2021-04-28, 08:27
Medlem
Judith är den lilla tjocka kusinen som fanns med på släktkalas. Kusinen som skulle sjunga, göra kullerbyttor framför de vuxna som alla avskydde var sekund. Kusinen som förstörde lekar då hon inte fick vara mittpunkten. Kusinen som käkade upp sin tårtbit på 3 röda sekunder och sedan högt deklarerade att hon kunde ta det de andra inte orkade, satt sedan lystet och glodde med sin sked i högsta beredskap så man kände sig tvingad att ge henne sina rester.
2021-04-28, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Tyvärr så är dagens barn/ungdomar och även unga vuxna uppvuxna med sociala medier och influencer som sina största idoler. För "oss" lite äldre är det svårt att relatera men bara det faktum att man nuförtiden kan välja att studera till influenser på gymnasiet säger ju en del...

Jag tror inte alla (såklart) röstar som en influenser vill men tror ändå det är många som gör det trots att dom inte kollar på BB ens.
När jag var liten hade man idoler som tex artister som sjöng och dansade. Då stod man framför spegeln och övade på att dansa och sjunga som dom. Man ville kanske tom klä sig som dom.
Nu när många har influencer som sina idoler som ofta inte gör något specifikt förutom att dela åsikter på sociala medier så har fokus flyttats från vad dom "gör/presterar" till att vara som dom/tycka som dom.

Jag som har barn själv märker detta tydligt. Vad dom tycker och tänker är väldigt influerat av vad som syns på sociala medier och vilka influencer som dom "följer" för tillfället. Sorgligt men sant.

Vi har horder av småtjejer som blint följer sina influensor. De tänker inte själva och är inte kapabla till att förhålla sig sunt granskande och kritiskt tänkande. De gör som influensorna säger åt dem, och nu menar jag inte bara hur de röstar i BB.

Influensorna generellt saknar utbildning och allmänbildning. En del av dem saknar även folkvett. Det är läpp- och tuttstorlek som är kvalificerande för att bli influensa. Å så funderar vi över varför samhället barkar åt helvete och blir mer och mer egofixerat och sexistiskt. 🙄
2021-04-28, 08:34
Medlem
Måste för övrigt säga att efter igår gillar jag inte Juddan alls. Fy vilket ras. Tål inte hennes skratt eller hennes hyperaktivitet och fjantiga upptåg. Hon är nu förpassad till delad sistaplats med Emelie och hennes toffel Dompa.
2021-04-28, 08:37
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
Underskatta inte fanatiska småtjejer som bor på sociala medier - när influensan of their choice säger ”hoppa” så hoppar de. De lever i digital symbios och delar en hjärna.
Hehe, otroligt men sant!

Om en främmande civilisation får för sig att invadera vår blåa lilla boll så behöver dom ju numera inte ta till fysiskt våld, är ju bara att skicka ner några plastperfekta, skrikande men framförallt hjärndöda humadoier och skapa var sin Youtube-kanal åt dom.
Och vips så har dom större delen av mänskligheten i sitt grepp som villigt lyder deras minsta vink.

Vem vet, den där parfym-nasaren Treblinka Agrosso kanske inte ens är mänsklig? 🤔
Senast redigerad av Hydraulslangen 2021-04-28 kl. 08:41.
2021-04-28, 08:40
Medlem
Citat:
Måste för övrigt säga att efter igår gillar jag inte Juddan alls. Fy vilket ras. Tål inte hennes skratt eller hennes hyperaktivitet och fjantiga upptåg. Hon är nu förpassad till delad sistaplats med Emelie och hennes toffel Dompa.

1+ fan vad skönt det hade vart i huset utan dem + peddi
2021-04-28, 08:41
Medlem
Citat:

Ja eller hur?! Har gillat henne, men nä detta var inget kul alls.

Förstår fortfarande inte att dom inte fick nått straff, deras vecka skulle börja svår. Blev ju tvärtom istället.

Kan ju hoppas det får konsekvenser idag, men det tror jag iofs inte.

O omröstningar kan dom skippa!
2021-04-28, 08:42
Medlem
basiss avatar
Varför ligger Joel och AD innanför grinden och sover?
2021-04-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
1+ fan vad skönt det hade vart i huset utan dem + peddi

Pedram stör inte mig, han kommer givetvis aldrig vinna. Däremot ska flera andra ut innan honom. Bla dom tre du nämnder.
2021-04-28, 08:43
Medlem
Någon som vet om Madde var full igår? 🤪

Hoppas hon bakfylla till trots kan prestera i dagens förmodade tävling. Vill se henne vinna fördelen att få välja en att plocka ut från Lilla BB och välja Joel. Som en mysig liten käftsmäll till Adrian.
2021-04-28, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basis
Varför ligger Joel och AD innanför grinden och sover?

Dom får göra hur dom vill mes produktion.
2021-04-28, 08:47
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Oljudith är ju fullständigt fruktansvärd!
Lätt delad sista plats med sur Emelie, föredrar Nardos framför dom alla dar i veckan otroligt nog!?😲

Vad gjorde Ljugith igår? Såg på hockey med eftersnack så missade.
Nån vänlig själ som orkar återberätta?
2021-04-28, 08:48
Avstängd
FÖRMIDDAG
- Väckning

- Storebrorsorna planerar dagen

- 12.00 Luncha med Big Brother. Director's cut öppnas upp för alla på TV4 Play i en timme.

EFTERMIDDAG/KVÄLL
- Tävling om extra nomineringsröst

- Aktiviteter som Storebrorsorna har planerat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in