Citat:
Ursprungligen postat av
groovesnus
Är det inte märkligt att Florida blir allt mer republikanskt, samtidigt som du påstår att D har fuskat sedan Bush dagar?
😂😂😂👌👌👌
Vem har sagt att det bara är Demokrater som fuskar ?
Du har inte förstått det här. Man väljer de som skall vinna genom att kontrollera rösterna. Detta är inte en fråga om Demokrat eller Republikan. Mitt i allt det här tror jag att vi tycker ganska lika, man skall inte vinna på fusk oavsett politisk tillhörighet. Problemet här är att Trump vann och det gillar inte du.
Florida har tillsammans med stora delar av USA blivit allt mer Republikanskt, detta efter att Obama svängde hårt vänster vilket många Amerikaner inte kan identifiera sig med. Inflyttning av Republikaner till Florida har också skett över tid. Sist har många minoriteter förstått att partiet som startade Ku Klux Klan inte är deras vänner, detta gäller många från Sydamerika som bor i Florida, men även vietnameser och andra asiater.
Så givetvis kan man fuska även fast man förlorar, sannolikt behöver man fuska mer för att vinna det man förlorat. Det var just detta som skedde i fler stater 2020, Trump vann så kraftfullt att fusket översteg tilltänkta "stödröster". Det är där lastbilarna mitt i natten kommer in, röstsedlar som matas i Fulton efter att man skickat hem alla efter vattenläcka, eller de fler 100-tusen röster som kördes in med långtradare i Pennsylvania från New York...
Men som sagts. Vi startar i Arizona, ge det en månad till nu så...