En sak som jag också har noterat är hur lite högermedierna behandlar auditen i Arizona. Det är som att man nästan inte vill beblanda sig med allt potentiellt fiasko som lurar hos Cyber Ninjas, Logan och Pulitzer. Man är förmodligen orolig att det ska bli som med Powell och Guilliani, det vill säga pinsamt för alla inblandade.
Fox News har inte skrivit någonting om detta, vad jag kan se.
Newsmax slutade pusha för konspirationsteorierna efter att kuddfabrikör Lindell blev avbruten i sina rants och ankaret fick gå därifrån:
https://www.washingtonpost.com/media/2021/02/02/newsmax-mike-lindell-my-pillow/
Dom täcker nyheter om Maricopa men bara helt neutralt, och ser till att inflika att konspirationsteorierna är "unfounded"; man är också noga med att påpeka att det redan har genomförts audits som har visat att valet gick korrekt till.
Förutom TheGatewayPundit verkar det bara finnas den vanliga högen youtube-personligheter och twittrare som faktiskt pushar linjen att auditen kommer leda till någonting substantiellt. Inte ens Logan eller Cyberninjas själva verkar ha som intention att valresultatet ska omkullkastas - jag undrar tex om Scrollock och Nixter ens vet att hela operation saknar lagligt utrymme att ogiltigförklara valresultatet?