2021-04-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Har följt ...men hoppas att han kan få ett värdigt avsked. En tävling där någon faktiskt var bättre än honom. För han är bäst.

...Joanna är min favorit. Hon är alltid ärlig. Hon gör alltid sitt bästa, kämpar tills hon svimmar och krampar och måste till sjukhus..

Första inlägget och du vet är redan bättre på att använda spoilers än många andra.

Snyggt!

Jag håller inte med om Ludde. Jag får rysningar av honom i grunden och jag tvivlar på att han ”planerade det precis så” vareviga gång något går hans väg, men jag får ändå ge honom att han är en bra spelare!
2021-04-29, 22:03
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Vad har ni för fel i huvudet som citerar ett A4:a långt inlägg? Lär er förkorta ett citerat inlägg så tråden blir överblickbar.

Vad har ni för fel i huvudet som spoilar dagens avsnitt? Lär er använda en spoilertagg så tråden blir spoilerfri.
2021-04-29, 22:34
Medlem
Fast varför ska man hit och läsa om man inte sett senaste avsnittet? Helt meningslöst.
2021-04-29, 22:46
Medlem
gamlingen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jmbfb
Fast varför ska man hit och läsa om man inte sett senaste avsnittet? Helt meningslöst.
Vad står det i reglerna om spoiler innan det har sänts på reguljäraTv4
2021-04-29, 23:08
Medlem
Citat:
Har följt Robinson under hela mitt liv, men det är alltid samma mönster. De svaga och falska går ihop sig för att på ett väldigt fult och förnedrande sätt hugga en stark, värdig vinnare i ryggen.

Den här säsongen är det Johanna och Ludde som lämnar mig med den värsta smaken i munnen. Johanna har använder begreppet 'feminism' som en ursäkt för mobbning av män. (Fast hon precis ätit så ska hon äta med de andra, men männen får ingen middag om de precis har ätit. Allt ska vara lika, men bara männen ska dyka i det iskalla vattnet och hämta fisk varje dag.) Hon kan inte stå för egna beslut eller ens ta några själv.

Ludde är en falsk råtta, om jag får säga så. Den person i Robinson 2021 som jag velat ha ut från början. Han är den som viskar och tisslar och tasslar mest. Han ljuger sina vänner rakt upp i ansiktet och manipulerar sina medspelare på ett otäckt sett. Sedan kan han kan absolut ingenting själv. Han sitter på sin rumpa och klagar på att det inte finns mat utan att leta själv. Han klagar när lagkamrater förlorar tävlingar, när han inte tävlar själv. Allt är alltid någon annans fel. Men om det skulle gå bra? Ja då är det hans förtjänst. Han hade planerat att den personen skulle vinna. Så heter det helt plötsligt.

Sen har vi Andras. En svagare man får man ju leta efter. Jag är mycket yngre och tanigare än honom, men jag hade ALDRIG suttit och tittat på som han gör hela tiden. Det sker mobbing på hans strand och han sitter bara helt stilla. Vad fan? Ska du stå upp för dina kill-lagkambrater eller? Han har absolut INGEN egen åsikt! Han är helt tom! Han håller med andra hela tiden. Johanna hit, Johanna dit. Följer med. Ja visst, Johanna. Han svek Wrenkler och sen så sa han att det var väl ingenting. Jag hade förväntat mig mer av en 50 årig man som har barn hemma. Mer empati, mer moral. Hur fan har han kommit så långt i livet? Kan han ens välja strumpor själv eller låter han sin fru bestämma allt?

Det är riktigt obekvämt att se på hur självsäkra Lag Nord är i sitt fulspel. Men de vrider och vänder allting. Först heter det att deras originalfemma ska till final, men sen säger Sophia att planen är att TRE (Sophia, Johanna och Ludde) ska till final. Så antar att Annki och Andreas bara är stödpinnar tills de inte behövs längre? Precis som de tänkt använda William.

Jag hoppar verkligen inte att William väljer att pakta med fuldiktatorn och hennes små rövslickande lakejer. När som helst när de inte behöver honom längre kommer han att bli knivad i ryggen. Jag förstår att Dennis aldrig kommer att vinna; han är helt enkelt för stark, snäll, har för god moral och är en för bra snäll människa, och såna vinner aldrig, men hoppas att han kan få ett värdigt avsked. En tävling där någon faktiskt var bättre än honom. För han är bäst.

Joanna är min favorit. Hon är alltid ärlig. Hon gör alltid sitt bästa, kämpar tills hon svimmar och krampar och måste till sjukhus. Sedan finns det andra (Ludde) som sitter på sitt arsle och klagar på allt utan att lyfta ett finger. Det är enkelt att klaga. Det är få som kan vara modiga.

Är lite äckligt hur Lag Nord säger att de styr över hela spelet, att de är den starkaste pakten. Är de så blinda av självkärlek att de inte inser att Lag Syd är en precis lika stor pakt? Antar att Olivia kommer att haka på Dennis och Joanna, och sen Annika med. Då har de 6 röster + blodshämden. Det är 7 röster. Fulpakten Johanna, Andreas, Ludde och Annki har också 6 röster, men ingen blodshämd. Hm. Så hur är 6 röster större än 7? Fulpakten kan inte matte, tydligen. Men sen finns ju Jokkmock och William. Har stort hopp för Jokkmok. Han verkar ha huvudet på skaft, kan mycket. Hoppas att han kommer att inse att Dennis Syd-pakt kommer att se honom som en värdigt medlem, medan fulpaken kommer att se honom som en bricka att använda hur de vill för egen vinning.

"Det är ett spel" skyller alla omoraliska fulingar på efter att de stuckit någon i ryggen. Men kom igen. Tycker att man ska kunna stå för sina beslut med stolthet. Har du bedragit en vän, ja stå för det då. Försök inte skylla ifrån dig eller skylla på att det är ett spel. Alla gick med på att vara med i Robinson, inte att bli bedragen av just dig.

Johanna och Andreas hjälpte inte till att bygga det nya lägret, och det tycker jag är en ny low. De ska ju sova där när maktens boning tas över av någon annan. Har för mig att Kristove och company i maktens boning förra året hjälpte till att bygga lägret. Eller? Dålig stil, i alla fall. Sitter och käkar pasta medan alla andra hamrar på tom mage. Säger lite om hur deras empati är. Non existent.

Min förhoppning är att i alla fall Ludde sätta på båten bort från Haparanda så snart som möjligt, sen resten av de falska, svaga människorna i Lag Nord pakten. Skulle vilja se en vinnare som kämpat sig dit med blod, svett och tårar, inte någon som bara vunnit för att deras svaga kompisar hjälpt dem till en finalplats som de INTE förtjänar. Vet inte om TV4 tycker att det är bra tv eller vad det är, men jag har ALDRIG tyckt om att lyssna på falska människor snacka skit om vanliga människor som är helt oskyldiga, Wrenkler till exempel. Gör bara så jag mår illa. Innan de nya lagen så spolade jag stora delar av Johannas och Luddes fulsnack på Lag Nord stranden. Lag Syd har jag alltid tyckt om att följa. För trots att de bråkade och förlorade alla tävlingar så var de ganska ärliga och raka med varandra. Inget falskt "alla är jätteglada, vi är en familj" snack framför kameran för att sedan trycka ner folk när man tittar bort. Nej, falskt är vad det är. Tycker inte om att bli arg när jag ser på TV, men det blir jag när Johanna, Ludde och Andreas drar igång. Tuva Sophia är också superfalsk, men det är en helt annan historia.

Det här är mitt första inlägg på flashback. Sorry att det blev så långt.

Där sa du PRECIS allt helt rätt!!!!
2021-04-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av averylovelyday
Där sa du PRECIS allt helt rätt!!!!

FAN VAD BRA
2021-04-29, 23:41
Medlem
Citat:
....

Min förhoppning är att i alla fall Ludde sätta på båten bort från Haparanda så snart som möjligt, sen resten av de falska, svaga människorna i Lag Nord pakten. Skulle vilja se en vinnare som kämpat sig dit med blod, svett och tårar, inte någon som bara vunnit för att deras svaga kompisar hjälpt dem till en finalplats som de INTE förtjänar. Vet inte om TV4 tycker att det är bra tv eller vad det är, men jag har ALDRIG tyckt om att lyssna på falska människor snacka skit om vanliga människor som är helt oskyldiga, Wrenkler till exempel. Gör bara så jag mår illa. Innan de nya lagen så spolade jag stora delar av Johannas och Luddes fulsnack på Lag Nord stranden. Lag Syd har jag alltid tyckt om att följa. För trots att de bråkade och förlorade alla tävlingar så var de ganska ärliga och raka med varandra. Inget falskt "alla är jätteglada, vi är en familj" snack framför kameran för att sedan trycka ner folk när man tittar bort. Nej, falskt är vad det är. Tycker inte om att bli arg när jag ser på TV, men det blir jag när Johanna, Ludde och Andreas drar igång. Tuva Sophia är också superfalsk, men det är en helt annan historia.

Kommer du inte ens tycka att det är glädjande och tillfredsställande om dessa personer du hatar förlorar och åker hem? Jag ser det som sannolikt att produktionen medvetet vinklat klippningen för att framställa det gänget som mindre sympatiska, så att vi gläds över att någon från Syd vinner. Glöm inte att produktionen vill berätta en historia för att framkalla känslor. Och berättelsen måste ju ha några bad guys som hjältarna kan besegra. Att utmåla dem som direkt onda vore nog för osubtilt (och det kanske inte finns material till det), men jag tycker de framställs som otroligt självgoda och hycklande. Mina pengar ligger på att de från Nord kommer besegras.

Jag tycker att vi såg något liknande med Kristove-pakten förra året. Det var ett oerhört självgott gäng som såg sig själva som förträffliga, men som en efter en fick lämna spelet mot slutet. Priya, som egentligen verkade vara en del av det gänget, fick i några synkar ta avstånd från dem, och jag tror de flesta tittare inte hade något emot att hon kom till finalen.
2021-04-30, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Kommer du inte ens tycka att det är glädjande och tillfredsställande om dessa personer du hatar förlorar och åker hem? Jag ser det som sannolikt att produktionen medvetet vinklat klippningen för att framställa det gänget som mindre sympatiska, så att vi gläds över att någon från Syd vinner. Glöm inte att produktionen vill berätta en historia för att framkalla känslor. Och berättelsen måste ju ha några bad guys som hjältarna kan besegra. Att utmåla dem som direkt onda vore nog för osubtilt (och det kanske inte finns material till det), men jag tycker de framställs som otroligt självgoda och hycklande. Mina pengar ligger på att de från Nord kommer besegras.

Jag tycker att vi såg något liknande med Kristove-pakten förra året. Det var ett oerhört självgott gäng som såg sig själva som förträffliga, men som en efter en fick lämna spelet mot slutet. Priya, som egentligen verkade vara en del av det gänget, fick i några synkar ta avstånd från dem, och jag tror de flesta tittare inte hade något emot att hon kom till finalen.

Kära nån! Det går inte klippa ihop fejkommentarer. Vad de säger är inte framtvingat via pistolhot. Sophia personlighet är kass. Rätt o slätt. Finns inget förmildrande. Johanna är bortskämd och en idiot. Rätt o slätt.
2021-04-30, 01:16
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorisi
Visst får man spekulerar kring vem som vinner?
Jag gissar Annika.
På Instagram visar hon upp hur tatuerad fackla ” ”för att fira att hon kom till sammanslagningen” nja... tror inte det. Dessutom har hon en bild från Robinson som profilbild, dvs hon är stolt över sin medverkan.
Elias har ett låst konto. Hehe, övertydligt att han inte skulle gå så långt.
Dennis uppdaterar förvånansvärt lite om Robinson, bara massa träning. Han har gått vidare liksom. Inte omöjligt att han t.o.m. blev diskad som det skrev om ovan.

De som är "svaga" i tävlingar har en stor fördel att ha gått till sammanslagningen. Finns ingen fördel att rösta ut de svaga, då de inte är något hot som kan plocka immuniteter osv. Dock blir det ju mer prekärt ju fler starka som rykt i början att avgöra vem som är svag vs stark. Jättesvårt att spekulera vem som vinner men jag tror någon som fått mycket synk-tid. Produktionen brukar ju vara upplagd så att man ska börja gilla deltagaren som sedan vinner(så alla ska bli nöjda). Johanna har fått mycket synk-tid men inte framstått som den mest sympatiske. Olivia är en lite underdog som är hyfsat stark i tävlingar utan att vara ett direkt hot som t.ex William eller Dennis. Tror någon av Johanna, Joanna, Olivia eller Annki. Fast kan ju också bli typ Andreas eftersom han verkar smöra för alla han träffar samtidigt som han inte velat spänna bågen allt för mycket och framstå som ett hot.
2021-04-30, 01:27
Medlem
Loudnessmonsters avatar
Någon mer än jag som tänkt på vilken klysch-citat maskin Johanna är. I varenda interjuv så säger hon helt självklara saker och tror sig vara ett geni.
Hoppas hon, Ludde och resten av ”vi i femman” åker ut så vi kan få se lite riktig Robinson med ett shyst spel med ärliga och rakryggade människor. Hejja Dennis och Joanna!
2021-04-30, 01:28
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Ja, Anki som sitter leendes på örådet och varmt säger till Alexander hur han kan sköta fisket kommande vecka samtidigt som hon lägger en röst på honom bakom ryggen så att en mobbad deltagare tvingas stanna kvar ytterligare en tid, ja, hon är sannerligen inte falsk. Men William är det? Ibland känns det helt uppgivet att diskutera vissa saker med somliga människor...

Precis.. Annki är en av dem falskaste och slugaste deltagarna. Vem som helst fattar att man inte kan vara sådär käck utan att ha någon slug plan i bakhuvudet. Hoppas hon genomskådas och ryker snarast.
2021-04-30, 01:38
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vad har ni för fel i huvudet som spoilar dagens avsnitt? Lär er använda en spoilertagg så tråden blir spoilerfri.
är du så pantad att du går in i en tråd som du inte vill veta vad det står i?

dessutom spoilade du vidare mitt ospoilade innehåll som endast innehöll "talfel". Smart snubbe!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in