2021-04-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Ett annat senario KAN vara att HD får nys om /eller ser att SD trots löften till HD smiter iväg till LW efter inbjudan. Sista chansen till en snabbis bakom planket innan de reser åt varsitt håll tror jag aldrig han tackade nej till. (Hade någon annan dykt upp utanför LW hade hon säkert nämnt det i chattarna hon var i full färd med). HD blir helt galen när hon förstår vad som är på gång. Hon grabbar tag i ett domkraftskaft ( för det är ju hon som alltid byter däck på familjens bil enligt SD.) Hon smyger efter och sedan överraskar dem och slår LW besinningslöst. Sedan får Stefan städa upp så gott det går. Det är ju extremt nära till HD:bostad från planket....

Den tanken har jag också tänkt.

Alternativt att HD skulle varit med på det från början. Att hon fått SD att lura med LW upp till planket och att hon stått och lurpassat i buskarna med ett tillhygge.

Den vrede hon känt mot LW är motiv nog.
Alla år av dubbelt svek och instängd vrede.
SDs velande om resan osv.

Slagen mot ansiktet tyder på så mycket hat. Att det är personligt.

Men statistiken talar för SD.

Och det är dessutom SD som har en historik av plötsligt uppflammande våld mot LWs huvud och kropp.

Det är SD som dödshotat LW och hennes lille son.

Sagt sjuka saker om att det blir jobbigt att se blodet rinna från LWs son. En liten pojke som han sett växa upp sen han var baby....

Det är SD som sagt till LW direkt att han önskar livet ur henne.

Det är SD som stalkat henne.

Det är SD som frågat grannen på natten vilken väg han brukar gå med hunden nattetid tiden innan mordet

Det är SD som ”busringer” till polisen om ruskiga ”Mållgangäng” som smyger omkring runt Nya Hjärsta. Något som polisen finner osannolikt och de tycker han är märklig.

Det är SD som googlat på spädbarnsmord.
Citera
2021-04-27, 14:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det framgår klart och tydligt i SD's och LW's kommunikation att hon hotade och utpressade honom. Vad du tror eller vill tro är därför irrelevant.

Precis. De som vill dölja och förtiga LWs beteende som ev motiv till mordet är inte intresserade av att få veta sanningen. De är bara intresserade av att skydda hennes rykte. Något hon själv uppenbarligen struntade i. Det är tydligen viktigare än att hennes mördare blir fälld. Utan ett trovärdigt motiv är det svårt för ÅK att få någon fälld.
Citera
2021-04-27, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
För flera år sedan var det någon annan som också gjorde ett försök att få ut uppgifterna.
Om jag minns rätt så fick den personen ingenting skickat till sig men var välkommen att besöka kommunen (eller vad det var) för att titta på uppgifterna på plats.
Är det ingen annan som minns något liknande?
Nu verkar de inte vilja gå med på det heller.

Varför utreder inte polisen detta?
Antar att det är poliser som fått smaka lite av kakan?
Citera
2021-04-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vet inte vem som ljuger mest men den som är ute och shoppar jordgubbar har besökt akutpsyk på egen begäran.

Jag har själv ingen erfarenhet av vare sig bensodiazepiner eller bipolär sjukdom.

Men enligt en rätt nära vän till mig (som anekdotiskt nog har en egen Flashbacktråd pga halvoffentlig person) så var det som att typ trycka på en lysknapp.

Från djupaste ångesattack till bra mående på ett ögonblick. Han sa att det nästan var lite läskigt att man kunde gå från att må SÅ dåligt till att må bra så himla snabbt.

Jag vet inte om det är så folk reagerar generellt på benso.

Men det skulle ju kunna förklara HDs jordgubbsshoppingspree och storstädningen kanske.

Edit: ska tillägga att min vän partyknarkat regelbundet sen han var 13 om det kan han nån relevans för hur kroppen svarar på kemikalier i psykofarmaka. Dvs. hans kropp var ju inte direkt obekant för sinnespåverkande kemikalier sedan innan.
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-27 kl. 14:50.
Citera
2021-04-27, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Någon som vet hur det går i Hovrätten?
Hopplöst att följa NA.se när man inte är betalande.

När jag kollade NA sent häromdagen (efter midnatt), så hade de ett erbjudande om gratis läsning mellan 00:00-06:00 i en månad.
Citera
2021-04-27, 14:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
För flera år sedan var det någon annan som också gjorde ett försök att få ut uppgifterna.
Om jag minns rätt så fick den personen ingenting skickat till sig men var välkommen att besöka kommunen (eller vad det var) för att titta på uppgifterna på plats.

Det finns en massiv "slask" på drygt 14k sidor. Det är möjligt att det spåret är utrett och hamnat i slasken som så mycket annat. Var har du fått information på att polisen inte utrett det? Försiktigt med vad som är fakta och egen spekulation, som du är noga med att påpeka till andra.
Citera
2021-04-27, 14:59
Medlem
Citat:
Det finns en skyldighet att redovisa sådana pengar och redovisningen ska vara offentlig.

Vad jag minns har Honan redan försökt få ut redovisningen men kommunen vägrade att lämna ut den.
Jag tror till och med att namnet på den vägrande handläggaren finns i tråden.

Om jag minns rätt kan det vägrandet vara något att överklaga om någon orkar.
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du har uppfattat lite fel (och rätt) eftersom den ansvarige först inte ville skicka några dokument och istället hänvisade min väninna att komma och ta del av information på plats. Det kan nog tolkas som en slags vägran.

Vid grävstarten om THOS GT hade inte Region Örebro (RÖ) årsrapporten färdig. Den kom senare och där sågs touren kort sammanfattas som ett av flera projekt.

När det gäller det ekonomiska hade RÖ betalat för rättigheten att hålla touren, för översättningar till JG, coins och några tusen till SD.
Det säger sig självt att dessa summor inte redovisade hela sanningen om kostnaden för projektet, så jag bad min väninna efterfråga en total projektredovisning. Enligt RÖ hade de delat ut X antal miljoner till Örebrokompaniet (ÖK) som i sin tur delar ut medel till olika evenemang. När ÖK stödjer evenemang kräver de en redovisning efter utfört evenemang. Vid det laget hade min väninna tröttnat på att hjälpa till med grävet och jag rapporterade i tråden i hopp om att t ex NA kanske kunde vara intresserade av att gräva vidare. Särskilt eftersom det hade visat sig att ÖK regelvidrigt köpt in tjänster för miljoner till ett annat projekt utan upphandling.

Eftersom SD tillsammans med HD på papperet tycks ha varit de huvudansvariga för geogruppen, bör de ha varit ansvariga för redovisningen till ÖK. Jag tipsade tråden om att ta kontakt med deras VD och den ekonomiansvarige för att få ut projektredovisningen. Jag har inte grävt vidare i saken eftersom jag inte tror att det fifflats med medel till touren då det skulle ha upptäckts av de övriga som var med i geogruppen och inte bara av LW.

Jag har hela tiden trott att det finns något mer under ytan än hot om att avslöja otroheten och bråket mellan HD och LW för de borttagna cacherna. Det bottnar i frågetecken om hur SD haft råd med all utrustning, resor och en mängd presenter till LW. Sistnämnda undrar jag hur SD har kunnat undanhålla för HD. I de konton som finns redovisade i FUP kan man inte se något konstigt, så jag har funderat på om SD har ett dolt konto som utredarna har missat. Normalt, när man som SD har ett företag registrerat, har man även ett företagskonto. Han reggade sitt företag november -15, men enligt hans uppgifter på sin hemsida byggkontroller.com grundades verksamheten -16.

Vi har läst i FUP att en tidigare chef till SD indikerar en misstanke när han nämner att SD hade tillträde till platserna där instrument till miljonbelopp har stulits. SD är våghalsig i det mesta och slirar patologiskt på sanningar i sitt behov av att ständigt framstå som bättre än vad han är. Hans vanor med resor, kluriga cacher och avancerade tekniska utrustningar är inte gratis. Hur har han råd?
Kliar du min rygg, så kliar jag din vid kommande byggkontroller? Sånt är olagligt på riktigt till skillnad mot en smygrelation.

Var det inte skribenten Honan6 du tänker på? I så fall din fråga och Honan6:s svar från
30/3 -21, se ovan.

Citat:

Citera
2021-04-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Den tanken har jag också tänkt.

Alternativt att HD skulle varit med på det från början. Att hon fått SD att lura med LW upp till planket och att hon stått och lurpassat i buskarna med ett tillhygge.

Den vrede hon känt mot LW är motiv nog.
Alla år av dubbelt svek och instängd vrede.
SDs velande om resan osv.

Slagen mot ansiktet tyder på så mycket hat. Att det är personligt.

Men statistiken talar för SD.

Och det är dessutom SD som har en historik av plötsligt uppflammande våld mot LWs huvud och kropp.

Det är SD som dödshotat LW och hennes lille son.

Sagt sjuka saker om att det blir jobbigt att se blodet rinna från LWs son. En liten pojke som han sett växa upp sen han var baby....

Det är SD som sagt till LW direkt att han önskar livet ur henne.

Det är SD som stalkat henne.

Det är SD som frågat grannen på natten vilken väg han brukar gå med hunden nattetid tiden innan mordet

Det är SD som ”busringer” till polisen om ruskiga ”Mållgangäng” som smyger omkring runt Nya Hjärsta. Något som polisen finner osannolikt och de tycker han är märklig.

Det är SD som googlat på spädbarnsmord.

En riktigt ful fisk, inget tvivel om den saken.. Lömsk och sjukligt nyfiken
Citera
2021-04-27, 15:19
Medlem
Citat:

Ingen har väl anmält? Men om jag bodde
i Örebro hade jag gjort det. Vart tog pengarna vägen?
Citera
2021-04-27, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag har själv ingen erfarenhet av vare sig bensodiazepiner eller bipolär sjukdom.

Men enligt en rätt nära vän till mig (som anekdotiskt nog har en egen Flashbacktråd pga halvoffentlig person) så var det som att typ trycka på en lysknapp.

Från djupaste ångesattack till bra mående på ett ögonblick. Han sa att det nästan var lite läskigt att man kunde gå från att må SÅ dåligt till att må bra så himla snabbt.

Jag vet inte om det är så folk reagerar generellt på benso.

Men det skulle ju kunna förklara HDs jordgubbsshoppingspree och storstädningen kanske.

Edit: ska tillägga att min vän partyknarkat regelbundet sen han var 13 om det kan han nån relevans för hur kroppen svarar på kemikalier i psykofarmaka. Dvs. hans kropp var ju inte direkt obekant för sinnespåverkande kemikalier sedan innan.

Många bipolära vill inte ta sin medicin när de är på väg uppåt mot mani. Tycker det är ett eftersträvansvärt tillstånd. De mår ju toppen! Tyvärr blir raset ofta desto större sen.
Citera
2021-04-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
När jag kollade NA sent häromdagen (efter midnatt), så hade de ett erbjudande om gratis läsning mellan 00:00-06:00 i en månad.

Med efterföljande krav på att prenumerera? Eller hur var det?
Citera
2021-04-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med efterföljande krav på att prenumerera? Eller hur var det?

Inget krav så vitt jag vet. Vågar inte lova dock. Jag tog ett annat erbjudande om 1 månad gratis och då står det följande:

"Du har tecknat en tillsvidareprenumeration. Prenumerationen förlängs automatiskt enligt ordinarie prislista tills du själv väljer att avsluta.​"

Har gått in och avslutat prenumerationen så den flyter på den här månaden, till i början av maj, lagom till att rättegången avslutas. Kommer dock inte ha något abonnemang då HR meddelar dom (eftersom jag förutsätter att det kommer att ske något senare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in