Hej,
Har under en längre tid haft problem med lite yrsel (ostadighet) och lite värk här och där.
Det jag har gjort tidigare för att motverka att må dåligt är att helt enkelt ta på mig mycket jobb, och dom gånger jag har mått som bäst är månader med 320+ timmar med jobb.
Men nu verkar det som kroppen/psyket har sagt ifrån helt, symtom jusst precis nu och i ca 1 vecka (sjukskriven nu):
Iskalla fötter.
Tryck i bröstet på vänster sida.
Känns som kroppen jobbar på i 110% (men tankeverksamheten känns inte stressad).
Ostadighet oavsett vad jag gör, också när jag ligger ner (vilket jag nu gör nästan hela tiden).
Skakiga ben, står jag mer än 5 minuter börjar benen nästan skaka (känns också som dom väger 100 kilo).
Det enda som eg känns bra är att sova, men vaknar tidigt varje morgon.
Detta "tillstånd" är från det jag vaknar tills jag lägger mig.
Går på fysioterapi sedan tidigare pga nacken.
Har kollat mr huvud, nacke och vart hos nevrolog. Kollat "allt" av blodvärden.
Blodtryck också när jag mår som sämst är normalt, ev lite högre puls.
Har nån skum känsla inne i huvudet med, men den kan jag inte förklara.
Man närmare 40.
Jobbbat extremt mycket till tider, och har en bra karriär. Det konstiga är att symtomen gradvis har smygit sig på nu under en lugnare period på några månader.
Läkaren är övertygad om att det är stress/ångest, men känns inte så för mig, har inte något att ha ångest för tex.
Skriver från mobil, och skriver sällan på svenska längre, så det kan vara ganska dålig svenska.
Har under en längre tid haft problem med lite yrsel (ostadighet) och lite värk här och där.
Det jag har gjort tidigare för att motverka att må dåligt är att helt enkelt ta på mig mycket jobb, och dom gånger jag har mått som bäst är månader med 320+ timmar med jobb.
Men nu verkar det som kroppen/psyket har sagt ifrån helt, symtom jusst precis nu och i ca 1 vecka (sjukskriven nu):
Iskalla fötter.
Tryck i bröstet på vänster sida.
Känns som kroppen jobbar på i 110% (men tankeverksamheten känns inte stressad).
Ostadighet oavsett vad jag gör, också när jag ligger ner (vilket jag nu gör nästan hela tiden).
Skakiga ben, står jag mer än 5 minuter börjar benen nästan skaka (känns också som dom väger 100 kilo).
Det enda som eg känns bra är att sova, men vaknar tidigt varje morgon.
Detta "tillstånd" är från det jag vaknar tills jag lägger mig.
Går på fysioterapi sedan tidigare pga nacken.
Har kollat mr huvud, nacke och vart hos nevrolog. Kollat "allt" av blodvärden.
Blodtryck också när jag mår som sämst är normalt, ev lite högre puls.
Har nån skum känsla inne i huvudet med, men den kan jag inte förklara.
Man närmare 40.
Jobbbat extremt mycket till tider, och har en bra karriär. Det konstiga är att symtomen gradvis har smygit sig på nu under en lugnare period på några månader.
Läkaren är övertygad om att det är stress/ångest, men känns inte så för mig, har inte något att ha ångest för tex.
Skriver från mobil, och skriver sällan på svenska längre, så det kan vara ganska dålig svenska.