2021-04-28, 00:31
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Jag förstår inte din logik. Dom är inbjudna som observatörer. Det skulle jag vilja säga är transparent. Att GOP vill dölja något är påhitt från din sida. Precis som grundlösa anklagelser om att lagar bryts. Nonsens.

Så du tycker det är ok så långe du får titta på men inte veta:
VEM som betalar för granskningen eller om det finns flera kontrakt och vad dessa gäller för att göra.

Eller

godkänner inte upplägget.
godkänner inte att INGEN press/allmänhet får vara med granska.
godkänner kostnaden.
tycker det är onödigt.
tror inte på konspirationer.

Och de vet att republikanerna kommer fuska med denna granskning, vilket de gjorde från första stund.

Så du hade godkänt detta med att delta och sedan kan ju alla kan säga men du gick ju med på detta..

Gillar du att bli rövknullad? Du blir det ofta när jag ser till din logik.

Senast redigerad av 0rganet 2021-04-28 kl. 00:36.
2021-04-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Lyssnade du inte på hearingen? Man vill inte att media eller allmänheten ska få ta del av procedurerna

När auditen är färdig så antar jag att allt kommer att läggas fram. Då kommer det att tas över av domstolar. Om brott begåtts eller felaktigheter så antar jag att åtal väntar. Är väl så det fungerar i
ett rättssystem eller? Ska det vara så svårt att vänta till auditen är färdig? Vad är problemet? Något
att dölja?
2021-04-28, 00:37
Medlem
siisters avatar
Citat:
När auditen är färdig så antar jag att allt kommer att läggas fram. Då kommer det att tas över av domstolar. Om brott begåtts eller felaktigheter så antar jag att åtal väntar. Är väl så det fungerar i
ett rättssystem eller? Ska det vara så svårt att vänta till auditen är färdig? Vad är problemet? Något
att dölja?

Så varför pratar du om grundlösa påhittade påståenden? Det är inget påhitt.
2021-04-28, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Så du tycker det är ok så långe du får titta på men inte veta:
VEM som betalar för granskningen eller om det finns flera kontrakt och vad dessa gäller för att göra.

Eller

godkänner inte upplägget.
godkänner inte att INGEN press/allmänhet får vara med granska.
godkänner kostnaden.
tycker det är onödigt.
tror inte på konspirationer.

Och de vet att republikanerna kommer fuska med denna granskning, vilket de gjorde från första stund.

Så du hade godkänt detta med att delta och sedan kan ju alla kan säga men du gick ju med på detta..

Gillar du att bli rövknullad? Du blir det ofta när jag ser till din logik.

Förklara gärna hur fusket med auditen ska gå till?
2021-04-28, 00:41
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Det viktigaste är inte att se fingeravtryck eller inte. En checkpunkt av flera är att kontrollera ifall poströsten har varit vikt eller inte. Avsaknad av veck är tecken på fusk.

Hur skiljer man ut poströster från de som lämnats in i vallokalerna?
2021-04-28, 00:42
Medlem
Citat:
Så varför pratar du om grundlösa påhittade påståenden? Det är inget påhitt.

Så att du tycker att något inte går rätt till räcker för att en domstol ska stoppa auditen. Ska inte domaren följa lagen? Jag kan tycka att mycket som händer i samhället är felaktigt men det är ju inte
nödvändigtvis olagligt.
2021-04-28, 00:45
Medlem
siisters avatar
Citat:
Så att du tycker att något inte går rätt till räcker för att en domstol ska stoppa auditen. Ska inte domaren följa lagen? Jag kan tycka att mycket som händer i samhället är felaktigt men det är ju inte
nödvändigtvis olagligt.

Vad pratar du om? Jag svarade på det här

Citat:
Att GOP vill dölja något är påhitt från din sida.

Om du verkligen lyssnade på hearingen skulle du hört att dom försöker dölja något
2021-04-28, 00:50
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? Jag svarade på det här

Om du verkligen lyssnade på hearingen skulle du hört att dom försöker dölja något

Lägg fram bevis. Att du känslomässigt känner att något är fel behöver nödvändigtvis inte ha
någon förankring i verkligheten.
2021-04-28, 00:52
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Väljer att svara på ditt inlägg och ej fler då det lätt bara spårar ur. Det är uppenbart att Ni är fler som finner alla fakta kring valfusk som konspirationer ändå fortsatt hänger här. Ni vet som många andra att något är fel, du känner det i magen. Det kallas sanningen och den skall fram.

Arizona har något så unikt som ett Republikanskt styre på alla nivåer av värde (för att kontrollera valfusk). Republikanskt inte bara i namn, utan på riktigt.

Senatens ledare Karen Fann och hennes högra hand Senator Borelli har drivit kravet om en audit sedan Januari. För den som vill följa Arizona görs detta bra här: https://youtube.com/user/scottsdalestudios

Auditen kommer utföras av utvalda auditors under ledning av Cyber Ninjas som nyttjar en Kinematik teknik baserad på Jovan Hutton Pulitzers scannerteknik. Denna teknik går på djupet av själva röstsedeln, kan läsa skillnaden mellan en tryck punkt och en handskriven punkt, den kan läsa av struktur i papper (valsedlar måste tryckas på märkt papper från staten ifråga) mm. Mer om Pulitzer teknik här: https://youtu.be/t_4MQJAwpR8

Nixter, du har fortfarande inte förklarat hur kinematik, den del av mekaniken som beskriver kroppars rörelse utan beaktande av rörelsens orsaker, kan hitta falska valsedlar.
Eller kan det vara så att Johan Hutton Pulitzer bara har hittat på begreppet utan att veta vad det betyder för att det låter vederhäftigt?
2021-04-28, 00:55
Medlem
siisters avatar
Citat:
Lägg fram bevis. Att du känslomässigt känner att något är fel behöver nödvändigtvis inte ha
någon förankring i verkligheten.

Citat:
Lyssnade på hearingen.

Jag förstår inte riktigt varför du behöver bevis då du lyssnade på hearingen. Eller ljög du om den saken?
2021-04-28, 00:56
Medlem
0rganets avatar
Citat:

Tja efter lång tid så fick en reporter tillgång till revisionen (detta förbjöds senare) och framme frågade hon varför de hade BLÅ pennor och gjorde markeringar med dessa på valsedlarna.

Blå pennor är ok att använda för din röstning!

Blå pennor ÄR FÖRBJUDNA ATT ANVÄNDAS I EN REVISION FÖR ATT INTE KUNNA MANIPULERA RÖSTSEDLARNA men det har nu redan skett..

Är det misstag eller medvetet? (vem betalade för vad)

Varför får inte Media ELLER allmänheten tillgång och granska denna som de får vid vanlig rösträkning..

Kanske därför demokraterna VÄGRADE då de insåg att om de deltog så skulle de bli rövknullade, och det på ett sett som du troligtvis kommer uppleva många gånger!

]Varför dölja Vem som betalar OCH för VAD denne vill ha?

2021-04-28, 00:59
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Finns hur många sätt som helst. Ett exempel är ju att man tar de blå pennorna (som är absolut förbjudna att ha i lokalen men som ändå fanns på samma bord som valsedlarna) och kryssar i Trump's ruta på rösterna. Sen säger man att "här var båda rutorna kryssade men man räknade den som en Biden-röst".

En annan är att man sorterar ut massvis med Biden-röster och eldar upp dem, och sen påstår att man räknat om rösterna och att Trump vann.

Ytterligare en annan är att man bara hittar på massa lögner rakt upp och ner, typ att det saknas vattenstämplar på röstsedlarna fast det inte gör det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in