2021-04-29, 17:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du tolkar andras inlägg som Fan läser Bibeln. Jag har inte påstått att frågan var svår. Däremot var den vare sig du vill eller inte väldigt lurig på första nivån.

Verkar som att det finns gott om besserwissers i tråden

Jag har inte påstått att du påstått det, men det var fortfarande en baggis oavsett om du vill eller inte.
Citera
2021-04-29, 17:02
Medlem
Citat:
Du tolkar andras inlägg som Fan läser Bibeln. Jag har inte påstått att frågan var svår. Däremot var den vare sig du vill eller inte väldigt lurig på första nivån.

Verkar som att det finns gott om besserwissers i tråden

Citera mig gärna Wikipedia-artikeln och peka ut var det specifika och exakta ordet "skinka" stod.
Citera
2021-04-29, 17:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Om du påstår att Wiki-artikeln inte ens nämner ordet skinka så har du inte läst den. Det är DU som motbevisar dig själv.

Är nog du som inte har läst den:

"Mortadella di Bologna är en italiensk korv, ursprungligen en cervelatkorv[1], oftast cirka 8-10 cm i diameter, ibland även tillverkad med rektangulärt tvärsnitt.

Mortadella skall innehålla kalv- och fläskkött, tunga samt finskuret späck[1]. Den är kryddad med myrten, lagerblad och salt. Ofta har även någon inlagd grönsak tillsatts, till exempel oliver eller soltorkade tomater. Korven varmröks först och kokas sedan[1]. Den serveras i tunna skivor, smaken är mild. Användningsområdena är många, som smörgåspålägg, i förrätter (antipasto), eller som fyllning i dubbelvikta schnitzlar.

Ordet "mortadella" kommer ytterst från latinets murtatus (kryddat med myrtenbär). Mortadellan är känd i Sverige sedan 1800-talet.[1]"

Senast redigerad 19 december 2017 så ingen har tagit bort det heller. Kan du erkänna att du hade fel nu?
Citera
2021-04-30, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Senast redigerad 19 december 2017 så ingen har tagit bort det heller. Kan du erkänna att du hade fel nu?

Han har för låg IQ för att veta hur man erkänner det tror jag. 😂
Citera
2021-04-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Han har för låg IQ för att veta hur man erkänner det tror jag. 😂
Jag kan absolut erkänna när jag har fel men denna gång har jag inte det.
Citera
2021-04-30, 09:49
Medlem
OnT: Från och med nästa helg ska Postkodmiljonären ersättas av Drömpyramiden igen.

Vet dock inte om det bara är några veckor framåt eller ända fram till sommaren. Riktigt trist hur som helst. Men föga förvånande när det är Tv4 vi pratar om.
Citera
2021-04-30, 10:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Mortadella innehåller dock skinka vilket även deltagaren påpekade punkt slut

Nej, den innehåller inte skinka. Hur många olika källor skall du ha som visar på det?
Du tjötar om din wikipedia-artikel, där står inte ordet skinka med en enda gång men du hävdar med bestämdhet att så är fallet.
Sedan kan du och deltagaren sitta och tro att så är fallet men det gör det ju inte rätt.

Citat:
Jag kan absolut erkänna när jag har fel men denna gång har jag inte det.

Nej, och det har inte folket som hävdar att jorden är platt, att Elvis lever och badar på Skrea Strand varje sommar eller att julskinka är en grönska heller...
Citera
2021-04-30, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nej, den innehåller inte skinka. Hur många olika källor skall du ha som visar på det?
Du tjötar om din wikipedia-artikel, där står inte ordet skinka med en enda gång men du hävdar med bestämdhet att så är fallet.
Sedan kan du och deltagaren sitta och tro att så är fallet men det gör det ju inte rätt.

Nej, och det har inte folket som hävdar att jorden är platt, att Elvis lever och badar på Skrea Strand varje sommar eller att julskinka är en grönska heller...
Om du hade läst Wiki-artikeln så framkommer det tydligt att Mortadella innehåller skinka. Återigen: Jag säger inte att svaret på frågan var fel men jag köper hur han tänkte. Du med flera läser uppenbarligen bara det ni vill läsa.
Citera
2021-04-30, 10:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Om du hade läst Wiki-artikeln så framkommer det tydligt att Mortadella innehåller skinka. Återigen: Jag säger inte att svaret på frågan var fel men jag köper hur han tänkte. Du med flera läser uppenbarligen bara det ni vill läsa.

Men är du dum på riktigt? Jag citerade just hela jävla artikeln och skinka nämns inte med en stavelse där. Hävdar du annat var god peka ut exakt var ordet "skinka" står.
Citera
2021-04-30, 11:02
Medlem
Citat:
Men är du dum på riktigt? Jag citerade just hela jävla artikeln och skinka nämns inte med en stavelse där. Hävdar du annat var god peka ut exakt var ordet "skinka" står.

Fläskkött är kommer från gris och det är skinka. Även om artikeln i sig inte innehåller ordet skinka så är innebörden densamma. Det är nog du som är dum på riktigt om du inte förstår något så simpelt som att fläskkött är skinka.

Bert Karlsson sa en gång " Han är ju inte dum egentligen han har bara otur när han tänker" Och det stämmer bra in på dig
Citera
2021-04-30, 11:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Fläskkött är kommer från gris och det är skinka. Även om artikeln i sig inte innehåller ordet skinka så är innebörden densamma. Det är nog du som är dum på riktigt om du inte förstår något så simpelt som att fläskkött är skinka.

Bert Karlsson sa en gång " Han är ju inte dum egentligen han har bara otur när han tänker" Och det stämmer bra in på dig

Fläskkött är så mycket mer än skinka. Det kan vara allt ifrån bacon till fläskkarré.
Citera
2021-04-30, 11:10
Medlem
Citat:
Fläskkött är så mycket mer än skinka. Det kan vara allt ifrån bacon till fläskkarré.

Där ingår även gris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in