2021-04-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Vad är det med killar i 15-åldern idag?

När jag 15 i forntiden (dvs mitten på 80-talet) var det lite dekolletage på vissa också. Men framförallt var tutt-storleken viktig. En del tjejer hade tunga bomber redan i åttan. Men skylde det och exponerade det aldrig. Typ att de skämdes (eller kanske skrämdes av deras kroppar).

Men jag hörde aldrig ens en antydan till kommentarer om tjejernas bröst (eller stjärtar).

Jag kanske gick i fredad skola med mest medelklass.

Hur ser det ut i dag? Håller killar på med sexuella kommentarer i åttan? Vad är det för killar?
Jag gick i skolan på 70/80-tal och för det första så fanns inte push-up BH på den tiden, som tryckte upp hela bysten under hakan på både tjejen och omgivningen. Överhuvudtaget var det ganska BH-löst på 80-talet.

Tjejer skulle se sportiga och slanka ut. Liten byst, liten rumpa, smala höfter. Det är nog ingen slump att småtjejerna på bilderna från Skara Sommarland badade i sportshorts.

Tjejerna med tunga bomber gömde sig i collegetröjor och liknande.
Jag har fått veta efteråt att en del tjejer med större byst hade BH i smyg och bytte om på toan efter t ex gympan. Dom blev alltså hånade av andra tjejer i klassen om dom bar BH.
BH-löst verkar mest ha varit ett mode eller trend snarare än frihetskänsla.

Från BH-löst och topless svängde det fram till 90-talet. Push-up och silikon dök upp, och då dog topless-trenden.

Och, nej, 15-åringar kommenterade inte öppet bröst och bakdelar så ofta på den tiden.
Citera
2021-04-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maniaesthai
Just det! HUR ska dem stackars unga killarna kunna koncentrera sig!? Det är ju också den mest väsentliga frågan. Patetiskt.

Vad ska ni pojkar komma med härnäst? Kan ni inte komma ut med en egen kollektion kläder, direkt anpassade för er belåtning och koncentration, så flickor ska veta hur dem ska klä sig?

Du undvek samtliga frågor jag ställde.

Berätta vad flickor, pojkar och samhälle tjänar på att acceptera att flickor ser ut som och beter sig som billiga horor.
Citera
2021-04-29, 18:21
Medlem
Men skaffa niqab om ni inte vill ha någon jävla uppmärksamhet. Allt annat är bara offerkofta.
Citera
2021-04-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H

Tjejer skulle se sportiga och slanka ut. Liten byst, liten rumpa, smala höfter. Det är nog ingen slump att småtjejerna på bilderna från Skara Sommarland badade i sportshorts.

På 80-talet badade alla i rosa Adidas shorts. Kommer ihåg att en kompis var tvungen att åka och köpa baddräkt i början av terminen när vi skulle ha simning. Hon hade inte haft nån på hela sommarn utan bara badat i shorts.
Citera
2021-04-29, 18:29
Medlem
Citat:
15? Ja exakt, en femtonåring som fortfarande ingår i kategorin barn. Vad gör det dig? Jo just det - pedofil
En pedofil är någon som tänder på barn som ännu inte nått puberteten. Skulle man vara pedofil för att man tände på 15-åringar så skulle alla män vara pedofiler.
Citera
2021-04-29, 19:03
Medlem
Giant Squids avatar
Många åsikter i tråden gränsar till helt absurda nivåer.
Rösta fram skolklädsel då.
När jag gick 4an eller 5an så var det stor debatt om hårdrocken som hemsk och satanistisk. Det blev stora diskusisoner med föräldrar och Hem & Skola att förbjöda att ha på sig t-shirts med hårdrocksmotiv. Jag anordnade en protest där alla grabbar som som var imot detta istället körde med bar överkropp, efter en dag så vann vi kampen att få klä oss och uttrycka oss som vi ville.
Hem & Skola representaterna kallade mig för djävulens advokat.

Därimpt behövs det mycket strängare åtgärder mot övergrepp mot tjejer. Här har det svenska samhället helt kapitulerat. Det ska var kännbart till det yttersta.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-04-29 kl. 19:07.
Citera
2021-04-29, 19:06
Medlem
Citat:
15? Ja exakt, en femtonåring som fortfarande ingår i kategorin barn. Vad gör det dig? Jo just det - pedofil
Trams.
Citera
2021-04-29, 19:34
Medlem
Jävlar i det vad många islamister och djupt konservativa som har samlat sig på flashback på senare tid har ni inget eget forum att vara på? Ska tjejen ha på sig heltäckande kläder likt en nunna eller en niqab i fortsättningen så att inte micro-penisen råkar komma i liv igen? Patetiska det är vad ni är
Citera
2021-04-29, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Vad är det för fel på att klä sig anständigt? Min dotter hade aldrig fått gå till skolan så. anständigt har förtusan inget med demokrati att göra.
Vem har rätten att säga att en klädsel är anständig/oanständig? Detta är ju helt upp till en medborgares betraktande att avgöra. Du skulle inte låta din dotter gå så till skolan, fine!
En annan mamma har inget problem att låta sin dotter gå så klädd, båda har rätt att ha sin åsikt.
Men det viktigaste i sammanhanget är att OAVSETT, hur dessa tjejer går klädda, så betyder det INTE att det är allmänt villebråd att kränka, varken verbalt, eller fysiskt.
Citera
2021-04-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
En pedofil är någon som tänder på barn som ännu inte nått puberteten. Skulle man vara pedofil för att man tände på 15-åringar så skulle alla män vara pedofiler.
Kul att höra nån som vågar stå upp mot PK etablissimanget och fittstimmet👍
Citera
2021-04-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Till er som försvarar flickans klädsel och fördömer skolans agerande:
Hur lättklädd ska man få vara i skolan?
Finns det någon gräns?
Om ”ja”, var går gränsen, och varför går den just där?
Vad ska skolan göra om någon passerar anständighetens gräns?

Inga kommentarer?
Citera
2021-04-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Inga kommentarer?
Det enda argumentet emot att man skulle få vara helt naken som jag kan komma på är att det vore ohygieniskt att sitta med rumpa och kön direkt mot stolarna. Så någon slags byxor eller kjol är väl lämpligt att ha på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in