citera
2021-05-02, 13:06
Medlem
Avlanss avatar
Halsinfektion för Duca Di Como

Hur ska det gå med prams?

Mclaren trodde det inte var några problem. Men det är ju inte bra, sett till hans hälsotillstånd gjorde han det bra häromveckan. Verkligem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in