2021-04-27, 20:32
Medlem
Hej! Jag har haft en laddningskabel som varit lite trasig. Det kom upp något utropstecken typ som att den inte laddar.. Hittade en ny kabel, men det kommer upp samma sak. Utropstecken. Är den fuktig, tror ni att det fungerar om jag väntar några timmar? Eller kan jag behöva köpa en trådlös laddar grej?
Citera
2021-04-27, 20:50
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Hej! Jag har haft en laddningskabel som varit lite trasig. Det kom upp något utropstecken typ som att den inte laddar.. Hittade en ny kabel, men det kommer upp samma sak. Utropstecken. Är den fuktig, tror ni att det fungerar om jag väntar några timmar? Eller kan jag behöva köpa en trådlös laddar grej?

Släng slitna och trasiga kablar.
Plugga i och ur massor av gånger sliter på både sladden och dockningstationen på telefonen.
Köpte en sån här, mycket enklare och snabbare både hemma och i bilen.

https://fyndiq.se/produkt/magnetic-micro-usb-cable-silver-12-m-ca255d38d30d48fb/

Trådlös kan bara användas till de telefoner som har den funktionen.
Senast redigerad av 53....so what 2021-04-27 kl. 20:59.
Citera
2021-04-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Släng slitana och trasiga kablar.
Plugga i och ur massor av gånger sliter på både sladden och dockningstationen på telefonen.
Köpte en sån här, mycket enklare och snabbare både hemma och i bilen.

https://fyndiq.se/produkt/magnetic-micro-usb-cable-silver-12-m-ca255d38d30d48fb/

Trådlös kan bara användas till de telefoner som har den funktionen.

Hm . Sparade den. Men trådlös laddare måste ju fungera till en Samsung Galaxy s20 ultra? Det är ju en av de nyaste modellerna ute. 1 år gammal typ sedan den lanserades.
Citera
2021-04-27, 21:02
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Hm . Sparade den. Men trådlös laddare måste ju fungera till en Samsung Galaxy s20 ultra? Det är ju en av de nyaste modellerna ute. 1 år gammal typ sedan den lanserades.

Slitna kablar kan ju paja med kortslutning som följd,... brandrisk!
Nya laddare är snabbare än äldre, lite osäker på om hur det är med trådlösa.
Citera
2021-04-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Slitna kablar kan ju paja med kortslutning som följd,... brandrisk!
Nya laddare är snabbare än äldre, lite osäker på om hur det är med trådlösa.

Hoppas inte hela mobilen har pajjat nu bara PGA kortslutning.
Citera
2021-04-28, 01:05
Medlem
I och med att du nämner fukt räknar jag med att du fått upp ett meddelande med fukt. Jag har fått det flera gånger på min s20 men är inte fukt utab att jag haft en i enkakl jackficka.
Jag har fått vänta några timmar och sen fungerar det igen.

Om det inte är detta som är felet då köp en trådlösladdare så slipper du problemet.
Citera
2021-04-28, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devis
I och med att du nämner fukt räknar jag med att du fått upp ett meddelande med fukt. Jag har fått det flera gånger på min s20 men är inte fukt utab att jag haft en i enkakl jackficka.
Jag har fått vänta några timmar och sen fungerar det igen.

Om det inte är detta som är felet då köp en trådlösladdare så slipper du problemet.

Ahaa förstår! Jag vet inte det är något oranget trekant tecken, med ett svart utropstecken i.
Får den bara till 1 procent. Jag tänkte samma, väntar några timmar, men tyvärr samma sak.
Jag hoppas en trådlös laddare hjälper
Citera
2021-04-28, 02:08
Medlem
Testa en hårfön om du har.
Citera
2021-04-28, 12:23
Medlem
swebarbs avatar
testa lägg mobilen avstängd i en påse med ris några timmar eller nåt, funkar inte det tycker jag du ska reklamera den, så gammal är den väl ändå inte?
Citera
2021-04-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
testa lägg mobilen avstängd i en påse med ris några timmar eller nåt, funkar inte det tycker jag du ska reklamera den, så gammal är den väl ändå inte?

Jag har köpt en trådlös laddare. Den har ju åkt marken några gånger, så fungerar inte trådlösa laddaren så får jag lämna in den o byta batteri och baksida. Den är typ 11 månader gammal.
Citera
2021-04-28, 18:51
Medlem
SvartaBjorns avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in