2021-04-28, 16:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Det där är väl mest fejk från en afrikansk negerhövding?

Elon tog några snabbtster som är notoriskt opålitliga.

"Negerhövdningen" var utbildad kemist.

Det handlar om hur många cykler man använder i PCR-testerna. Om man kör 32 cykler eller fler så testar i princip allting positivt. WHO rekommenderade väl 40 cykler.
Citera
2021-04-28, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasektomi
Det är andra frågor, i förhållande till just detta trådämne, men principiellt är det inte samma sak att vara tvingad och att känna sig tvingad. Det senare handlar om personligt ansvar och den personliga friheten. Men många vill ha konsekvensfri frihet: ”Om jag inte vill vaccinera mig ska det inte begränsa mig mer än de som vaccinerar sig.” Det är en omöjlig princip.

Vad är problemet med principet? Vi har yttrandefrihet, men inte 100%. Vi kan ha ett princip om att inte begränsa och sedan bryta lite mot principet i nödfall. Vi kan dock inte kasta principer på soptippen bara för att vi inte klarar av att leva upp till dom 100%. Det är en omöjlig princip.
Citera
2021-04-28, 17:00
Medlem
Intressant censur från Google.

Videon är borta, men kontot till Dave Cullen som gjorde intervjuet är också borta då han gjorde video kring censuren!

Det går inte att frångå att Prof. Dr Dolores Cahill faktiskt är vetenskapskvinna och del av den accepterade eliten inom området. Hon är inte någon amatör-foliehatt.

Känns som extrem censur.

https://gript.ie/rotten-youtube-calls-dolores-cahill-a-liar-removes-her-video/

Videon: https://brandnewtube.com/watch/dr-dolores-cahill-on-immunology-antibodies-cvd19-interview_WLnKYR34c8RcblH.html
Senast redigerad av DenAndraGrannen 2021-04-28 kl. 17:22.
Citera
2021-04-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Haha, nej. Den principen har fungerat alldeles utmärkt i tusentals år. Och kommer så även att göra fortsättningsvis eftersom den som vill vaccinera sig ju är skyddad och därför inte kan bli smittad av de ovaccinerade. Eller smittad kan de möjligen bli i sällsynta fall, men då får de som mest bara en mild infektion ändå.

Ja, eller så fungerar inte vaccinet och då är det ju helt poänglöst att vaccinera någon överhuvudtaget. Ni vaccinfascister kan helt enkelt inte vinna denna argumentation.

Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Vad är problemet med principet? Vi har yttrandefrihet, men inte 100%. Vi kan ha ett princip om att inte begränsa och sedan bryta lite mot principet i nödfall. Vi kan dock inte kasta principer på soptippen bara för att vi inte klarar av att leva upp till dom 100%. Det är en omöjlig princip.
Principen är omöjlig, ni kan placera vad som helst under X nedan:

”Om jag inte vill X mig ska det inte begränsa mig mer än de som X sig.”

För tydlighets skull ett exempel:

”Om jag inte vill utbilda mig ska det inte begränsa mig mer än de som utbildar sig.”
Citera
2021-04-28, 17:30
Medlem
Citat:
Principen är omöjlig, ni kan placera vad som helst under X nedan:

”Om jag inte vill X mig ska det inte begränsa mig mer än de som X sig.”

För tydlighets skull ett exempel:

”Om jag inte vill utbilda mig ska det inte begränsa mig mer än de som utbildar sig.”

Jag tror du missuppfattat. Det är såklart att för nästan alla X så har vi inte det som principer. Vi har några principet så som yttrandefrihet, äganderätt, åsiktsfrihet, rörelsefrihet.

Min yttrandefrihet, äganderätt, åsiktsfrihet och rörelsefrihet kan inte påverkas av att jag vaccinerar mig eller inte.
Citera
2021-04-28, 17:36
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Jag tror du missuppfattat. Det är såklart att för nästan alla X så har vi inte det som principer. Vi har några principet så som yttrandefrihet, äganderätt, åsiktsfrihet, rörelsefrihet.

Min yttrandefrihet, äganderätt, åsiktsfrihet och rörelsefrihet kan inte påverkas av att jag vaccinerar mig eller inte.
Självklart kan det påverka.
Sätt x="utbilda sig" igen. Självklart kan det påverka din rörelsefrihet. På samma sätt som att flygbolag kräver betalning mot flygande (du är statistiskt sett bättre betald som utbildad, har mer pengar, kan köpa fler flygresor, större rörelsefrihet) . Det enda som skiljer är flygbolagens syfte med motprestationen (pengar mot reducerad smittspridning.). De kan diktera villkoren för att du ska flyga, så länge dessa villkor inte bryter mot några lagar. Detsamma gäller vilken instans som helst. Arbetsgivare, stater, bagare och flygbolag och en hel rad andra aktörer.
Citera
2021-04-28, 17:38
Avslutad
Bra, låt avfolkning ske. De som är hjärntvättade går före i kön till graven inom 1-3 år. På så sätt kan vi hylla darwinism igen
Citera
2021-04-28, 18:00
Medlem
Citat:

Nej, jag missuppfattar inget. Det du skriver ovan är något annat. Man kan inte ha ha en generell princip att det kvittar om man vaccinerar sig eller ej. Däremot kan man ha som princip att vissa saker inte ska påverkas av om man vaccinerar sig eller inte. Andra saker kan man inte ha en sådan princip om. Exempelvis vaccinationsbiverkning. Där är det helt avgörande att man vaccinerar sig, annars får man ingen biverkning. Man kanske inte får någon ändå, men det är en annan sak.
Citera
2021-04-28, 18:13
Avstängd
Citat:
Hur kan folk lägga så här mycket tid och energi på detta? Ta inte vaccin då om det verkar så farligt. Det är okej. Men varför brodera ut en massa skräckhistorier som inte kan styrkas?

Regimen vill ju införa vaccinpass. Man ska inte kunna resa, kanske inte ens kunna ta ett nytt jobb utan att injicera vaccinbolagens rävgift.

Allt detta för en sjukdom där medelåldern för personerna som dör är 81-83 år, dvs. som medellivslängden.

Sprutorna verkar aldrig ta slut heller. Det blir en tredje spruta i höst. Och sedan sannolikt fler sprutor nästa år.

Kritiker som professor Cahill, som är världsledande experter på området, censureras.
Citera
2021-04-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Regimen vill ju införa vaccinpass. Man ska inte kunna resa, kanske inte ens kunna ta ett nytt jobb utan att injicera vaccinbolagens rävgift.

Allt detta för en sjukdom där medelåldern för personerna som dör är 81-83 år, dvs. som medellivslängden.

Sprutorna verkar aldrig ta slut heller. Det blir en tredje spruta i höst. Och sedan sannolikt fler sprutor nästa år.

Kritiker som professor Cahill, som är världsledande experter på området, censureras.

På vilket sätt skulle Dolores Cahill vara en "världsledande expert" på något som har med Covid-19 att göra?

Hon har mig veterligen inte gjort några studier som har med denna pandemi att göra och hennes fält är vare sig epidemiologi eller virologi.

Man kan nog utan probem hitta tiotusentals forskare som bedriver mer relevant forskning och har mer relevanta ämneskunskaper än hon i det här sammanhanget.

Man bör förstås inte lita på utvalda ensklida experter överhuvudtaget. Det är inte så att en professor är någon allvetande människa som sitter och listar ut sanningen alldeles själv. Det sker i en kontinuerlig vetenskaplig diskussion och debatt. Dolores Cahill deltar inte i någon sådan. Hon är i sammanhanget en "crank".

...och nej, enstaka människor med radikalt avvikande åsikter har sällan rätt. Det händer att någon av dem ibland visar sig ha rätt till slut och de blir omtalade och ihågkomna. De allra flesta visar sig ha fel och blir bortglömda av historien.
Citera
2021-04-28, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Skulle gissa det, presidenten i ett afrikanskt land botade aids med handpåläggning , kommer inte ihåg vilket land han var president i men SVT sände ett kort reportage om han när han höll på.
Kan det vara samma läkare tro?
https://www.youtube.com/watch?v=vkSZFh70hGc

Om man tänker på de förfalskade betygen många har med sig till sverige kan nog denna "läkare" kvalificera sig till neurolog allra minst...

Denna är rätt go med..
https://www.youtube.com/watch?v=9anIjpohO4w
Citera
2021-04-28, 20:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
På vilket sätt skulle Dolores Cahill vara en "världsledande expert" på något som har med Covid-19 att göra?

Hon har mig veterligen inte gjort några studier som har med denna pandemi att göra och hennes fält är vare sig epidemiologi eller virologi.

Man kan nog utan probem hitta tiotusentals forskare som bedriver mer relevant forskning och har mer relevanta ämneskunskaper än hon i det här sammanhanget.

Man bör förstås inte lita på utvalda ensklida experter överhuvudtaget. Det är inte så att en professor är någon allvetande människa som sitter och listar ut sanningen alldeles själv. Det sker i en kontinuerlig vetenskaplig diskussion och debatt. Dolores Cahill deltar inte i någon sådan. Hon är i sammanhanget en "crank".

...och nej, enstaka människor med radikalt avvikande åsikter har sällan rätt. Det händer att någon av dem ibland visar sig ha rätt till slut och de blir omtalade och ihågkomna. De allra flesta visar sig ha fel och blir bortglömda av historien.

Hon är expert på immunförsvaret, antikroppar, immunförsvarets detektion av proteiner etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in