2021-04-29, 03:23
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
LOL

Lägg till t.ex Danmark till den listan

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&minPopulationFilter= 1000000&pickerSort=asc&pickerMetric=location&hideC ontrols=true&Interval=Cumulative&Relative+to+Popul ation=true&Align+outbreaks=false&country=PAK~IND~B GD~BTN~LKA~DNK&Metric=Confirmed+deaths

Varför gapar ni inte om hur hemskt det är i Danmark?

Lär er statistik och förstå att statistiken kring covid är totalt meningslös. Det enda viktiga är hur många som dör totalt i alla orsaker för att se vad som pågår. Ni kan ta det lugnt. Världen går inte under denna gången heller. Bättre lycka nästa gång

Ja det viktigaste är att räkna hur många som dör av att ramla i duschen.
Citera
2021-04-29, 03:29
Medlem
severustheemperors avatar
Endast ca 25% av covid dödsfallen rapporteras i indien...... 1.51min

Heart inflammation in Israel
https://www.youtube.com/watch?v=WiuVlYWvWkU
Citera
2021-04-29, 03:30
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Underdimensionerad är nog ett bättre ord än överbelastad.

Fast var den tidigare underdimensionerad eller råkade den bli det just nu?
Citera
2021-04-29, 03:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
80-90% enbart i dina våta fantasier...
Jag skulle gissa på att siffran ligger på runt 50% för alla under 50 år. Det är ju därför som det ska införas "Gröna kort " och körs med skrämselpropaganda dygnet runt.
Nu talar Biden i kongressen, alla där har vaccinerats eller haft Covid men ändå har samtliga munblöja.
Ingen teater här inte...
Hur många procent av befolkningen blir det då som vill vaccinera sig?

Ja usch vad rädd jag blir! Not!
Ganska misslyckad srämselpropaganda vill jag påstå.

Det gröna kortet kan även innehålla uppgifter om att du är immun genom att ha varit sjuk och att du har ett negativt covid-test, så det är väl knappast något söm ökar vaccinationsviljan märkbart.
Citera
2021-04-29, 03:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Fast var den tidigare underdimensionerad eller råkade den bli det just nu?
Kremering i städernas parker är i alla fall inte normalt i Indien så något är sämre än vanligt.
Citera
2021-04-29, 04:50
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
De verkar ha ett stort mörkertal av covid-döda. En familj med sex medlemmar dog fem av covid-19 på några dagar, indiska dubbelmutationen är nog den värsta.

Om du läste lite mer än bara skräckpropagandarubriken i din länkade Panikbladet-artikel så skulle du ha sett att det mest troligt handlar om den brittiska mutationen, och inte någon indisk "dubbelmutation".

Det finns ingen mutation som är värre än någon annan, för övrigt. Inte ens om man lägger till "dubbel", eller "trippel" innan blir den farligare.
Citera
2021-04-29, 04:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Jämför med några grannländer istället.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&minPopulationFilter= 1000000&pickerSort=asc&pickerMetric=location&hideC ontrols=true&Metric=Confirmed+deaths&Interval=Cumu lative&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks =false&country=PAK~IND~BGD~BTN~LKA

Eller ett land i liknande storlek.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&minPopulationFilter= 1000000&pickerSort=asc&pickerMetric=location&hideC ontrols=true&Metric=Confirmed+deaths&Interval=Cumu lative&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks =false&country=IND~CHN

Säger du som brukar jämföra Sverige med Taiwan eller den isolerade fängelseön Australien
Citera
2021-04-29, 05:59
Medlem
arbetets avatar
Än så länge anekdotiska belägg men vaccinerade och även spädbarn blir smittade och sjuka i Indien:

India Blames a Virus Variant as Its Covid-19 Crisis Deepens
At Sir Ganga Ram Hospital, a huge facility in the middle of India’s capital, 37 fully vaccinated doctors came down with Covid-19 earlier this month.

The infections left most with mild symptoms, but it added to their growing fears that the virus behind India’s catastrophic second wave is different. They wonder if a more contagious variant that dodges the immune system could be fueling the epidemic inside the world’s hardest-hit nation.

So far the evidence is inconclusive, and researchers caution that other factors could explain the viciousness of the outbreak, which has overwhelmed India’s capital so quickly that hospitals are entirely overrun and crematories burn nonstop. Still, the presence of the variant could complicate the taming of India’s Covid-19 disaster.

The current wave of Covid has a different clinical behavior,” said Dr. Sujay Shad, a senior cardiac surgeon at Sir Ganga Ram Hospital, where two of the doctors needed supplemental oxygen to recover. “It’s affecting young adults. It’s affecting families. It’s a new thing altogether. Two-month-old babies are getting infected.”
https://www.nytimes.com/2021/04/28/world/asia/india-covid19-variant.html

Och gårdagens siffror är alarmerande då man får också anta utebliven rapportering och testning särskilt på landsbygden:

India

18,368,096 antal fall
+379,459 igår

204,812 antal döda
+3,647 igår

Visst är det i jämförelsen med den enorma befolkningen låga siffror fortfarande men de absoluta talen är ändå väldigt höga och tyder på en snabb och omfattande smittspridning. Och som man fruktar kan det utgöra en grogrund för Variants Of Concern som rundar immunförsvaret.
Citera
2021-04-29, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Eller så gör vi så som vi alltid har gjort, dvs behandlar friska människor som friska människor.

Det är helt jävla sanslöst att man kan lura i en hel värld att det efter 13 miljarder år för första gången i världshistorien nu finns något som heter "asymptomatisk smittspridning".

"Men man kan smitta även fast man inte har några symptom!! "

Nej, det kan man inte, era lättmanipulerade jävla dumhuvuden.

Dumhuvud verkar som du har det största! Jag blev smittad av min son som jag besökte, och han var inte det minsta sjuk när jag träffade honom. Han lade sig sjuk i Covid dagen efter, jag insjuknade fyra dagar senare. Så håll du käften med ditt svammel!
Citera
2021-04-29, 06:29
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Okej det motsvarar 2000-3000 fall i Sverige...
Ifall det var jämt fördelat över landet skulle inte sjukhusen och krematorierna vara fulla.
Citera
2021-04-29, 06:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Dumhuvud verkar som du har det största! Jag blev smittad av min son som jag besökte, och han var inte det minsta sjuk när jag träffade honom. Han lade sig sjuk i Covid dagen efter, jag insjuknade fyra dagar senare. Så håll du käften med ditt svammel!

Japp. Det här är så smittsamt, att halterna i utandningsluften blir så höga att man kan smitta någon annan, redan innan man har tydliga symptom. Det är en av sakerna som är läskigt med det, för det räcker ju inte att scanna av omgivningen och undvika dom som ser sjuka ut. Det krävs dessutom färre viruspartiklar för att man ska bli sjuk med den engelska mutationen, som är överallt nu.
Citera
2021-04-29, 06:30
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Eller så gör vi så som vi alltid har gjort, dvs behandlar friska människor som friska människor.

Det är helt jävla sanslöst att man kan lura i en hel värld att det efter 13 miljarder år för första gången i världshistorien nu finns något som heter "asymptomatisk smittspridning".

"Men man kan smitta även fast man inte har några symptom!! "

Nej, det kan man inte, era lättmanipulerade jävla dumhuvuden.
Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in