William vann och är immun då, om han nu lyckas få ut Johanna från Maktens boning och hon på så sätt förlorar sin extraröst kan det bli ett spännande öråd. Tycker det är lite härligt ändå att William spelar bägge sidor, hoppas bara att han väljer rätt i slutändan. Dock tror jag att han kommer att vilja ha ut Dennis före Ludde då Dennis är ett större hot rent fysiskt.
Ja han bäddade ju så han fick ligga > utslagen K.O.
Gränsland 8
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Torsdagens avsnitt
William vann och är immun då, om han nu lyckas få ut Johanna från Maktens boning och hon på så sätt förlorar sin extraröst kan det bli ett spännande öråd. Tycker det är lite härligt ändå att William spelar bägge sidor, hoppas bara att han väljer rätt i slutändan. Dock tror jag att han kommer att vilja ha ut Dennis före Ludde då Dennis är ett större hot rent fysiskt.
Johanna kan skatta sig lycklig för att hon begåvats med Luddes hjärna Hm...om William vinner MB-kampen får han dubbel immunitet - kan väl aldrig bli så att han får dela med sig då väl? Antagligen blir det väl nåt statiskt och då kan Johanna vinna. Mycket muskler är en nackdel i sådana övningar. Såg nyss på Farmen Norge när en kroppsbyggare (en riktig bjässe) fick stryk av en liten spinkig jänta i å hålla 2 hinkar rakt ut från kroppen Dennis åker nog ut nu då William tog immuniteten. Det är Williams enda styrkehot. Dessutom hjälpte ju både Ludde o Johanna...ja även Annki väl honom i bollkampen.
Det finns en gräns för hur hårt man får spela spelet. Transan tvingade indirekt kvar Wrenkler fast han sa att han ville hem. De lät honom tro detta och höll en avskedsmiddag för honom, men sen röstade de på Alex ändå. Wrenkler hade tur att produktionen lät honom åka hem ändå. Och nu i gränslandet så anser transan att den är mer värd än Alex att få komma tillbaka bara för att Alex blev utröstad och inte han.
Vidare så pratar han och Wilma om att de ska gömma mat för Elias så att han blir svagare och därmed lättare att besegra i tävlingarna. Då handlar det inte om spel längre utan om rent och skär sabotage.
Wenkler fick åka hem och Alexander hamnade i Gränslandet, två flugor i en smäll. Det var helt enligt reglerna och dessutom strategiskt klokt. Men nu handlade diskussionen om ifall Wenkler frystes ut av gruppen i flera veckor och där kan vi konstatera att det inte var någon sanning i det påståendet. Alla vet att Robinson är en tävling, ändå klagar man på dom som tävlar. Det är något typiskt svenskt i det. Man ska tydligen vinna genom att kramas.
Att skoja om att göra något är inte sabotage, det förstår du väl själv?
Senast redigerad av N.Armstark 2021-04-29 kl. 04:46.
Om jag fattat det rätt så är förutsättningarna så här:
Anders: Har 2 röster
Annica: Har 2 röster.
Ankan: Har 1 röst.
Dennis: Har 2 röster.
Joanna: Har 1 röst
Feministen: Har 2 röster och är immun.
Bögen: Har 1 röst men också en blodshämnd.
Oliwia: Har 1 röst
Jokkmokk: Har 1 röst.
William: Har 1 röst
Det är alltså totalt 14 röster + en blodshämd.
Maffian har 6 röster.
Lag Syd har 6 röster:
Vågmästarna har 2 röster.
Det är givet att Ludde kommer vara en "target" för Lag syd. Utöver att han har blodshämnden så är han väldigt lurig rent allmänt.
För Maffian så är de oklart. Man har inte hört de specifikt prata om någon. Dennis och Joanna är tävlingsmässigt farligare hot men rent socialt så stör de sig nog mer på Olivia.
Svårt att säga något om hur vågmästarna resonerar.
Styrkan med att gå på maffian är de är väldigt starka tillsammans och de kommer inte släppa in William eller Jokkmokk i "värmen". Dock så har de varit 6 personer i finalveckan de tre tidigaste säsongerna och därmed kanske de inte ens behöver vara en integrerad del av den pakten.
Tidigare säsonger så har den slutgiltiga finalen avböjts med hinderbana och Maffian är generellt sett svagare än Lag Syd.
Det är väl lite tvärtom ifall de ska stödja Lag Syd.
Deras pakt känns inte så "enad". Jag kan se Olivia gadda ihop sig med vågmästarna och kanske även Annica.
Jag hoppas verkligen att Ludde åker ure ftersom jag hatar honom. Men fan, de känns tyvärr som att Maffian är farlig socialt och de kommer peka på att Dennis är stark rent fysiskt.
Han William känns lite som nyckeln. De känns som att han i högre grad är en "spelare" ohc tänker långsiktigt.
Rätt sjukt ändå att Elias inte fattar att man behövde byggt i en pyramidform med den större veden. Bra spelat dock. GG. Och för att prata om Robinson tävlingen, tragiskt och på sätt och vis orättvist men hoppas William är smart och gör rätt val. Dennis har ju möjlighet till en immunitet på immunitetstävlingen och man får hoppas då att det är faktiskt enskilda personers prestationer som räknas och inte dragkamp 5 vs 3 t.ex.
Jag anar att William genomskådat familjen redan och spelar bara med. Lite väl tidigt också att tänka för mycket på att Dennis kanske är starkare. Bättre att försöka försvaga den numerärt starkaste gruppen. Jag tror Dennis, Joanna, Rickard, Annica och William paktar och Olivia hakar på om hon inte är dum.
Jag anar att William genomskådat familjen redan och spelar bara med. Lite väl tidigt också att tänka för mycket på att Dennis kanske är starkare. Bättre att försöka försvaga den numerärt starkaste gruppen. Jag tror Dennis, Joanna, Rickard, Annica och William paktar och Olivia hakar på om hon inte är dum.
William är dum om han hakar på Johanna, Ludwig & co. Dom gjorde sig av med Elias som var ett hot, kör dom nu ut Dennis är ju William näst på tur om dom tar ut de starkaste.
Hoppas och tror han är smartare än så!
Wenkler fick åka hem och Alexander hamnade i Gränslandet, två flugor i en smäll. Det var helt enligt reglerna och dessutom strategiskt klokt. Men nu handlade diskussionen om ifall Wenkler frystes ut av gruppen i flera veckor och där kan vi konstatera att det inte var någon sanning i det påståendet. Alla vet att Robinson är en tävling, ändå klagar man på dom som tävlar. Det är något typiskt svenskt i det. Man ska tydligen vinna genom att kramas.
Att skoja om att göra något är inte sabotage, det förstår du väl själv?
Jo. Han blev utfryst. Det kunde vem som helst som såg på TV se. Det finns mellanting mellan att kramas och att mobbas. Vad får dig att tro att transan och Wilma skojade? Transan är beredd att gå över lik för att vinna och skulle mycket väl kunna göra något sånt om han inte riskerade att bli påkommen.