Citat:
Ursprungligen postat av
Master.Palm
Känns omedelbart som att vi som föredrar demokrati och fria val håller med dig, medan de i tråden som föredrar diktatur, valfusk (ex. att ”hitta” 11 780 röster) och konspirationer, typ Nixter och scrollock, kommer du att få mothugg av. Bara en gissning....
Men ingen av dem verkar exempelvis vilja svara på frågor om serven i Frankfurt och vart den tog vägen.
Mest av allt handlar det om sanningen och oviljan att delta i fler lögner.
Jag har idag läst några kapitel i "On Tyranny: Twenty Lessons from the Twentieth Century" av Timothy Snyder
Denna bok ger en inblick i hur allt kunde gå fel i Arizona.
Jag vet med mig att ingen Trump-supporter skulle vilja se detta moraliska förfall i Sverige. Ingen här skulle vilja se Sushi Express AB hämta ut våra röstkort från Valmyndighetens låsta boxar och sedan "kontrollera dem" efter valfusk för röstning som skett genom ombud.
Men kanske är Trumpisterna av tron att ändamålet helgar medlen.
Ändamålet är att bedriva auktoritär identitetspolitik .
Medlen är: Lögner,korruption,fanatiska attacker på allt som står i dess väg såsom demokratiska instutioner,massmedia,domstolar,universitet,kultur världen,underhållningsindustrin,samt fysiska attacker på kongressen,och spridandet av falska nyheter runtom på sociala medier
Demokrati bygger på att vi alla är delaktiga i att bevara våra offentliga instutioner.
Den dagen när privata företag tillåts få manipulera röstkort,är dagen då en institution har fallerat.
Så om du bryr dig om att bevara våra instutitioner så välj ut en och försvara den mot lögner. Inte bara på twitter och facebook,utan överallt där lögnerna sker.
Ex1:Stöter ni på någon som plötsligt tycker att Skolverket har invaderats av "vänsteraktivister" så ifrågasätt det. Uttala ditt missnöje men gör det med artighet och respekt. I min erfarenhet brukar trollen tappa tålamod när de inte kan få diskussionen att urarta i att handla om
"Invandrare,Judar,Mona sahlin,Clinton,Reinfeldt,HBTQ,Bidrag,Feminism,Gret a Thunberg,klimatfrågan" eller liknande. För allt de har är ilskan. Utan denna ilska och förmågan att måla upp en nattsvart bild av Sverige,så är det väldigt svårt att få vuxna människor att ge upp sina rättigheter och överlåta sin självidentitet till en auktoritär tyrann.
Ex2: Råkar ni höra någon säga att felet med Sverige är att Pressombudsmannen i själva verket tillhör "Deep state" så be om att få en källa. Jämför sedan den med flera andra. Gå sedan sakligt igenom varför det inte är lämpligt att förlita sig på allt man läser på nätet.
Det här är varför jag så passionerat emot det som pågår i Arizona. Jag vill nämligen inte se vår demokrati urholkas till den grad att detta blir den nya normen för Sverige