Citat:
Ursprungligen postat av
BigDaddyBoi
Tjena gänget!
Slängde ihop en bädd för några veckor sen nu och har lite frågor.
Köpte 150 liter P-jord från blomsterlandet vilket jag blandade med 8 liter perlite och 800 gram benmjöl.
Krattade upp jorden ordentligt och blandade i jord från min spot. Skulle tippa på att bädden är på 200 liter. Har även följt lite av Perlites metoder och märkte att det fanns otroligt mycket med vad jag tror är rådjursbajs. Plockade lite över en halv påse bajs och blandade i bädden.
Tror ni att detta är tillräckligt med näring till mina plantor eller bör jag lägga hönsgödsel/blåkorn på bädden? kanske att jag väntar och ser om plantorna visar några indikationer på näringsbrist?
Har följt 2019 och 2020 tråden och ser att 10L skiner med sin frånvaro iår, Lite tråkigt faktiskt.
Detta är min första odlings sommar och jag har tagit åt mig mycket av Perlites, Tixerz och 10L's metoder. Det är kul att kunna läsa vad dessa erfarna grabbarna har å säga.
Mvh
Välkommen! Bara roligt att fler odlar sitt röka ute. Om man ska röka så ska man va självförsörjande.
Ett paket benmjöl låter ganska mycket. Tror ett paket benmjöl ska räcka till 16kvm. Du har säkert 2-4 kvadratmeter i din bädd skulle jag gissa. Ta det lugnt me mer näring och kasta på sen när plantorna blivit större.