2021-04-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nu måste du skärpa dig, att du kastar sten i glashus är faktiskt ointressant för mig att läsa om...
hitta någon annan att leka med, den enda anledningen till att någon känner för att rapportera ditt inlägg är för att du inte kan adressera det till rätt användare och det är nada intresangt för tråden...
hoppas du förstår att du kan skita i att skriva något mer till mig tills du inser att jag inte är intresserad av att läsa sådana inlägg...

Det er tydeligvis så interessant at du gidder å bruke tid på å svare..
Jeg registrerer at du oppfører deg helt annerledes i gruppa "Kriminalhistoria". Høflig og hyggelig, ydmyk og spørrende.
I denne gruppa er det som om du skifter ham. Det er mulig man kan bli beruset av andres applaus. Så bråkjekk at man må påpeke at en annen bruker feilstavet navnet "Columbo". Vitner om umodenhet.
Citera
2021-04-28, 16:58
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jo det har du, hvis du går inn på denne siden (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
vil du se at PinkPanter2020 har skrevet «10.07.2018 kl 13:40:06 ble det overført 0.03658508 BTC fra en kryptobørs(?) til 1DAgY»

Hvis du nå skriver 0.03658508 BTC i Google vil du straks få opp en link til den blockchain adressen som PinkPanter2020 nevner 1DAgY Det er kidnapperens konto

Når du går inn på den, ser du at kidnapperen den 10.11.2018 overførte 0.0007 BTC til konto 126sD det er kommunikasjons kontoen alle meldingene kan sees på, også det siste som kom inn 26.04.2021

Ja, ser det nå. Men det gir jo absolutt ingen mening, med mindre "kidnapperen" prøver å legge ut
et falskt "åte" til politiet for å distrahere dem - evt. for å "peke nese" til etterforskerne.
Citera
2021-04-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, ser det nå. Men det gir jo absolutt ingen mening, med mindre "kidnapperen" prøver å legge ut
et falskt "åte" til politiet for å distrahere dem - evt. for å "peke nese" til etterforskerne.
Kommer an på hva 0.000035 BTC betyr ? Jeg har ikke funnet noe oversikt over hva alle de forskjellige BTC beløpene i kravbrevet betyr. Men her er noen av dem,

https://kryptografen.no/2020/06/12/tom-hagen-saken-kryptografen-har-avdekketet-hele-meldingsutvekslingen-over-bitcoin/

Det kan jo også være noen andre som leker seg ? For hvem som helst kan sende meldinger til kommunikasjons kontoen.

Men det lille jeg har sjekket, så virker det som personen forsøker å skjule seg bak en serie transaksjoner og kontoer. Derfor tror jeg det er kidnapperen selv

Her er de forskjellige meldingene (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

XXXXXX BITCOIN = DÅRLIG TID. FORT ELLER HUN ER DØ.

XXXXXX BITCOIN = FOR LANG TID. HUN ER DØ

XXXXXX BITCOIN = POLITI LETER RUNT. IKKE VERDT FOR OSS. HUN ER DØ

XXXXXX BITCOIN = HAR IKKE FÅTT MONERO. SEND TILL RIKTIG ADDRESS

XXXXXX BITCOIN = HAR IKKE FÅTT ALT MONERO

XXXXXX BITCOIN = HAR FÅTT ALT MONERO. ANNE-ELISABETH SLIP FRI NESTE 24 TIMER
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-04-28 kl. 17:30.
Citera
2021-04-28, 17:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Kommer an på hva 000035 BTC betyr ? Jeg har ikke funnet noe oversikt over hva alle de forskjellige BTC beløpene i kravbrevet betyr. Men her er noen av dem,

https://kryptografen.no/2020/06/12/tom-hagen-saken-kryptografen-har-avdekketet-hele-meldingsutvekslingen-over-bitcoin/

Så lang tid som det har gått siden denne kommunikasjonen opprinnelig ble opprettet, tror
jeg det er lite å hente for noen av partene ved å sende koder for å kommunisere noe meningsfylt.

Altså - AEH har etter alle solemerker vært død i over 2 år. Det er i så måte et veldig svakt
kommunikasjonsgrunnlag.

Citat:
Det kan jo også være noen andre som leker seg ? For hvem som helst kan sende meldinger til kommunikasjons kontoen.

Jeg vil jo anta at "hvem som helst" - altså enhver person som ikke har noe med saken å gjøre, neppe
ville risikert å havne i politiets søkelys ved en evt. avsløring av avsender(ne)s identitet?

Citat:
Men det lille jeg har sjekket, så virker det som personen forsøker å skjule seg bak en serie transaksjoner og kontoer. Derfor tror jeg det er kidnapperen selv

Hvis det virkelig var en ekte kidnapper, hva ville hensikten vært med dette?

Nei, jeg tror ikke på noen kidnapping, med mindre det var én som gikk helt totalt til h**vete.
Og da ville det vært tyst fra motparten.

Da er scenarioet om fingert kidnapping for å skjule drap langt mer troverdig.

Enten er de/n skyldige i overkant selvsikker på ikke å bli tatt, eller så går vedkommende
rundt "på nåler" for ikke å avsløre seg selv. Jeg vet ikke helt hva jeg tror er mest sannsynlig.
Citera
2021-04-28, 17:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det er tydeligvis så interessant at du gidder å bruke tid på å svare..
Jeg registrerer at du oppfører deg helt annerledes i gruppa "Kriminalhistoria". Høflig og hyggelig, ydmyk og spørrende.
I denne gruppa er det som om du skifter ham. Det er mulig man kan bli beruset av andres applaus. Så bråkjekk at man må påpeke at en annen bruker feilstavet navnet "Columbo". Vitner om umodenhet.

Jag borde inte svara men eftersom du inte förstår någonting måste jag försöka en sista gång att få in det...
tänk på det här och svara mig inte fler gånger :

1, slå upp frasen "kasta sten i glashus".

2, om du inte har fattat det än så har jag försökt vara ärlig mot alla samma faen och såvitt jag kommer ihåg har jag aldrig hackat på någon utan anledning, kan du säga det samma?

3, att jämföra den här tråden med en annan tråd visar bara vem jag svarar nu,
en som inte kan förstå att trådarnas ton förändras baserat på både temperatur och objektivitet och nu har du spenderat en hel dag till att förstöra tonen, temperaturen och objektiviteten i denne, att vara oense är bra, men att tjata om något du hävdar är omoget til det närmar sig manisk är bara typiskt dig...

du är en som går så långt som möjligt för att få människor som har andra åsikter arga, förbannade och förstöra tråden så mycket som möjligt,
det fungerar inte på mig och jag hoppas att du börjar bidra med fler fakta och slutar slicka röv som du har gjort för mycket hittills...
Citera
2021-04-28, 17:42
Medlem
Citat:
Så lang tid som det har gått siden denne kommunikasjonen opprinnelig ble opprettet, tror
jeg det er lite å hente for noen av partene ved å sende koder for å kommunisere noe meningsfylt.

Altså - AEH har etter alle solemerker vært død i over 2 år. Det er i så måte et veldig svakt
kommunikasjonsgrunnlag.

Jeg vil jo anta at "hvem som helst" - altså enhver person som ikke har noe med saken å gjøre, neppe
ville risikert å havne i politiets søkelys ved en evt. avsløring av avsender(ne)s identitet?

Hvis det virkelig var en ekte kidnapper, hva ville hensikten vært med dette?

Nei, jeg tror ikke på noen kidnapping, med mindre det var én som gikk helt totalt til h**vete.
Og da ville det vært tyst fra motparten.

Da er scenarioet om fingert kidnapping for å skjule drap langt mer troverdig.

Enten er de/n skyldige i overkant selvsikker på ikke å bli tatt, eller så går vedkommende
rundt "på nåler" for ikke å avsløre seg selv. Jeg vet ikke helt hva jeg tror er mest sannsynlig.

Kan jo være at han nå sender en av disse to meldingene ?

For å på den måten avslutte saken ?
Citera
2021-04-28, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Tja. Hvem tror du han ringte til fra en persons mobil ??

Du virker til å være relativt lokal. Vet du hvilke mobilmaster som tar signaler fra de to barna som bor i nærheten og deres foreldre?
Citera
2021-04-28, 18:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Det gir fremdeles ingen mening.

En ekte kidnapper ville for lenge siden ha tatt offeret av dage, og således
avsluttet saken på egen hånd, uten noe behov for å meddele dette over to
år etter kidnappingen.

En morder med hensikt å avlede politiet med fingert kidnapping burde på
den annen side sittet musestille uten å foreta seg noe som helst.
Citera
2021-04-28, 18:11
Medlem
Citat:

Ja, det kan stilles spørsmål ved den siste transaksjonen 26. april og formålet med den.

På samme måte kan det stilles spørsmål ved hvorfor en motpart måtte ha 2 ulike koder for å fortelle at "hun er dø".
Det hadde jo holdt med én kode for å få frem det budskapet. Og hvorfor måtte motpart i det hele tatt ha flere koder for dette budskapet.

Ser vi kanskje her enda et eksempel på den manglende logikken som bekrefter at dette er noe annet enn ekte kidnappere.
At ting ikke henger sammen. Det gir jo ingen mening å fortelle at "politiet leter rundt".
Senast redigerad av Jayce 2021-04-28 kl. 18:16.
Citera
2021-04-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det kan stilles spørsmål ved den siste transaksjonen 26. april og formålet med den.

På samme måte kan det stilles spørsmål ved hvorfor en motpart måtte ha 2 ulike koder for å fortelle at "hun er dø".
Det hadde jo holdt med én kode for å få frem det budskapet. Og hvorfor måtte motpart i det hele tatt ha flere koder for dette budskapet.

Ser vi kanskje her enda et eksempel på den manglende logikken som bekrefter at dette er noe annet enn ekte kidnappere.
At ting ikke henger sammen. Det gir jo ingen mening å fortelle at "politiet leter rundt".
Kanskje den siste meldingen betyr

Så lenge vi ikke har hele kravbrevet usladdet, vet vi ikke hva den siste meldingen betyr.
Citera
2021-04-28, 18:26
Medlem
Citat:
Kanskje den siste meldingen betyr

Så lenge vi ikke har hele kravbrevet usladdet, vet vi ikke hva den siste meldingen betyr.

Purrebrev 1 år etter betalingen?
Citera
2021-04-28, 18:31
Medlem
Citat:
Det gir fremdeles ingen mening.

En ekte kidnapper ville for lenge siden ha tatt offeret av dage, og således
avsluttet saken på egen hånd, uten noe behov for å meddele dette over to
år etter kidnappingen.

En morder med hensikt å avlede politiet med fingert kidnapping burde på
den annen side sittet musestille uten å foreta seg noe som helst.
Vel det er jo et eller annet kidnapperen reagere på og derfor plutselig dukker opp igjen. Politiet har vært veldig stille, kanskje de har gått rundt huset hans ? Vi har den siste tiden vært veldig aktive her på forumet, kanskje det er noe han reagere på. Noe er det ihvertfall.

Om det er en idiot som leker seg, blir han sittende lenge i fengsel om politiet får tak i ham.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-04-28 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in