Det behövs ingen man på Youtube att förklara, Jesus gör det så bra själv när Han hänvisar till detta:
" Gud står i gudaförsamlingen, mitt ibland gudarna håller han dom:
2. »Huru länge skolen I döma orätt och vara partiska för de ogudaktiga? Sela. 3. Skaffen den arme och faderlöse rätt, given den betryckte och torftige rättvisa. 4. Befrien den arme och fattige, rädden honom från de ogudaktigas hand.
5. Men de veta intet och hava intet förstånd, de vandra i mörker; jordens alla grundvalar vackla. 6. Jag har väl sagt att I ären gudar och allasammans den Högstes söner; 7. men I måsten dock dö, såsom människor dö, och falla, likaväl som var furste faller.»
8. Ja, stå upp, o Gud; håll dom över jorden, ty med arvsrätt råder du över alla folk." (psaltaren 82)
I Bibeln är ordet "Gud", elohim, inte synonymt med just den ende sanne Guden, YHWH, som Jesus talar om. "Gudarna" är helt enkelt domare- de som mottagit Guds ord.
Koranen menar INTE att texten är förvanskad, det är tolkningen som förvanskar texten.
Alltså: elohim, gudar, är Guds talade ord. Gud talar, då är alla som Gud talar genom "gudar", men Gud i verklig mening är de inte.
Läs Heb 1. Där står att Sonen är den enda av änglarna som Gud har gett en plats på Guds tron. Det är så nära en Gud man kan komma, när Gud smort dig till Gud. Och vem är väl du att säga emot Gud?
Han fick nytt jobb som pastor i Skellefteå 16/4, skulle ha kvar tjänsten som riksevangelist.
Men idag kom nya uppgifter där han dels backar från jobbet som pastor. Men även gamla jobbet som riksevangelist.
Vad kan de bero på? Något gammalt brott?
Tigleth Malkey kommer inte att fortsätta som riksevangelist inom pingströrelsen. Daniel Alm, föreståndare Pingst – Fria församlingar i samverkan, konstaterar att Tigleth Malkey behöver gå in i en bearbetningsperiod.
Han fick nytt jobb som pastor i Skellefteå 16/4, skulle ha kvar tjänsten som riksevangelist.
Men idag kom nya uppgifter där han dels backar från jobbet som pastor. Men även gamla jobbet som riksevangelist.
Tigleth Malkey kommer inte att fortsätta som riksevangelist inom pingströrelsen. Daniel Alm, föreståndare Pingst – Fria församlingar i samverkan, konstaterar att Tigleth Malkey behöver gå in i en bearbetningsperiod.
Tigleth Malkey backar i rollen som riksevangelist
Tigleth Malkey anställdes under 2019 som Pingst FFS första riksevangelist. Nu kommer han att backa från sin offentliga tjänst och kommer inte heller att bli vakanspastor i Skellefteå pingst som det tidigare aviserats.
– Han har en projektanställning för Pingst FFS som bara löper detta år och det har hänt saker som gjort att han nu kommer att backa lite från det offentliga för att bearbeta vissa saker. Sedan hoppas vi att han ska komma tillbaka som predikant framöver, säger Daniel Alm, föreståndare för Pingst FFS.
Alm säger att han inte vill gå in på detaljer, men att det framkommit omständigheter i samband med anställningsprocessen som vakanspastor för Skellefteå pingst som gjorde att församlingen backade.
– De har sedan varit i kontakt med oss och vi har konstaterat att det behövs en tid av bearbetning för honom. Den kommer Pingst att stötta fullt ut. Vi ser fram emot att han ska komma tillbaka och predika igen i framtiden. Den här processen är också Tigleth införstådd i.
Världen idag har varit i kontakt med Tigleth Malkey, som i nuläget avböjt att ge en kommentar.
tror det var på jakob-lorber.cc jag läste Jesus citerandes sägande att typ, den som når Gud med sin förståelse blir förstörd.
sen är det ju visserligen så att Jesus är citerad i den heliga bibeln sägandes att de som håller Hans Bud och så, kommer få VETA Sanningen och att Sanningen kommer göra densamma fri.
vad jag vet så bestämmer inte människors definitioner av ord, vad som är innebörden i Guds Ord. och det kan faktiskt vara en tämligen hög läxa man får lära sig av genom att studera den heliga bibeln och söka Herren och vår Himmelska Fader i Ande och Sanning. iaf är det något jag spekulerar över. dvs jag säger att kanske ordet VETA inte nödvändigtvis behöver betyda FÖRSTÅ och iaf inte så som vi ser det från vårat köttsliga sinne, utan man kan förstå saker i ens hjärta också. och gör man VERKLIGEN det, så VET man ju i allra högstra grad. tror jag. sen kke det är tämligen viktigt att ha ett rent hjära i det där också. såklart. kan bli så tokigt annars.
fatta att Tron(en) är viktig.
Senast redigerad av motGudsRike 2021-05-03 kl. 01:27.