Citat:
Ursprungligen postat av
Paladin
Helt korrekt. Det hade även varit förmildrande om Simon lärde sig av sina misstag. Men det gör han inte. Då spelar ursäkterna tillslut absolut ingen roll. Blir bara ett manipulativt beteende för att undkomma ansvar. Med det sagt är Mouchino på ett personligt korståg gentemot Pedram. Så Pedram blir ärkefienden i allt just nu. Oavsett vem som egentligen bör bära hundhuvudet.

Är nog inte bara jag som höjer ögonbrynen över honom! Pedram kan ju börja med att sluta tro att han är en härskarfigur som ska ha någon ensamrätt på att kräva odelad hängivenhet från alla! Han tror alldeles för högt om sig själv och därför blir han så bestört när någon går emot honom.
Nej Simon får bära sitt eget hundhuvud om han betett sig dåligt och jag försvarar inte hans brist på argument när skit kommer ur hans mun. Han behöver lära sig att hantera detta och inte bara sopa det under mattan genom ursäkter. Helt rätt!
Ja jag irriterar mig mycket på Pedrams beteende och ikväll har jag varit ännu mer irriterad då jag anser att han gick över gränsen pga något "han" inte ville göra eller acceptera och som inte ens var upp till de andra att bestämma.
Fattar inte varför han inte bara kan deala med det precis som alla andra där inne försöker göra? Nej då agerar man bitterfitta istället och drar med sig övriga ner i negativitetsträsket. De flesta var ju tillfreds med situationen innan Pedram kom in dit och direkt på stubinen började ullen från hans 10 offerkoftor sprida sig som gödsel igenom hela rummet som de alla andades in och förvandlades från positiva och glada Gremlins till hämdlystna, bittra och hungriga Critters som började attackera Biktdörren.
På den vägen kommer vi också till slutet där Simon visar hur besviken han är, antagligen efter att ha lyssnat på Pedrams gonatt storys om gruppens bästa under veckorna som gått, inte manipulera andra, inte påverka andra. Så, ja Simon insåg Pedrams hyckleri där och reagerade och jag hade också börjat undra. Varför är han viktigare än oss?
Ombytta roller ,Vem som helst i huset med flera i en komplott snor Pedrams och AD:s käk från Donken Paj, Big Tasty med Pommes och denne mumsar upp allt för att han inte blev vald av tittarna?
Det är lugnt Paladin. Jag hatar inte Pedram men jag ogillar hans högfärdighet, dubbelmoral och ego beteende.